نوشته شده توسط : درنا

 

معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش را باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.

 

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:

۱-هزینه ی هر استخدام

یکی از معیارهایی که معمولا در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.

 

۲- میزان غیبت

این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.

۳-درآمد به ازای هر کارمند

این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.

۴- ارزش سود و مزایا

یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.

۵- مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.

۶-گردش مالی

این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

۷- میزان رضایت

یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.

۸- پاداش کارکنان

این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

۹- هزینه های گردش مالی

این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با هر از دست دادن یک کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.

۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.

 

تبلیغات میان متنی

 

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید.

 

تبلیغات میان متنی

 

پا نوشت

 

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان ، طراحی سایت تبریز

 



:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

ارتباطات دارای قدرت متوقف کنندگی(قدرت متوقف کردن یعنی اینکه بتوانید با تبلیغ و سایر ارتباطات بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن ها را وادار کنید که بنشینند و به شما توجه کنند.) ؛ واکنش هایی از این قبیل به وجود می آورد: «چه گفتی؟» یا «آن را دیدی؟» این نوع ارتباطات میزان توجه را بالا می برند. برخلاف اغلب ارتباطات بازاریابی که حتی برای یک لحظه هم نمی توانند جلب توجه کنند.

 

مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می شوند. این تراکم بالای پیام های ارسالی در حیطه ی بازاریابی باعث می شود که اغلب تلاش ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده اند). به واکنش هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره شان نقش می بندد. کمی بعد احتمالاً می گویند: «بله… آن آگهی بامزه که مرده…» و به همین شکل چندین آگهی را به خاطر می آورند. البته اگر مجموعه آگهی های دیشب جالب بوده باشد؛ و از میان این ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ شده را نیز به یاد داشته باشند؛ اما به ندرت تمام نام ها را به یاد دارند.

اگر همین طور ادامه بدهید و این بار درباره ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله ای که دیروز خوانده اند را به یاد نمی آورند. مگر آنکه فعالانه آن ها را به پاسخ گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می شوید. این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتماً می خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه دارند!

اصول متوقف کردن

بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه ی تبلیغات بهتر، گذرانده است، با هفت اصل می توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف ساز واقعی تبدیل کند. من این هفت اصل را بر اساس تجربه ی خودم تعدیل کرده ام و به فهرست زیر رسیده ام:

1. تبلیغ باید درون مایه ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به سوی خود بکشد. همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه ی مخاطبان موردنظرش را جلب کند. اگر بچه ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم می شود که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده است.

2. تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد. همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف سازی، هرگز اجازه نمی دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

3. تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد. این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

4. تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند. مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن ها را متوقف می کند و به بررسی تبلیغ وا می دارد و باعث می شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

5. تبلیغ باید مخاطبان را شگفت زده کند. عنوانی تکان دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه ی عرضه ی محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ کوب کنند و به شگفت آورند.

6. تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند- به شکلی هرظتنم ریغ. (نکته: سعی کنید این کلمه ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک چیز باعث می شود که مسئله ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید است؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی شود و توجه کسی را جلب نمی کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می گیرند.

7. گاهی لازم است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله ای که در آن می گنجد فراتر رود. محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این است که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره ی مقوله ی محصول شما انتظار دارند. برای مثال اگر شما برای خدمات نظافت ادارات بازاریابی می کنید، حتماً تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت آمیز مراجعه تان را در آن بگنجانید. برای تکمیل این تلاش های معمول بازاریابی، با پست برای مشتریان احتمالی تان اسفنجی بفرستید که یک طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این پیام نوشته شده باشد: البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می خورد.

برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت است که قدرت متوقف کردن پیدا می کنید.

 

  1. طراحی سایت شرکتی
  2. طراحی سایت فروشگاهی
  3. طراحی سایت تهران
  4. طراحی سایت
  5. سئو سایت
  6. سئو
  7. طراحی وب سایت
  8. طراحی سایت شرکتی

 

  1. طراحی سایت فروشگاهی
  2. طراحی سایت تهران
  3. طراحی سایت
  4. سئو سایت
  5. سئو
  6. طراحی وب سایت
  7. طراحی سایت شرکتی

 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

این روزها چه در حال گشت و گذار در فضای مجازی باشید،چه در حال قدم زدن در بازار و خیابان و یا دیدن فیلم و یا گوش دادن رادیو با سیل انبوهی از تبلیغات در زمینه های متفاوت روبرو میشوید .اما تبلیغات موثر چیست و چگونه تبلیغ کنیم تا به هدف مورد نظر خود برسیم ؟

 

در تبلیغات بازرگانی به زبان ساده تر می توان گفت ؛ هر عملی که باعث جلب توجه مردم به محصولی خاص و یا فعالیت های تجاری درجامعه گردد ،تبلیغات نامیده می شود، البته طوری که مردم از آن به خوبی استقبال کنند و درنهایت منجر به خرید محصول مورد نظر گردد . در واقع تبلیغات، اطلاعات کنترل شده، قابل تشخیص و قانع کننده است که توسط رسانه های ارتباط جمعی ارائه می شوند.

