دوربین مدار بسته / مقالات دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : درنا

7 گام موثر در بالا بردن نرخ کلیک سایت

 

CTR که مخفف واژه Click-Through Rate می باشد در فارسی به نرخ کلیک ترجمه شده است و به معنی مقایسه تعداد کلیک دریافتی لینک سایت شما به ازاء تعداد دفعاتی است که لینک شما به نمایش در آمده است.

 

 

7 گام موثر در بالا بردن نرخ کلیک سایت

 

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

تعداد کلیک روی تبلیغ تقسیم بر تعداد نمایش تبلیغ مساوی است با نرخ کلیک.

 نرخ کلیک با توجه به اینکه افزایش آن برای شما به معنی افزایش ترافیک سایت و برای گوگل به معنی افزایش رضایت مخاطبانش از سایت های به نمایش گذاشته شده است؛ برای هر دو سوی تبلیغ دهنده و تبلیغ گیرنده سودآورد است. (منظور از تبلیغ، نمایش سایت در صفحه نمایش جستجو به صورت ارگانیک و یا تبلیغاتی است.)

همانطور که می دانید در تبلیغات کلیکی گوگل نرخ کلیک بالاتر به معنی هزینه تبلیغاتی کمتر برای شما خواهد بود.

نرخ کلیک خوب چیست و به چه عواملی بستگی دارد؟

نرخ کلیک به عوامل گوناگونی بستگی دارد مثلا تبلیغات شما در گوگل بصورت میانگین باید 2% نرخ کلیک دریافت کند. اگر شما عددی بیش از این را بعنوان میانگین کلیک دریافت کنید. یعنی آنکه نرخ کلیک سایت شما خوب است.

اما در فیسبوک نرخ کلیک عادی روی تبلیغات کمتر از 1% است. بنابراین نرخ کلیک خوب در فیسبوک با گوگل متفاوت است. نوع کسب و کار شما نیز در دریافت کلیک موثر است. اما اگر می خواهید با نرخ کلیک سایت خود رقابت کنید، قبل و بعد از کمپین های بازاریابی نرخ کلیک سایت خود را بررسی نمایید.

7 گام موثر در بالا بردن نرخ کلیک سایت

CTR یک معیار اصلی است

عموم بر این باور هستند که بالا بودن نرخ کلیک به معنی بالا بودن نرخ تبدیل است. این عقیده از آنجا نشأت می گیرد که کاربران با دیدن تبلیغات و Call to Action به خریداری محصول شما ترغیب می شوند و کلیک آنها روی سایت به این معنی خواهد بود که آنها تصمیم اولیه خود را گرفته اند. (تصمیم اولیه، تصمیم گیری مخاطب برای مشاهده کالای شما برای مقایسه با دیگر کالا ها می باشد. یک سایت حرفه ای حتی در این مرحله هم می تواند درصد بالایی از مخاطبان را به خریدار تبدیل کند.)

بالا بودن نرخ کلیک سایت از مهمترین شاخص کلیدی عملکرد KPIs است.

به خاطر داشته باشید که CTR میزان کلیک بر روی لینک سایت شما را تخمین میزند و نمایش دهنده نرخ تبدیل درصفحات فرود سایتنیست. اگر شما به بازدید کنندگان سایت خود اهمیتی نمی دهید و می خواهید آمار میزان فروش سایت خود را داشته باشید CTR کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

برای رسیدن به اهداف خود در بازاریابی یا KPIs عوامل مختلف در سایت مانند CTR و نرخ تبدیل را اندازه گیری کنید تا تصویر درستی از بازاریابی برای سایت خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

 

نرخ کلیک خوب چیست

 

نرخ کلیک بر روی سئو سایت شما موثر است

میزان محبوبیت برند شما نز مخاطب بر روی رتبه سایت شما موثر است. اصولاً گوگل به دنبال آن است که برند ها و سایت هایی را که محبوبیت بیشتری دارند در صدر نتایج جستجو قرار دهد. نرخ کلیک سایت نشانه ای برای تعیین میزان محبوبیت برند شما است. بنابراین گوگل یه سایت هایی که نرخ کلیک بالاتری دارند رتبه بهتری خواهد داد.

 

آزمون و تست برای بهبود نرخ کلیک

 

 

رتبه سایت به میزان کیفیت و ارتباط محتوای سایت شما با واژه جستجو شده مرتبط است و نرخ کلیک مهمترین عامل برای تعیین میزان کیفیت و ارتباط با خواست مخاطب می باشد.

یک لینک تبلیغاتی خوب می تواند به بهینه سازی نرخ کلیک سایت کمک کند

تبلیغات باید مخاطب را تشویق به انجام عملی کند CTA. به تبلیغات شرکت های بزرگ دقت کنید آنها همواره در تبلیغات خود سعی در جذب مخاطب دارند. البته در این بین تبلیغات بد فراوانی هم می توان یافت مثلاً تبلیغ بانک ملت برای عید امسال که در بیلبورد های خودش از به کارگیری CTA خود داری کرده و نام بانک را در تبلیغ خود ذکر نکرده بود. و مخاطبان این تبلیغ بجای دیدن تبلیغ بانک ملت، تبلیغ بانک شهر را مشاهده می کردند. شما این اشتباه را نکنید. خلاقیت خود را حفظ کنید ولی صراحت لهجه در تبلیغ امری است که اثر بخشی آن اثبات شده است شما می توانید در متن خود هر قدر که می خواهید خلاقیت به خرج دهید ولی همچنان صراحت لهجه تبلیغ را حفظ کنید.

کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیادی دارند

برند سازی در دنیای دیجیتال یک معنی دارد و آنهم تبدیل نام برند به کلمه کلیدی غالب مخاطبان کالا و خدمات ارائه شده توسط شما است. مثال شرکت نوتلا که شکلات صبحانه تولید می کند با تبلیغات فراوان باعث شده است که کاربران بجای جستجوی واژه خرید شکلات صبحانه از واژه خرید نوتلا استفاده کنند. شرکت گوگل نیز در همین راستا باعث شده که کاربران به جای واژه جستجو کردن کلمات از واژه گوگل کردن کلمات استفاده کنند.

شما باید تا رسیدن به این مرحله خدمات خود را با کلمات کلیدی پر مخاطب سئو کنید.

آزمون و تست، راه موفقیت است

تست های A/B بر روی تبلیغات سایت، به افزایش نرخ کلیک منجر خواهد شد. شاید به نظر برسد که تغییرات در این تست ها بسیار اندک است. اما همین تغییرات مثبت اندک در کنار هم تفاوت چشمگیری را باعث می شود.

شناخت مخاطب خود

می خواهید نرخ کلیک سایت خود را بالاتر ببرید. برای اینکار باید بدانید که مخاطب شما به دنبال چه گونه کالا و چگونه خدماتی است. مخاطب شما چگونه کالا و خدمات شما را جستجو می کند. آیا نامی عامیانه برای خدمات شما وجود دارد.

مثال: کلمه کلیدی کانکس توسط تولید کنندگان آن بصورت ساندویچ پنل استفاده می شود. مخاطبان تخصصی این محصول آن را با نام ساندویچ پنل می شناسند ولی مخاطب عام از واژه کانکس یا ایرانیت و مانند آن استفاده می کند.

 

 

افزایش نرخ کلیک یا CTR چیست؟

اگر مشاهده کنید این سه حرف خودش در اصل مخفف شده سه کلمه Click Through Rate است که معنی آن نرخ کلیک است و کارکرد کلی آن اینطوری است که کاربر یک عنوان را در گوگل جستجو می کند و در 20 صفحه این جستجوها را به وی نشان می دهد. کاربر با نتایجی که مشاهده می کند تصمیم می گیرد که بر روی کدام لینک کلیک کند و شاید بتوان اینگونه هم عنوان کرد که نرخ کلیک میان اشخاص یا کاربرانی است که سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده و بر روی لینک سایت تان کلیک می کنند.

اگر بخواهیم خیلی ساده تر صحبت کنیم نرخ کلیک یا همان CTR یعنی نسبت تعداد کلیک هایی که روی لینک یا یک دکمه خاص از سایت می شود به نسبت تعداد بازدید کننده ها است.

CTR نسبت تعداد کلیک ها روی لینک سایت به نسبت تعداد بازدید کننده ها است.

اجازه دهید با یک مثال افزایش نرخ کلیک را توضیح دهیم:

تصور کنید کاربری عبارت طراحی سایت در اصفهان را جستجو کرده است. به طبع در این جستجوها نتایج خیلی زیاد و متفاوتی را مشاهده می کند. کاربر روی یکی از سایت ها کلیک می کند و گوگل برای این کلیک یک نرخ معین می کند و این می شود نرخ کلیک.