امروزه هدف اصلی بازاریابی طی برنامه ریزی تبلیغاتی بر اساس آگهی اطلاع رسانی، آگهی متقاعد کننده و آگهی یاد آوری کننده صورت می گیرد :

1. آگهی اطلاع رسانی و یا آگاه کننده : درباره محصولی جدید، به امر مطلع نمودن مشتریان درباره تغییر قیمت ها، شرح چگونگی کاربرد محصول، رفع شایعات و کاهش نگرانی مصرف کننده می پردازد و هنگامی که محصول جدیدی وارد بازار می شود برای معرفی آن به کار گرفته خواهد شد.

2. آگهی متقاعد کننده : به آن دسته از آگهی های تبلیغاتی گقته می شود که مشتری را نسبت به خرید محصول ترغیب کند و همینطور این نوع آگهی زمانی که بازار رقابتی افزایش یابد کاربرد بیشتری پیدا می کند.

3. آگهی یاد آوری کننده : مانند انواع قبلی کاربرد خاص خودش را دارد ، همیشه به مشتریان خود نوعی محصول را یادآوری می کند که ممکن است در آینده نزدیک کالای مورد نظر نیاز باشد. البته این امر زمانی کاربرد دارد که محصول مورد نظر شناخته شده باشد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید.

تبلیغات درون متنی

البته نکات مهم دیگری که توانسته اند بهتر و بیشتر در امر تبلیغات به بازاریاب و یا مبلغ کمک کنند وجود دارند که از آن به نام پنج طرح اقناعی یاد می شود. این طرح ها که بیشتر در این دو رسانه جمعی یعنی تلویزیون و رادیو کاربرد دارد ،

1- طرح محرک و پاسخ : این طرح در ابتدا طرح انگیزشی را رد می کند و معتقد است که با وارد کردن محرکی ،افراد و یا هر جاندار دیگری پاسخ خواهند داد. مثلا با گذاشتن غذا جلوی یک فرد گرسنه ناخودآگاه بزاق آن ترشح می کند و به همین دلیل است که کارشناسان اعتقاد دارند که این طرح در فرایند تبلیغات موثر خواهد بود . البته این طرح تکنیک هایی نیز به همراه دارد که از آن جمله می توان به امر " تکرار ، اسارت مخاطب و مجاورت زمانی و مکانی " اشاره کرد .

2- طرح شناختی : این طرح بر عکس طرح محرک و پاسخ عمل می کند و معتقد است که انسان موجود متفکر و منطقی می باشد و به همین دلیل می توان با دادن اطلاعات و آگاهی از وضعیت مطلوب، کیفیت بهتر کالا و خدمات پس از فروش محصولی، توجه آنان را جلب نموده و سبب مصرف محصول مورد نظر گردد . مثلا:" استفاده از فلان کالا مزیت های فراوانی دارد و خدمات آن بیشتر و بهتر از دیگر شرکت های تولید کننده می باشد". البته تئوری هایی مثل ساز و کار شناختی ، نا هماهنگی شناختی و نظریه مفهومی یاری رسان این طرح می باشند .

3- طرح انگیزشی : بر خلاف طرح محرک و پاسخ در این طرح افراد موجوداتی منفعل تصور نمی شوند که به صورت انفعالی به خرید کالا اقدام کنند. انسان موجودی با انگیزه است که با هدف خاصی به سمت خرید کالایی گام بر می دارد. مبلغ در این طرح عقیده دارد که مهمترین عنصر انگیزه مخاطب است و برای فروش کالا باید انگیزه او را بر انگیخت. فرد دارای انگیزه است و این باعث ایجاد تنش در او می شود, فرد سعی در کاهش این تنش دارد. این طرح معمولا دارای دو مرحله است:
- کشف انگیزه های مصرف کننده و باز تولید این انگیزه ها.
- تغییر دادن شکل محصول به صورتی که توانایی آنها برای ارضای نیازهای کشف شده مشخص باشد.

بیشتر بخوانید:  شرکت طراحی سایت      ساخت سایت     طراحی سایت شرکتی

4- طرح اجتماعی : این طرح با تاکید به ارزش ها و هنجار های اجتماعی بیشتر در بین گروه های اجتماعی جای دارد و معتقد است که افراد نیاز به تائید دارد و به همین دلیل است که حساسیت زیادی نسبت به عقیده کسانی دارد که در مجاورت او هستند . در کل این طرح با ایجاد حس تعلق گروهی در فرد سعی در مصرف کالای خاصی می کند.

5- طرح شخصیتی : این مدل نشان دهنده این امر است که افراد شبیه به هم نبوده و نیستند و اعتقاد دارد که عده ای خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند و عده ای دیگر دیرتر . از همین روست که دو نوع عملکرد مختلف را تبیین می کند که عبارت اند از:
- عملکرد دفاع از خود: که فرد در آن تلاش می کند از تنش ها و تضاد های درونی خود بگریزد.
- عملکرد بیان ارزشی: منظور سعی افراد درجهت مثبت نشان دادن عقاید و نظریاتشان می باشد. نظیر تبلیغاتی که شامپوی خاصی را برای جلو گیری از ریزش مو به افراد معرفی می کند.

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان  ، طراحی سایت تبریز



:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()