حالا تصور کنید در یک روز 1000 کاربر بارها و بارها عنوان طراحی سایت در اصفهان را جستجو کنند و از این هزار کاربر حدود 50 نفر آن روی لینک سایت کلیک کنند. در این طور مواقع می توان بیان کردن که نرخ کلیک یا همان CTR چیزی در حدود 5 درصد است.

به طبع خیلی از سایت ها از هر ترفند و روشی استفاده می کنند تا افزایش نرخ کلیک داشته باشند و در نتایج جستجوی گوگل به مرور زمان بالا و بالاتر بیایند و این مورد هم روی سئو سایت تأثیرگذار خواهد بود و هم روی افزایش فروش.

 

تأثیر افزایش نرخ کلیک بر سئو و رتبه بندی سایت ها

نرخ کلیک یکی از مواردی است که گوگل به صورت کاملاً علنی تأثیر آن را در سئو و رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو بیان کرده و به این واسطه تغییرات در رتبه بندی سایت ها به وجود آمد. به طور مثال تصور کنید کاربران عنوان انتخاب بهترین شرکت برای طراحی سایت را جستجو کرده اند و سایت شما در لینک اول گوگل قرار دارد اما نه یک بار بلکه چندین بار این اتفاق می افتد که کاربران به طور مثال لینک پنجم یا دهم را کلیک می کنند.

گوگل وقتی این مورد را ببیند متوجه می شود لینک های دیگر حتماً برای کاربران جذاب بوده که آنها این لینک ها را انتخاب کرده اند و به مرور زمان رتبه لینک هایی که افزایش نرخ کلیک داشته اند را تغییر می دهد. شاید از خودتان بپرسید که چرا گوگل چنین کاری می کند. به طور کلی گوگل تمام هم و غمش این است که کاربر بتواند بهترین و مناسب ترین نتیجه ها را مشاهده کند و این مورد هم بی تأثیر در رتبه بندی گوگل نیست.

بیشتر بخوانید  درصد شکست در کسب و کار اینترنتی و نحوه مقابله با آن

هدف گوگل این است که کاربر بهترین و مناسب ترین نتیجه ها را مشاهده کند

راهکارها و ترفندهای افزایش نرخ کلیک (CTR)

تا اینجای مقاله بایستی متوجه شده باشید که افزایش نرخ کلیک تا چه اندازه بر رتبه بندی و سئو سایت تأثیرگذار است و در ادامه قصد داریم به راهکارها، تکنیک ها و ترفندهایی بپردازیم که به وسیله آن بتوانید نرخ کلیک بر روی لینک سایت تان را افزایش دهید و تمامی اینها به داشتن یک محتوای خوب و کاربر پسند ختم می شود.

این یعنی گوگل زمانی می تواند سایت تان را به دیگر کاربران نشان دهد که شما به صورت مداوم به تولید محتوا بپردازید و به آن اهمیت ویژه ای بدهید و در این راهکارها قصد داریم به تکنیک هایی اشاره کنیم که همه متوجه تولید محتوای ناب است.

ترفند اول: انتخاب بهترین عنوان در محتوا برای افزایش نرخ کلیک

به طور حتم اولین موردی که کاربران در جستجوهای گوگل با آن مواجه می شوند و بعد تصمیم می گیرند که روی لینک سایت تان کلیک کنند، نام یا عنوانی است که برای محتوای خودتان انتخاب کرده اید. در این مورد می توانید از یک سری کلمات خاص که باعث افزایش نرخ کلیک یا همان بهبود CTR می شود استفاده کنید. از جمله

عالی ترین، بهترین، اصلی ترین، همین الان، رایگان، کامل، گام به گام، چک لیست، پی دی اف (PDF) و خیلی از موارد دیگر که باید در عناوین محتوای تولید شده تان استفاده کنید و با کمی تمرین کردن به راحتی می توانید نرخ کلیک سایت تان را افزایش دهید و در نتایج جستجو در بهترین رده ها قرار بگیرید.

ترفند دوم: حتماً از پرانتز و یا کروشه در عناوین محتوا استفاده کنید

خیلی ها از این ترفند اطلاعی ندارند اما بررسی ها نشان داده که استفاده از پرانتز () و همچنین کروشه [] تأثیر خیلی زیادی در افزایش نرخ کلیک محتواهای شما خواهد گذاشت و در حدود 33 درصد این کلیک ها افزایش پیدا می کند.

اما سوال اینجاست که در کروشه یا پرانتز از چه کلماتی استفاده کنیم که بیشترین تأثیر را روی CTR سایت تان داشته باشد. از جمله

(آپدیت)، ]رایگان[، (2019 یا 1398)، (دریافت فایل های PDF)، ]ویدیوهای آموزشی[، (اینفوگرافیک) و خیلی از کلمات دیگر.

ترفند سوم: به کار بردن اعداد و ارقام در عناوین محتوا

این ترفند هم باعث می شود تا نرخ CTR افزایش پیدا کند و به مرور زمان به صفحه اول یا لینک اول گوگل نزدیک و نزدیک تر شوید. یکی از بررسی هایی که انجام شده این است که استفاده از اعداد 5، 10 و 15 تأثیر خیلی زیادی در مخاطبین گذاشته و همین باعث افزایش نرخ کلیک شده است و این بهترین فرصت برای اشخاصی است که مایلند کلیک خور سایت شان را افزایش دهند. برای این منظور می توانید به صورت زیر این موارد را به کار ببرید:

  • تنها 5 روز دیگر
  • 50 درصد
  • (آپدیت 2019)
  • فقط در 90 روز انگلیسی صحبت کنید (رایگان)
بیشتر بخوانید  بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه به دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند؟

هر کدام از این موارد باعث می شود تا روی کاربر تأثیرگذار باشد و به طبع در افزایش نرخ کلیک بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت.

ترفند چهارم: عنوان و همچنین توضیحات متا دسکریپشن را انگیزشی و کاملاً احساساتی بنویسید

همان طوری که قبلاً هم اشاره کردیم عنوان و متا دسکریپشن اولین موردی است که کاربر در نتایج جستجوی گوگل با آن مواجه می شود و با اولین نگاه تصمیم می گیرد که روی لینک سایت تان کلیک کند یا خیر. این مورد زمانی می تواند تأثیرگذار باشد که شما عناوین و همچنین توضیحات متا را با جملاتی احساسی و انگیزشی آمیخته کنید تا کاربر ترغیب شود روی لینک سایت کلیک کند.

ترفند پنجم: تاریخ انتشار محتواهای خودتان را حذف کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند در نرخ کلیک تأثیرگذار باشد این است که مخاطب با دیدن یک محتوا به تاریخ انتشار آن هم توجه می کند و اگر برای مدت ها پیش باشد تصورش این است که این محتوا یک محتوای قدیمی و آپدیت نشده است و اعتبار خودش را از دست داده است.

پس خیلی از مدیران، صاحبان سایت ها و همچنین وب مسترها بیشتر ترجیح می دهند که تاریخ انتشار محتوا را حذف کنند تا نشان دهند که این محتوا مدت زمان زیادی نیست که در سایت قرار گرفته و تا مدت ها در نظر کاربر اعتبار ویژه ای دارد. با استفاده از این ترفند می توانید تا حد خیلی زیادی نرخ کلیک را افزایش دهید چرا که کاربران بیشتر به سمت محتواهایی کشیده می شوند که تاریخ جدیدتری دارند.

ترفند ششم: به روز کردن محتواهای قدیمی برای افزایش نرخ کلیک

گوگل عاشق سایت هایی است که محتواهای خودشان را به هر نحوی که شده به روز رسانی می کنند. این نشان می دهد که این سایت ها خیلی به کاربر و محتواهایی که ارائه می دهند اهمیت می دهند و همین مورد کوچک اگر رعایت شود می تواند نرخ کلیک سایت تان را تا حد چشمگیری افزایش دهد و این محتواها را در بهترین رتبه ها و رده های گوگل مشاهده کنید.

ترفند هفتم: سرعت بارگذاری وب سایت تان را بالا ببرید

یکی از عواملی که تأثیر خیلی زیادی در افزایش نرخ کلیک دارد این است که سرعت بارگذاری صفحات سایت تان را افزایش دهید. در اصل شما کمتر از 3 ثانیه وقت دارید که کاربر را متقاعد کنید که وارد سایت تان شود و در واقع کاربر وقت این را ندارد که منتظر بماند تا سایت بالا بیاید و بتواند از مطالب یا خدمات سایت تان استفاده کند.

پس سعی کنید به هر ترفندی که شده از جمله کاهش حجم تصاویر، برنامه نویسی و کد نویسی، تغییر سرور، تغییر هاست، استفاده کمتر از فایل های جاوا اسکریپت و هر چیز دیگری که شده سرعت سایت تان را بالا ببرید تا بتوانید رتبه های بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید و به این وسیله بتوانید نرخ کلیک سایت تان را افزایش دهید.





:: برچسب‌ها: 7 گام موثر در بالا بردن نرخ کلیک سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: