نوشته شده توسط : درنا

 

برای اینکه بتوانید در دنیای رقابت کسب و کار مجازی از سایز رقبا پیشی بگیرید و کسب درآمد بالاتری از وب سایت خود داشته باشید علاوه بر بروز بودن اطلاعات سایتتان باید همواره وضیعت رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید که یک گام از آنها جلوتر باشید. در این مقاله با تکنیک های بررسی سایت های رقیب آشنا میشوید با ما همراه باشید.

 

1. تعداد صفحات سایت
برخی برندها در شبانه روز مرتباً مطلب، پست، خبر و گزارش منتشر می کنند؛ در مقابل شرکت هایی هستند که مقالات بسیار کمتری نشر می دهند. نکته مهم این است که بدانیم «بیشتر» همیشه بهتر نیست بلکه باید در این خصوص از یک استراتژی منسجم و برنامه ریزی شده استفاده کرد. اما با این حال یکی از عواملی که نشان می دهد که یک سایت، از سابقه و اعتبار خوبی برخوردار است و در زمینهٔ کاری خودش حرفی برای گفتن دارد، تعداد صفحات بالای سایت است. برای این که ببینید تعداد صفحات سایت شما - یا رقبایتان – چندتاست، پس از عبارت site: آدرس سایت را بنویسید و در گوگل جستجو کنید؛ به این صورت: site:http://webaddress.com رقمی که در صفحه جواب ها و پس از عبارت About آورده می شود، تعداد صفحات سایت را نشان می دهد، مانند تصویر زیر:

2. بازه انتشار
من ابزاری که چنین چیزی را اندازه گیری کند سراغ ندارم ولی یک راه این است که به سراغ سایت رقبا بروید و پست هایشان را یکی یکی بشمارید! وحشت نکنید، این کار آسان است زیرا معمولاً در کنار پست ها، تاریخ انتشار آن ها درج می شود. شما با دانستن بازه های انتشار رقبای خود می توانید برای خودتان یک بازه انتشار رقابتی ایجاد کنید. مثلا اگر رقیب شما در ماه فقط 2 مطلب منتشر می کند و آنها را روز دوشنبه انتشار می دهد شما می توانید 4 مطلب در روزهای یکشنبه با نگاهی عمیق تر و کیفیت بالاتر تولید کنید تا هم زودتر از رقیب خوانده شوید و هم پر رنگ تر در نگاه مخاطبین ظاهر شوید.

3. ترافیک سایت
هرکس که با الفبای کار در اینترنت آشنایی داشته باشد می داند که ترافیک سایت یکی از مهم ترین معیارهای سنجش محبوبیت و اعتبار سایت ها به شمار می رود . ابزارهای زیادی برای تعیین ترافیک وب سایت ها وجود دارد که البته در میان همه آن ها مقداری بی دقتی دیده می شود. هر چه رتبه و رنک سایت بالاتر باشد (یعنی رقم اختصاص یافته به آن کمتر باشد) ترافیک سایت بیشتر خواهد بود؛ و برعکس.

الکسا (Alexa) یکی از این سایت هاست که احتمالاً با آن آشنا هستید: محبوب ترین مرجع بین سایت های نشان دهنده ترافیک.

 شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی
 


SimilarWeb یکی دیگر از ابزار سنجش رتبه بندی سایت هاست که عملکرد آن مورد قبول بسیاری از کارشناسان می باشد. اگر سایتی که در SimilarWeb به دنبال تجزیه و تحلیل آن هستید به اندازه کافی محبوب باشد، SimilarWeb منبع ترافیک سایت و حتی سایت های ارجاعی (Referring) را نیز به شما نشان می دهد.

4. سئوشناسی رقبا
سئو یا Search engine optimization موضوعی است عمومی و به همین دلیل به راحتی می توانید از اقدامات رقبای خود در این حوزه باخبر شوید. ما برای رسیدن به این هدف دو سرویس را پیشنهاد می کنیم: Moz و SEMrush. Moz اطلاعات کلی مانند آنچه در رتبه بندی دیدیم را عرضه می کند ولی SEMrush تعداد عبارات مورد توجه رتبه بندی را بیان می دارد. این دو ابزار برای این هستند که ببینیم آیا سایت موردنظر از لحاظ سئو در وضعیت خوبی قرار دارد یا خیر.

5. اعتبار دامنه
دامین آتوریتی (Domain Authority) که به اعتبار یا قدرت دامنه ترجمه می شود، یکی از ابزارهای بررسی قدرت وب سایت هاست. Domain Authority عددی است بین صفر تا صد. هر چه این عدد به صد نزدیک تر باشد، سایت از اعتبار بیشتری برخوردار است و بیشتر می تواند چشم موتورهای جستجو را به خود جلب کند، هر چه این رقم به سمت و سوی صفر میل کند، از اعتبار سایت کاسته می شود. به عبارت دیگر Domain Authority یک نمره کلی است که به سایت اختصاص می یابد، این رقم برای جستجوگرهای اینترنتی مهم است. برای این که خیلی راحت و بی دردسر Domain Authority سایت خود و رقبا را بدانید، کافی است به ابزار Open Site Explorer از سایت MOZ مراجعه کنید.

6. تعاملات اجتماعی
تعاملات اجتماعی (Social Engagement) فاکتور مهم دیگری در حوزه تعیین اهمیت وب سایت ها محسوب می شود. هر چه دادوستدها و تعاملات در شبکه های اجتماعی (و به عبارت دیگر تعداد دنبال کنندگان برند در این اکوسیستم) بیشتر باشد، اهمیت، قدرت و اعتبار آن سایت و برند بیشتر خواهد بود. اگر شما هم می خواهید فعالیت های فعلی تان را انسجام بخشید، در وهله اول باید بدانید در کدام شبکه اجتماعی فعالیت نمایید: آیا فیس بوک مناسب است یا پینترست؟ توییتر ترجیح دارد یا اینستاگرام؟ شما باید با توجه به زمان و مکانی که در آن هستید و کاربران شما نیز در آن حضور دارند این موارد را بسنجید(به عنوان مثال اکنون در ایران بهترین گزینه اینستاگرام است)


کارشناسان معمولاً فیس بوک را برای برندهای B2C و لینکدین را برای برندهای B2B پیشنهاد می کنند. توییتر هم می تواند برای همگان مفید و مناسب باشد.

7. دو فاکتور توییتری
فاکتور دیگری که می تواند در اینجا نقش آفرینی کند، عبارت است از Average new Twitter followers per day که می شود (میانگین فالوورهای جدید توییتر در روز) ابزار مختلفی برای سنجش و شمارش دنبال کنندگان جدید شما در توییتر وجود دارد. این ابزار می تواند بفهمد چه کسانی اخیراً به جمع دنبال کنندگان شما اضافه شده اند و چه کسانی شما را unfollow کرده اند. از Average shares per post (میانگین پست های به اشتراک گذاشته) هم نباید غافل شد . برخی از مهم ترین فاکتورهایی که بر میزان share شدن پست ها در شبکه های اجتماعی تأثیر دارند عبارت اند از: عناوین، جذابیت های بصری و ابزار اتوماسیون اجتماعی (social automation).

همه موارد فوق اکنون در صفحات تجاری اینستاگرام نیز قابل بررسی می باشد و شما می توانید همین موارد را در صفحات اینستاگرام خود مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از روند فعالیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مطلع باشید.

نسخه رایگان BuzzSumo یک ابزار عالی برای یافتن مطالب داغ و موردبحث روز در فضای وب است و به شما کمک می کند که خیلی سریع و فوری، اخباری را که بیشترین بازدید و اشتراک گذاری را داشته پیدا کنید. نسخه پولی این نرم افزار یعنی BuzzSumo Pro امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

8. ایمیل مارکتینگ
تقریباً تمام بازاریاب های حرفه ای که من با آن ها برخورد داشته ام، بر روی قدرت ایمیل مارکتینگ و تأثیرگذاری مثبت آن انگشت گذاشته اند. برخلاف منابع ترافیک ساز (مانند گوگل، فیس بوک، توییتر و لینکدین)، ایمیل یک شرکت طرف ثالث نیست بلکه بخشی از دارایی و اطلاعاتِ خودِ شماست. به عبارت دیگر شما با اتکا به دانش خودتان و بدون یاری از شرکت های فوق می توانید ترافیک سایت تان را بالا ببرید. با ایمیل، واسطه ها نیز حذف می شوند و شما مستقیماً با کاربر سخن می گویید. مهم این است که بتوانید بازدیدکنندگان سایت تان را متقاعد کنید که ایمیلشان را در اختیارتان بگذارند تا خبرنامه های روزانه، هفتگی، ماهانه یا دوره ای شما را دریافت نمایند.

در اینجا اشاره به یک نکته ظریف خالی از لطف نیست: یکی از سرنخ های مهم در بحث ایمیل مارکتینگ، تعداد اعضای لیست گیرندگان ایمیل (Email list size) است. این که چند نفر ایمیل های خبرنامه شرکت رقیب را دریافت می کنند، می تواند حقایق بسیاری را برای شما آشکار سازد. البته این رقم ممکن است همیشه در معرض دید دیگران قرار نگیرد ولی کافی است به فرم Signup سایت دقیق شوید؛ شاید آنجا چیزی دستگیرتان شود.

حتماً بخوانيد :15 نکته مهم درباره خبرنامه و ایمیل مارکتینگ
 


9. هدف گیری مجدد
هدف گیری مجدد یا همان Retargeting نوعی راهکار برای بهبود برندینگ و ترافیک است؛ تقریباً چیزی شبیه پاپ آپ. در یک کمپین Retargeting از یک پیکسل ردگیری و یک کوکی استفاده می شود و شامل مراحل زیر است:

1. بازدیدکننده ای به سراغ سایت شما می آید و در آنجا گشت وگذار نموده، انواع محصولات و سرویس ها را مشاهده و احتمالاً بررسی می کند.
2. این خانم یا آقای بدسلیقه (!) بدون این که از سایت شما خریدی بکند، کامنتی بگذارد و اثری از خودش بر جای گذارد، به سراغ سایت های دیگر که دست بر قضا رقبای شما هستند ، می رود .
3. شما یک سری آگهی به آن بازدیدکننده گریزپا نشان می دهید. این آگهی ها بر اساس محصولات، سرویس ها و صفحاتی که وی قبلاً در سایت شما دیده طراحی و تنظیم شده است.
4. اکنون این کاربر به تبلیغات شما جواب می دهد و به سراغ سایت تان آمده تا عمل موردنظر شما را که مثلاً خرید کالا است انجام دهد.

منبع : مدیر وب

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

انتقال تصویر در دوربین مدار بسته به چند طریق ممکن است که با توجه قابلیت دستگاه DVR یا NVR می توان این کار را انجام داد. به طور کلی تصویر همه ی دستگاه های ضبط کننده دیجیتال را می توان در بستر اینترنت انتقال داد و جدید یا قدیمی بودن دستگاه مشکلی در این امر ایجاد نخواهد کرد. 

فقط جدید بودن DVR یا NVR حسنی که دارد این است که از روش های جدید انتقال تصویر بهره می برد و باعث می شود که افرادی حتی بدون تخصص حرفه ای نسبت به شبکه بتوانند این کار را به راحتی انجام دهند.

تصویر چه دستگاههایی را می توان انتقال داد؟

  • تمامی دستگاههای دی وی آر آنالوگ، AHD، HDCVI و HDTVI
  • تمامی دستگاههای ضبط کننده دیجیتال یا NVR
  • دوربین های تحت شبکه یا IP
  • دوربین های وایرلس تکی یا چندتایی

چه تجهیزاتی انتقال تصویر ندارند؟

  • دوربین های مدار بسته ای که با از کابل کواکسیال استفاده می کنند. (منظور DVR نیست)
  • دوربین های بیسیمی که به شبکه وصل نمی شوند.(مثل دوربین های کنترل کودک که خودشان صفحه نمایش دارند)

با این مقدمه به سراغ روش های انتقال تصویر دوربین مدار بسته می رویم. و نکته ای که مهم است این انتقال تصویر را برای شبکه داخلی می خواهیم یا اینکه بتوانیم از هر جای دنیا تصاویر دوربین هایمان را داشته باشیم. 

روش های انتقال تصویر دوربین مدار بسته

  1. انتقال تصویر به روش P2P یا نقطه به نقطه
  2. انتقال تصویر با آی پی ثابت
  3. انتقال تصویر در شبکه داخلی

1-انتقال تصویر دوربین مدار بسته به روش P2P 

این نوع انتقال تصویر تقریبا روش جدیدی است که با وصل کردن کابل لن به دوربین یا DVR و NVR تصاویر به سرور ارائه دهنده خدمات هدایت شده و منتظر اتصال دستگاه های مجاز برای مشاهده تصاویر می باشد.

 

اگر پک دوربین مدار بسته خریداری شده از سال 1395 به بعد و یا از مدلهای AHD، HDCVI و HDTVI باشد می توان مطمئن بود که از خدمات P2P بهره می برد. با این حال دستگاه باید تست شود که آیا سرور ارائه دهنده خدمات انتقال تصویر قطع و یا فیلتر نشده باشد.

روش انتقال تصویر به طریق P2P

پس از نصب دی وی آر و روش نمودن آن، به وسیله کابل لن آن را به یک مودم که دارای اینترنت فعال است، متصل نمایید. بر روی جعبه دی وی آر معمول QR کد برنامه یا اپلیکیشنی که می بایست روی تلفن همراه خود نصب وجود دارد و اگر جعبه موجود نبود هنگام روشن کردن دستگاه و در قسمت راهنمایی این بارکد را اسکن کنید تا اپلیکیشن را دریافت کنید.

سپس پس از نصب برنامه به قسمت اضافه کردن دستگاه بروید و پس از نامگذاری روی دستگاه، دکمه مقابل گزینه GID را بزنید تا دوربین موبایلتان جهت اسکن QR کد باز شود.

این کد نیز در همان قسمت راهنمایی در هنگام روشن کردن دی وی آر وجود داشت و اگر آن را پیدا نمی کنید، می توانید با کلیک راست کردن از موس DVR یا NVR تان آن را پیدا کنید.

گزینه های بعدی نام کاربری و کلمه عبور است که می بایست یوزرنیم و پسورد دی وی آر را در این قسمت ها وارد کرد و در انتها از شما میخواهد تا تعداد دوربین ها را مشخص کنید. با ذخیره کردن این تنظیمات کار تمام است و شما قادراید تصاویر دوربین مداربسته خود را در تلفن همراه تان ببینید.

انتقال تصویر در دوربین های وایرلس

روش انتقال تصویر در دوربین های بیسیم ممکن است کمی متفاوت باشد، چرا که هر شرکتی ساز و کار خود را برای سهولت و همچنین امنیت ارسال تصویر داد. که ما پیشنهاد می کنیم بعد از خرید دوربین بیسیم آموزش های تصویری جهت انتقال تصویر آن مدل دوربین را ببینید.

 

با این حال اگر دوربین مداربسته بیسیم از مدلهای ارزان قیمت باشد، می بایست نام اپ مورد نیاز برای تلفن همراه را از روی جعبه خواند و آن را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرد. دوربین وایرلس را روشن کرده و پس از نصب برنامه گزینه + یا Add Device را زد و در ادامه گزینه New device configuration را انتخاب کنید. 

تلفن همراه به دنبال دوربین گشته و آن را پیدا می کند. در صورتی که دوربین بیسیم یافت نشد وارد تنظیمات وای فای تلفن همراه شده و به دنبال Wifi ای باشید که در نزدیکی شماست و رمزی هم ندارد و به آن وصل شوید. (برخی از دوربین های وایرلس موقع راه اندازی اولیه هات اسپات میشوند تا بتوان سریعتر آنها را یافت) و دوباره از طریق برنامه دوربین را جستجو کنید.

در ادامه و پس از شناسایی دوربین اپ از شما، نام دوربین که دلخواه است را می خواهد، سپس می بایست یوز نیم و پسورد مودم وای فای محل را جهت اتصال دوربین به اینترنت وارد کنید و در انتها یک پسورد مطمئن برای امنیت دوربین بیسیم مشخص کنید. در اینجا نیز کار تمام است و همانطور که قبلا گفته شد، ممکن است مراحل انتقال تصویر در هر دوربین بیسیمی متفاوت باشد.

انتقال تصویر به روش آی پی استاتیک

مطمئن ترین روش انتقال تصویر همین روش است و برای همه ی دستگاهها و دوربین هایی که قابلیت انتقال تصویر داشته باشند قابل اجرا خواهد بود. پس اگر دستگاهی قدیمی بود و یا سرور P2P آن قطع بود می توان از این روش استفاده نمود. برای توضیح این روش به دلیل پیچیدگی خاصش آموزش قدم به قدم را ارائه می دهیم.

1– خرید آی پی ثابت

اولین قدم این است که از شرکت ارائه دهنده اینترنت خودتان درخواست IP static  نمایید. حالا چرا آی پی ثابت؟ علت این است که مودم ها با هر بار قطع و وصل شدن آی پی شان تغییر می کند و شما با خرید آی پی ثابت جلو این تغییر را میگیرد.

2- مشاهده تنظیمات دی وی آر

وارد منو دی وی آر یا NVR و حتی دوربین آی پی شوید و در تنظیمات شبکه آن آی پی دستگاه، پورت های خروجی برای وب و موبایل را در جایی یادداشت نمایید. اگر در این تنظیمات گزینه DHCP تیک خورده بود، تیک جلوی آن را غیر فعال کنید. 

 

  • گزینه TYPE را روی STATIC فیکس کنید
  • MEDIA PORT را یاداشت نمایید
  • WEB PORT معمولا ۸۰ می باشد
  • IP ADDRESS همان IP دی وی آر است که این مورد را نیز باید یادداشت کنیم
  • SUBNET MASK لازم به تغیر و یادداشت ندارد
  • GATEWAY معمولا آی پی مودم می باشد
  • در آخر گزینه APPLY را زده و خارج می شویم
  • در صورت داشتن موبایل پورت آن را نیز یادداشت می کنیم.

3-وارد شدن به کنسول مودم

 
  • کامپیوتر خود را با یک کابل LAN به مودم وصل کنید و وارد یک مروگر شوید.
  • معمولا IP مودم های مختلف در صورت عدم تغییر ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ می باشد
  • IP مودم های وایمکس معمولا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ می باشد(شما می بایست پس از وارد شدن آی پی مودم را روی رنج ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ بیاورید)
  • بعد وارد شدن به آدرس مودم از شما یوز نیم و پسورد خواهد خواست که در صورت پیش فرض هر دو admin می باشد

3- تنظیمات مودم

این قسمت جایی است که ممکن است وقت شما را بیشتر بگیرد. چرا که مودم ها با یکدیگر متفاوت اند و هر یک روش خاصی برای پورت فورواردینگ ارائه نموده اند. ما در ادامه روش تنظیم اکثر مودم های در بازار را آموش می دهیم.

تنظیمات انتقال تصویر برای مودم وایمکس

 

مطابق تصویر زیر ابتدا روی APPLICTION کلیک کرده و از روی زبانه باز شده روی DMZ & PORT FORWARDING کلیک کنید
بعد باز شدن صفحه
در قسمت NAME نام دلخواهی وارد کنید
START PORT و END PORT را روی ۸۰ تنظیم نموده یا مطابق تصویر بالا تمام پورتها را فوروارد کنید

(در این قسمت می توان پورتها را به صورت مجزا وارد کرد و فقط سه پورت http ، پورت مدیا و موبایل را فوروارد کرد- به این نحو که آی پی دی وی آر را در قسمت Distintion IP وارد کنید و سه بار متوالی سه پورت مختلف را در قسمت استارت پورت و اند پورت وارد کنید)

در قسمت Destination IP آی پی دی وی آر ی که در قسمت اول یاداشت نموده ایم وارد می کنیم
و در آخر گزینه ADD را کلیک می کنیم
در انتها به قسمت DMZ رفته و آی پی DVR را در آنجا نیز وارد کنید.
در برخی از مدلهای مودم مبین نت واژه پورت فورواردینگ وجود ندارد که در این مدلها باید port triggering را پیا کنیم و تغییرات ارسال پورت را انجام دهیم.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

تنظیمات انتقال تصویر برای مودم TP-Link

بعد از اینکه وارد تنظیمات مودم شد اید مطابق تصویر ابتدا گزینه ADVANCED SETUP را کلیک کرده و از زبانه باز شده گزینه NAT را کلیک می کنید.
ابتدا روی DMZ کلیک کرده و آی پی Dvr را در وارد می نماییم

 

بعد از کلیک روی NAT صفحه ای باز می شود که ممکن است فقط PVCx را نشان دهد.
شما باید PVC را برگزینید که اینترنت شما روی آن کانفیگ شده
با انتخاب PVC کانفیگ شده گزینه DMZ و VIRTUAL SERVER نمایش داده می شود
روی گزینه VIRTUAL SERVER کلیک کنید تا تصویر زیر را ببینید.

 

مطابق تصویر بالا APPLICATION را روی CUSEEME گذاشته و پورت ۸۰ را فوروارد می کنیم.
Rule Index را روی عدد دو قرار داده و مراحل گفته شده را با پورت مدیا انجام داده و دو باره Rule Index را روی عدد سه قرار داده و با پورت موبایل مراحل را تمام می کنیم.
دقت شود که در قسمت LOCAL IP ADDRESS شما باید IP DVR ی را که در قسمت اول یاداشت کردید وارد نمایید.

 تنظیمات انتقال تصویر با مودم D-Link

مطابق تصویر زیر گزینه ADVANCED را کلیک کنید و از زبانه سمت چپ روی PORT FORWARDING کلیک کنید و در نهایت روی ADD کلیک کنید.

 

اینجا نیز لازم است CUSTOM SERVER را برگزیده و IP DVR را که در قسمت اول یاداشت نموده ایم اینجا تایپ نماییم.

 

و در نهایت مطابق تصویر پورت ۸۰ (در صورتی که پورت وب دی وی آر ۸۰ بوده باشد )را در ابتدا و انتها فوروارد نماییم.
در ردیف دوم نیز پورت مدیا را در تمام کادرها پر می کنیم و در ردیف سوم پورت موبایل را در همه کادر های خالی تایپ می کنیم.
در آخر روی APPLY کلیک کنید.
در اینجا نیز روی گزینه  DMZ کلیک کرده و آی پی Dvr را در وارد می نماییم.

4-مشاهده تصاویر

مشاهده تصاویر از طریق تلفن همراه

برای توضیح بهتر ویدیوئی در مورد چگونگی انتقال تصویر دوربین مدار بسته و مشاهده آن بر روی موبایل تهیه شده که در ادامه آن را ببینید.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

مشاهده انتقال تصویر دوربین مدار بسته از طریق اینترنت اکسپلورر

پیشنهاد میکنیم که برای دیدن تصویر از internet Expelorer نسخه ۹ استفاده نمایید.
قبل از دیدن تصویر در IE شما باید یکسری تنطیمات در آن انجام دهید.
اینترنت اکسپلورر را باز کرده و دکمه alt و X را هم زمان بفشارید تا منوی toold باز شود ، سپس internet option را انتخاب کنید.
برگه ی security را انتخاب کرده و دکمه ی custom level را انتخاب نمایید.

 

در پنجره آخر در بخش Download Unsigned ActiveX controls گزینه Enable را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره کنید. در آخر مرورگر خود را ببندید و دوباره باز کنید.


 

در آدرس بار بالای صفحه آدرس IP ثابت (آی پی استاتیک) که قبلا از شرکت خدمات دهنده اینترنت دریافت نموده ایم را وارد می کنیم.
پیغامی در وسط صفحه (در ورژنهای مختلف در بالا یا پایین می آید) که می خواهد پلاگینی را از DVR شما دانلود نماید.
شما روی گزینه install کلیک کرده و حال می توانید منو DVR را ببینید.
با وارد کردن یوزر و پسورد DVR می توانید تصاویر را به صورت زنده ببینید.

در صورت اینکه هنوز سوالی در مورد انتقال تصویر در ذهنتان مانده یا بخشی از آموزش را متوجه نشده اید می توانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

قبل از اینکه یک وب سایت را طراحی کنیم و امکانات آن را برنامه ریزی کنیم ، باید وجود آن از این نظر بررسی شود که آیا این وب سایت میتواند به عنوان یک وسیله بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد؟

 

چه کاری باید انجام دهیم

برای هر یک از عنوان های مهم بازاریابی ، به راه کار پیشنهادی توجه کنید و تصمیم بگیرید که آیا به این feature احتیاج دارید و اینکه چگونه میتوانید از آن برای پیشبرد مقاصد خود استفاده کنید. بهترین و موفق ترین روش، پرسش مستقیم از مخاطبین است، مشتریان، فروشندگان و...

 

article_image_one_32.jpg

خدمات مشتریان

 شما وب سایت را برای مخاطبینتان به وجود آورده اید، نه برای خودتان، پس توجه کنید که همه چیز برای آنها باشد.

 اطلاعاتی را که از شما خواسته میشود، در اختیار کاربران قرار دهید و در کار خود وقفه ایجاد نکنید.

 خدماتی که مورد نیاز کاربران است، در اختیارشان بگذارید.

 به طور واضح بایدها و نبایدها را برای خود و کاربران سایت مشخص کنید و نکته ای را مبهم باقی نگذارید.

 یک بخش help در سایت داشته باشید و در صورت امکان با e-mail فوری یا تلفن مشکلات کاربران را در رابطه با استفاده از سایت حل کنید.

 همواره از یک یا چند تن از کارکنان بخواهید که به طور دائم و به نوبت online باشند تا در صورت لزوم کاربران را راهنمایی کنند.

 یک بخش خدمات مشتریان در سایت قرار دهید تا کاربران را برای پرسش و تحقیق تشویق کند.

 بخشی را به "پاسخ به سوالات مکرر" یا frequently asked questions اختصاص دهید- ده تای اول را در سایت بگذارید و آنها را هر از گاهی تغییر دهید. در صورت لزوم از نمودار و تصویر استفاده نمایید.

 

کاری کنید که مردم برای کار و تجارت با شما تشویق شوند:

 اولویتهای مشتریان خود را بشناسید و آنها را اولویت خود بدانید.

 محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید.

 مهمترین عناصر کار خود را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند قبل از باز شدن تمام صفحه، آنرا ببیند.

 جزئیات شیوه های تماس با وب سایت را یا در صفحه اول قرار دهید یا در جایی که با یک "کلیک" بتوان به آن رسید، آنرا در ته سایت دفن نکنید.

 برقرار کردن امکان جستجو را در وب سایت فراموش نکنید.

 با طراحی شیوه واضح و روشنی برای گشت و گذار در سایت، کاربران را به بخشهای مختلف سایت راهنمایی کنید.

 امکان استفاده از سایت خود را برای افرادی که امکان اتصال سریع ندارند یا دارای نارساییهای جسمی هستند فراهم کنید.

 با طراحیuser-friendly سایت خود را برای کاربران خارج از کشور هم قابل استفاده کنید.

   طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

نظم بخشیدن به محتوا

هنر نظم بخشیدن و چیدمان محتوای یک سایت، طراحی اطلاعات information design نام دارد. این کار شامل دسته بندی، جدا کردن و مشخص کردن مطالب بوده و به کاربر کمک میکند تا بلافاصله محتویات وب سایت را ببیند و جای هر کدام را تشخیص دهد. طراحی سایت و استفاده از علائم و عوامل تصویری باید طوری باشد که کاربر به گشت و گذار در آن علاقمند شود.

 

چه کاری باید انجام دهیم:

زمانی که مشغول طراحی اطلاعات وب سایت خود هستید: • همواره نظر کاربران را درباره سایت به خاطر داشته باشید، اینکه آنها از تشکیلات شما، محصولات و خدمات آن چه انتظاری دارند بسیار مهم است.

 مطالب و عناصری که بیشتر کاربران به آن علاقمندند و دسترسی به آنها برایشان اهمیت دارد را بشناسید و یا آنها را در صفحه اصلی قرار دهید یا در جایی که با یک "کلیک" بتوان به آن رسید.

 تعداد "کلیک"هایی که برای رسیدن به یک مطلب لازم است را به سه تا و کمتر کاهش دهید. برای مثال سایت خود را با ساختار flat طراحی کنید.

 عنوان بخشهای مختلف سایت را واضح و کوتاه انتخاب کنید.

 برای نام گذاری بخشهای سایت مراقب ملاحظات فرهنگی باشید.

 توجه کنید که بخشهای اطلاعات، محصولات، خدمات، جنبه های فنی وب سایت، روابط عمومی و بازاریابی کاملا مشخص و مجزا باشند.

 

طراحی گشت و گذار یا Navigation design

طراحی برای گشت و گذار در سایت، هنر در اختیار قرار دادن ابزار مناسب برای یافتن مطالب به کاربر است. هنر این کار در به وجود آوردن عوامل بصری است که به کاربر اطلاع میدهد در کجا قرار دارد، از کدام قسمت به اینجا رسیده و از اینجا به کدام بخش میتواند حرکت کند. او باید بتواند ببیند و درک کند. ساده ترین مثالها، فلشها و دگمه هایی هستند که امکان دسترسی به تمام بخشها را امکان پذیر میکنند.

 

 ساخت سایت        طراحی سایت شرکتی

 

چه کاری باید انجام دهیم:

به پیشنهادات زیر برای navigation design توجه کنید:

• طراحی را ساده و بسیار مشخص انجام دهید.

 مسیرها و ابزارهای متعددی را برای کاربر در نظر بگیرید تا بتواند ابزارهای جستجو، نقشه سایت و منوها menuرا پیدا کند.

 به خاطر داشته باشید که کاربران لزوما از صفحه اصلی وارد سایت شما نمیشوند، پس در تمام صفحات ابزارهایی برای جستجو در سایت و بازگشت به صفحه اصلی قرار دهید.

 کاربران غیبگو نیستند، پس از آنها انتظار نداشته باشید محتویات یک منو را حدس بزنند یا به خاطر بسپارند.

 اگر از علائم تصویری برای راهنمایی کاربران استفاده میکنید، از گویا بودن تصویر مطمئن شوید و اندازه آنرا به قدر کافی بزرگ و قابل رویت انتخاب کنید.

 علائم یا توضیحاتی برای مشخص کردن محل قرار گرفتن کاربر در سایت در نظر بگیرید.

 از علائم و ابزارهای همسان و یک نواخت استفاده کنید.

 اگر کاربر برای خواندن یا دیدن محتوای یک صفحه باید به سمت پایین حرکت کند scroll down ، در پایین صفحه ابزاری برای به بالا برگشتن با یک "کلیک" قرار دهید

شرکت طراحی سایت      



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

 

از زمان های گذشته تا به حال، داشتن امنیت کامل در اماکن تجاری و محیط هایی با فضای گسترده به دغدغه ای بزرگ برای صاحبان این اماکن تبدیل گشته است. از جمله روش هایی که برای تامین امنیت، در زمان عدم حضور تجهیزات الکترونیکی پیشرفته مورد استفاده قرار می گرفت، استخدام کردن افرادی تنومند و یا به کار گیری سلاح سرد و گرم مختلف بود، تا امنیت را برای ما به ارمغان آورد. با پدیدار شدن انقلاب صنعتی در کشور های مختلف، و ماشینی شدن زندگی روزمره مردم جهان ابزار های بسیار متفاوت و کاربردی وارد زندگی ما انسان ها شد. یکی از این تجهیزات که به کمک، صاحبان اماکن تجاری همچون طلا فروشی، صرّافی و بانک ها آمد دوربین مدار بسته امکان تجاری بود که با نصب آسان و راه اندازی سریع خود جایگاه مناسبی در بین خریداران سیستم های نظارتی پیدا کرد.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

محیط های تجاری

محیط های تجاری، که اغلب دارای اشیا و اجناس گران قیمت در محیط خود هستند، کیفیت بالایی را برای ضبط تصاویر و نظارت دقیق خود طلب می کنند. در گام اول برای خریداری انواع مختلف دوربین مدار بسته اماکن تجاری، مشورت و حضور یک کارشناس برای در نظر گرفتن نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته، تعداد دوربین، جهت قرار گیری و محل نصب، مورد نیاز است. پس از مشخص شدن موارد ذکر شده حالا نوبت نوع لنز و کیفیت تصاویر انتقالی به نمایشگر و فضای ذخیره سازی همچون هارد است که توسط نوع نیاز خریدار تعریف می شود. تنها گزینه برای لنز این دوربین ها، چشمی 3.6 میلی متری به بالا می باشد تا امنیت محیط با قدرت بالا تامین گردد. تصویر برداری در شب یکی دگر از پارامتر های مهم است که باید در هنگام خرید دوربین مدار بسته AHD اماکن تجاری به آن توجه داشته باشید. به طور کلی میزان دید در شب مناسب برای بانک ها، طلا فروشی و صرّافی ها 30 متر مربع که در برند های مختلف به صورت سیاه و سفید و رنگی ارائه می شود.

 

کارخانه و فضای هایی با متراژ بزرگ

دوربین مدار بسته هایی که برای فضایی با متراژ بالا خریداری می شوند بالا ترین کیفیت ممکن را چه در لنز و چه در کیفیت تصویر و بدنه دارا می باشند. مکان هایی که برای نصب دوربین مدار بسته IP می باشند کارخانه، فضا های بزرگ و سوله و های انبار های غذایی می باشند، تا در زمان پایان ساعات اداری به کمک نیرو حفاظت و یا نگهبانی مجموعه آمده و در صورت مشاهده حوادث غیر مترقبه همچون آتش سوزی و یا سرقت اموال و اجناس، در سریع ترین زمان ممکن از اتفاقات محیطی با خبر شوند و موارد پیشگیرانه را، برای اتفاقات رخ داده را انجام دهند. سیستم نظارتی که برای این محیط ها اغلب خریداری می شود با نام PTZ یا دوربین مدار بسته گردان شناخته می شود، تا در کنار دوربین های معمولی دام و بولت امنیت مکان های نام برده شده را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

 

  هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

انتخاب نهایی

حالا پس از شناخت انواع سیستم های نظارتی مناسب برای کارخانه، انبار و مجتمع های تجاری کوچک و بزرگ، باید قبل از خرید به مواردی مهم کفه در کارکرد صحیح دوربین مدار بسته اماکن تجاری خریداری شده تاثیر گذار است دقت کنید. انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته به نظارت دقیق محیطی کمک شایانی می کند. برای بالا بردن دقت نظارت، باید قبل از نصب تمام زاویه امکان تجاری و انبار ها را شناسایی کنید که این کار اغلب توسط خود خریدار و با حضور کارشناسان صورت می گیرد. نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته اماکن تجاری در وضوح و کیفیت تصاویر تاثیر گذار است، بدین شکل که لنز قدرتمند به کار رفته در سیستم نظارتی در صورت یکسان بودن (برای مثال لنز 3.6 میلی متری) در تکنولوژی تحت شبکه و اچ دی سی وی آی از تفاوت و کیفیت فاحشی در خروجی برخوردار می باشند. از دیگر مسائلی که باید به آن توجه داشت، قاب دوربین مدار بسته اماکن تجاری است که در سه نوع بولت، دام و PTZ تولید گشته اند، و پیشنهاد می شود در صورت خریداری دوربین دام و بولت از کیفیت تصویر و لنز بسیار بالا استفاده کرده و یا انتخاب اول خود را بر روی دوربین مدار بسته PTZ که مخصوص اماکن تجاری و محیط هایی با فضای گسترده و بزرگ است قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

تگ های هدینگ که با نام هایی دیگری مثل تگ های عنوان و یا تگ های تیتر نیز شناخته میشوند جز مهمترین تگ های html هستند که علاوه بر زیبا کردن مقالات و محتویات سایت، تاثیر چشمگیری در سئو نیز دارند و باعث میشوند که موتورهای جستجو به درک بهتری از مطالب سایت شما دست پیدا کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تگ های هدینگ که از تگ h1 تا h6 را شامل میشود آشنا شوید.

 

تگ های هدینگ ، تگ های بین المللی در HTML است که برای بیان ویژگی های متن و تعیین میزان اهمیت متن به موتورهای جستجو کاربرد دارد. بدون استفاده از تگ های هدینگ فقط صفحاتی با متن های طولانی تولید کرده اید که کاربردی نخواهند داشت. تگ های هدینگ مشخص می کنند که ارتباط بین قسمت های مختلف متن چگونه است. heading tags از تگ H1 شروع و به تگ H6 ختم می شود. که در این بین بیشترین اهمیت را تگ H1 دارد. وظیفه تگ هدینگ مشخص کردن عناوین هر پاراگراف و ارتباط دادن پاراگراف ها با زیر عنوان ها می باشد که نتیجه این ارتباط مشخص کردن عناوین مهم برای درک بهتر مطلب توسط گوگل و کاربران می باشد.

 ساخت وب سایت        طراحی سایت اختصاصی

مزایای تگ های هدینگ
این تگ ها در صفحه نمایش قابل رویت هستند به طوری که با تغییر سایز متن های قرار گرفته در این تگ متن ها بیشتر دیده می شوند و سبب جلب توجه بیشتر کاربر می شوند. به تصویر زیر توجه کنید.

تگ های هدینگ


علاوه بر مهم تر جلوه دادن متن عنوان ها برای کاربران ، خزنده های گوگل هم با ورود به سایت در هر صفحه دقیقاً به دنبال همین ارتباطات ساده و مهم می گردند.مزیت دیگر تگ های هدینگ به جز مزیت هایی که برای کاربران و موتورهای جستجو گفته شد، خاصیت زیبا شدن متن می باشد. متن های سایت در صورتی که تماماً با سایز ۱۸ نوشته شوند مخصوصاً اگر متن طولانی ای هم باشند بسیار خسته کننده خواهند بود و ممکن است کمتر کسی تا آخر متن را دنبال کند. ولی در صورت استفاده از تگ هدینگ متن های عناوین در پاراگراف ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند و همین تغییر سایز باعث می شود که متن از یکنواختی خارج شود.

موتورهای جستجو از دو نظر سایت ها را بررسی می کنند :
موضوع سایت و صفحات داخلی در چه رابطه ای است؟ چقدر خوب است؟
با استفاده از لینک های داخلی و خارجی می توان به میزان خوب بودن سایت پی برد که گوگل نیز در این کار بسیار مهارت دارد. گوگل می تواند با بررسی ویژگی های دیگر مثل متا تگ ها و هدینگ تگ ها ، موضوع سایت و میزان اهمیت جزئیات متنی را تشخیص دهد.



استفاده از تگ های هدینگ برای انواع ساختار متنی صفحات وب از نظر محتوا به سه دسته تقسیم می شوند.

1. متن کلی صفحه که به صورت یک پارچه در رابطه با موضوع خاصی صحبت می کند:
در این دسته از متن ها ، به راحتی می توان تمام هدینگ تگ ها را در متن جای داد و بیشترین تاثیر را گرفت زیرا مهم ترین جا برای اضافه کردن تگ های هدینگ ، متن کلی صفحه است.

2. متن داخل منو ، فوتر ، هدر ، لینک های کناری صفحه (Site wide) :
این متن ها عملاً خاصیت متنی ندارند و فقط برای دسترسی بهتر کاربر به دیگر قسمت های سایت است. برای ارتباط متن های یک صفحه از تگ های هدینگ استفاده می شود و برای ارتباط بین صفحات یک سایت از منو ، فوتر ، هدر و … استفاده می شود.

طراحی سایت پزشکی

سئو کردن سایت     

3. صفحاتی که موضوعات مختلف را لیست می کنند. مانند صفحه محصولات و یا مقالات:
در این قسمت هم با قرار دادن عنوانی مناسب در صفحه و مشخص کردن تگ h1 برای متن عنوان می توان تأثیر خوبی از سئو گرفت.

تگ های سلسله مراتبی h :

H1
تگ h1 را در متن های خود برای عنوان داخلی صفحه قرار دهید. در هر صفحه تنها از یک تگ h1 می توان استفاده کرد. گوگل با استفاده از این تگ به موضوع هر صفحه از سایت پی می برد و به همین دلیل تگ h1 در موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.

H2
بعد از تگ h1 تگ h2 مطرح می شود که بیشترین استفاده را در متن سایت مخصوصاً متن های طولانی دارد. تمام تیترهای پاراگراف ها با تگ h2 برچسب می خورند و باعث ارتباط بین پاراگراف ها با عنوان سایت می شود. با استفاده از کلمات کلیدی در تگ ها گوگل متوجه می شود که کلمه ی کلیدی شما چه چیزی است و شما را برای این کلمات به کاربران پیشنهاد می دهد. می توانید کلمات هم خانواده برای کلمه ی کلیدی خود را پیدا کنید و عنوان های پاراگراف خود را با این کلمات بنویسید سپس با قرار دادن این عناوین در تگ h2 با این کلمات هم سئو خواهید شد.

تگ های H3 , H4 , H5 , H6
به همین ترتیب می توان از بقیه تگ ها هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها (h2) استفاده کرد. کاربری بقیه تگ ها به اندازه ی تگ h1 و h2 نیست.
تگ h3 را هم برای زیر عنوان های پاراگراف ها استفاده کنید. در متن های طولانی حتماً زیر عنوان هایی دیده می شود که باید از تگ h3 برای ارتباط آن با عنوان پاراگراف مربوطه استفاده کرد.
این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از همه ی تگ های هدینگ ضروری نیست. استفاده از تگ h1 را جدی بگیرید ولی صرفاً لازم نیست در متن های خود از تگ های h4 , h5 , h6 استفاده کنید.

حتماً بخوانيد: تاثیرات bold نمودن واژه ها در سئو سایت
 

 

ترتیب استفاده از تگ های h به چه صورتی است؟
نکته ی مهم دیگر در زمینه استفاده از تگ ها این است که نمی توان بعد از استفاده از تگ h1 برای عنوان پاراگراف بعدی از تگ h3 به بعد استفاده کرد. یعنی استفاده از تگ ها باید به صورت نزولی صورت گیرد.
اگر در صفحات خود از تگ ها استفاده کردید ترتیب را رعایت کنید.
بعد از تگ h1 حتماً باید h2 استفاده شود.
بعد از تگ h2 حتماً باید از تگ h3 استفاده شود.
اشتباه وارد کردن ترتیب تگ ها تأثیر منفی ای در سئو خواهند گذاشت.
به عنوان مثال مطلبی نوشته اید که 4 نکته اصلی را مطرح می کند پس 4 عنوان اصلی دارد که با تگ h2 آن ها را مشخص کرده اید، نکته دوم خود شامل 3 گزینه زیر مجموعه می باشد، شما می توانید آنها را با تگ های h3 مشخص کنید. حال اگر گزینه های زیر مجموعه نکته 3 نیز خود دارای زیر مجموعه باشند به آنها باید تگ h4 را اختصاص بدهید.
و در آخر باز هم سفارش می کنیم استفاده از این تگ ها را فراموش نکنید و بدانید با استفاده از ویژگی های مثبت کد های HTML ، هم به سئو سایت و هم به راحت تر خوانده شدن متن توسط کاربران کمک خواهید کرد.

منبع : مدیر وب

تعرفه طراحی سایت        طراحی سایت با وردپرس     



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

دوربین مدار بسته امروزه جزو سیستم هایی به شمار می رود که شاهد پیشرفت روز افزون تکنولوژی در آن می باشیم. از این رو طبیعی است که سوالات بسیاری در هنگام خرید و تهیه این نوع محصولات در ذهن کاربران پدیدار شود. تنوع و پیچیدگی در نوع کارکرد و همچنین عملکرد این سیستم های نظارتی به گونه ای بوده که در صورت نداشتن اطلاعات کافی، شما را از خرید کالای مد نظرتان دور می نماید. در طی سالیان اخیر یکی از سوالات رایج و متداولی که در هنگام خرید دوربین مدار بسته از جانب مصرف کنندگان مطرح شده است، در حوضه کارکرد و ثبت و ضبط تصاویر آنان، به واسطه ی اتصال به اینترنت بوده است. آیا دوربین مدار بسته بدون اینترنت هم می تواند کار کند؟ جواب این سوال کاملا واضح و روشن است، بله.
در باور عموم شاید اینطور به نظر برسد که راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت غیر ممکن است اما اغلب دوربین های مداربسته امکان مشاهده و ضبط تصاویر را بدون اتصال به اینترنت می توانند برای شما فراهم آورند. در واقع انتخاب با شما می باشد که بخواهید کارایی دوربین مداربسته خود را به چه مواردی محدود نمایید. همراه ما باشید تا به صورت دقیق تر به بررسی این مسئله بپردازیم.

دسته بندی دوربین های مدار بسته از لحاظ کارکرد بر حسب تکنولوژی

دوربین های امنیتی با وجود انواع و اقسام مختلفی که دارند، قابلیت ها و امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند. به طور کل سیستم های نظارتی در دو شاخه اصلی دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکه (IP) دسته بندی می شوند. تمامی دوربین هایی که در زیر شاخه این دو فناوری جای گرفته اند امکان ضبط و مشاهده تصاویر را به واسطه اینترنت و یا بدون اتصال به آن فراهم می سازند. تنها مسئله ای که در این میان می بایست به آن توجه شود، این است که اتصال دستگاه ها و تجهیزات در سیستم های آنالوگ و همچنین تحت شبکه، چگونه باید انجام پذیرد که ثبت تصاویر بدون اتصال به اینترنت مهیا شود. در ادامه چگونگی کارکرد این دو سیستم مدار بسته را بدون اتصال به اینترنت بررسی خواهیم کرد.

نحوه نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر آنالوگ و ضبط کننده های XVR/DVR

دوربین های امنیتی که همگام با تکنولوژی آنالوگ طراحی و به بازار عرضه شدند را می توان از سری دوربین های اولیه در حوزه نظارت تصویری به شمار آورد. با گذشت زمان، به منظور ارتقا کیفی این نوع سیستم ها و همچنین رقابت با سیستم های مدار بسته تحت شبکه، بسیاری از کمپانی های مطرح روی به نوآوری و خلاقیت های شگرفی آوردند که نواقص پیشین این سیستم ها (آنالوگ) را برطرف نمایند. از این رو راه کارها و خلاقیت های ارائه شده منجر به خلق تکنولوژی هایی همچون AHD ، HDTVI و HDCVI در سیستم های آنالوگ گردید.

در اغلب سیستم های مدار بسته آنالوگ، با اتصال 2 کابل مجزا می توانید در جهت راه اندازی آن ها اقدام به عمل آورید. کابل اول که به عنوان کابل تصویر می باشد، وظیفه انتقال تصویر دوربین مدار بسته را به XVR/DVR داشته و می تواند از نوع RG6، RG11، RG59 و یا 2/5C2V باشد. کابل دومی که باید از محل نصب XVR/DVR به سمت دوربین مداربسته AHD شما کشیده شود، کابل برق می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از دوربین های مدار بسته پیشرفته آنالوگ که از درگاه POC پشتیبانی می کنند، انتقال برق و تصاویر را به صورت یکجا انجام می دهند. حال می توانید با برقراری ارتباط این دو کابل و همچنین اتصال کابل HDMI و یا VGA از دستگاه ضبط کننده به نمایشگر، سیستم دوربین مدار بسته بدون اینترنت خود را راه اندازی و تنظیم نمایید.

اگر قصد ثبت تصاویر خود را بر روی دستگاه های ضبط کننده XVR/DVR ندارید و تنها می خواهید تصاویری زنده از محیط خود در اختیار داشته باشید، می توانید به راحتی تنها با سیم کشی و اتصال کابل تصویر به نمایشگر (یا لپ تاپ خود) و همچنین با تامین برق دوربین مدار بسته، دوربین نظارتی خود را راه اندازی کنید و شاهد تصاویر زنده و 24 ساعته آن باشید.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته

 

نحوه نصب دوربین مدار بسته بدون اینترنت در بستر تحت شبکه و ضبط کننده های XVR/NVR

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP، نوع دیگر و همچنین نسل جدیدتر سیستم های مداربسته نظارتی به شمار می روند. پایه و اساس کار این نوع سیستم، اتصال دوربین مداربسته و ضبط کننده های آن ها (XVR/NVR) به شبکه های اینترنتی می باشد. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا به راحتی می توانید از این نوع دوربین مدار بسته بدون اینترنت بهره ببرید و در جهت مشاهده و ثبت تصاویر اقدام کنید. تغذیه برق دوربین های تحت شبکه و همچنین انتقال اطلاعات ویدئویی آن ها، تنها به واسطه یک کابل شبکه صورت می گیرد که می تواند از نوع CAT6 ، CAT5E و یا CAT5 باشد. از این رو سیم کشی در سیستم های مدار بسته تحت شبکه نسبت به سیستم های مدار بسته آنالوگ، صرفه جویی زیادی را در زمان و هزینه برای شما به ارمغان می آورد.
اگر قصد دارید سیستم مداربسته تحت شبکه خود را به صورتی راه اندازی کنید که بدون اتصال به اینترنت تصاویر دوربین خود را مشاهده و ثبت نمایید، راه سختی در پیش ندارید. شما علاوه بر دوربین مدار بسته IP خود به تجهیزاتی اعم از یک سوئیچ شبکه، ضبط کننده تصویر XVR/NVR و یک نمایشگر نیاز پیدا خواهید کرد. لازم به ذکر است که سوئیچ شبکه دستگاهی می باشد که نقش انشعاب دهنده را ایفا می کند و لازمه پروژه های نظارتی می باشد که در آن ها بیش از دو دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده شده است. همچنین این دستگاه به عنوان انژکتور POE و یا منبع تغذیه دوربین های مداربسته نیز عمل می کند.
به منظور انتقال تصاویر دوربین مداربسته IP به دستگاه ضبط کننده تصاویر، در وحله اول بایستی از هر دوربین یک کابل شبکه به دستگاه سوئیچ شبکه کشیده شود و پس از آن یک کابل به ضبط کننده XVR/NVR متصل گردد. پس از آن به راحتی می توانید همانند سیستم های آنالوگ تنها با متصل نمودن دستگاه ضبط کننده با کابل های VGA و یا HDMI به نمایشگر خود، علاوه بر ثبت تصاویر توسط دستگاه NVR، به تماشای تصاویر دوربین مداربسته (بدون اینترنت) بپردازید.

 

لازم است بدانید:
در صورت نیاز به اینترنت ملزم به استفاده از دستگاهی به نام Router می باشید. روتر ها وظیفه ارسال بسته های داده ای موجود در شبکه را به مقصد مناسب دارند، که در نهایت با این کار، امکان اتصال دستگاه ها به اینترنت را مهیا می سازند. حضور این سیستم جهت برقراری ارتباط بین دستگاه های موجود در شبکه شما، امری ضروری به حساب می آید. به این وسیله، Router امکان و اجازه انتقال داده ها به جاهای مختلف، که توسط مودم و دستگاه های شما انجام می پذیرد را می دهد.

دوربین مداربسته سیم کارتی

می توان گفت که استفاده و بهره بری از دوربین مداربسته سیم کارتی، روشی دیگر است که می تواند شما را در ثبت تصاویر (بدون مشاهده زنده) در صورت نبود اینترنت سیم کارت همراهی کند. علاوه بر استفاده از این محصولات به جای دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه می توانید امکانات و مزایای زیادی را برای خود به ارمغان آورید. این نوع از دوربین ها با کمک شبکه تلفن همراه (توسط انتقال سیگنال های ویدئویی) به تجهیزاتی همچون گوشی موبایل هوشمند، لپ تاپ ها و کامپیوتر های خانگی می پردازند. استفاده از سیم کارت در این نوع دوربین مدار بسته تنها جهت مشاهده تصاویر به صورت زنده است و در صورت عدم وجود اینترنت با کمک این سامانه ها می توانید تصاویر را به صورت آفلاین بر روی Micro SD ذخیره سازی کنید.
در دوربین مداربسته سیم کارتی دو اسلات به منظور قرار گیری کارت حافظه و همچنین جای گذاری سیم کارت در نظر گرفته شده است. شما می توانید با قرار دادن سیم کارت در درون دوربین مدار بسته و همگام سازی گوشی هوشمند خود با آن، دستگاه را روشن و راه اندازی نمایید. این دوربین با ارسال سیگنال های ویدئویی به ایستگاه های نظارتی، تصاویر را از طریق نرم افزار های انحصاری دوربین در زمان وجود اینترنت، به گوشی هوشمند شما ارسال می کند.

 

مقایسه دوربین مدار بسته بدون اینترنت با دوربین های که به اینترنت دسترسی دارند

امروزه تجهیزات نظارتی همچون دوربین مدار بسته بدون اینترنت می تواند به عملکرد از پیش تعریف شده خود به خوبی عمل کند. اما در این میان استفاده از دوربین ها و در کل سیستم هایی که مرسوم به اتصال اینترنت می باشند، بسیار محبوب و کاربردی تر هستند. با این تفاصیل نمی توان مقایسه صحیح و یا دقیقی در این زمینه انجام داد. زیرا شرایط هر محیطی که به منظور راه اندازی یک پروژه نظارتی در نظر گرفته می شود، خاص آن محیط می باشد و گاها پیش می آید که در آن مکان از دوربین مدار بسته بدون اینترنت استفاده شود.
به طور کل با اتصال به اینترنت می توانید چه از راه دور و یا به صورت محلی به دوربین مدار بسته Turbo HD خود دسترسی پیدا کنید. در حقیقت بدون توجه و در نظر گرفتن موقعیت مکانی که در آن قرار دارید (در سفر و یا محل کار خود) ، فیلم های زنده دوربین مداربسته را بر روی گوشی موبایل خود تماشا و به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. از دیگر مزیت های اتصال به اینترنت می توان به اطلاع و اعلان هشدار هایی اشاره داشت که توسط لنز دوربین مدار بسته مشاهده و به صورت کاملا مستقیم با کمک شبکه جهانی به گوشی هوشمند شما ارسال می شود. همچنین می توانید جهت ذخیره سازی فایل ها و ویدئو های گرفته شده از فضای ابری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید که این امر می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها جهت ذخیره سازی فیلم های دوربین مدار بسته شما تلقی شود.
البته نباید از این مهم غافل شد که با استفاده از دوربین مدار بسته سیم کارتی نیز می توانید بدون اتصال به اینترنت به فیلم های خود دسترسی پیدا کنید. از طرفی دیگر تنها راه پیش رو جهت نمایش تصاویر دوربین مدار بسته بر روی گوشی همراه شما، از طریق اینترنت می باشد. نا گفته نماند که یکی از معایب دوربین مدار بسته سیم کارتی و وایرلس، محدودیت مکانی و مسافتی دستگاه از مودم می باشد. هر کدام از دوربین های مداربسته بی سیم از میزان متفاوتی مسافت پشتیبانی کرده و قادرند تا یک شعاع مشخص انتقال تصاویر را بر روی گوشی هوشمند شما با کمک اینترنت ممکن سازند.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

سخن پایانی

لزوم استفاده از دوربین مدار بسته به هر نحوی، در جوامعی که امروزه شاهد انواع رخدادها و جنایت ها در آن می باشیم، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است، از این جهت که سیستم های امنیتی به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات دنیای امروزی در راستای تامین امنیت توسط شرکت های پیشرفته معرفی شده اند. از طرفی با رشد تکنولوژی های موجود در این محصولات، افراد در محافظت از اموال و دارایی شان نسبت به زمان های قبل چالش های کمتری را در پیش رو دارند. استفاده از دوربین مدار بسته بدون اینترنت یا همراه با آن، تنها به خواسته شما بستگی دارد. به کار گیری هر کدام از این روش ها منطبق با سبک، سنگین کردن پروژه نظارتی شما صورت می گیرد. شما بایستی تمامی جوانب و احتمالات را در نظر بگیرید تا بر حسب نیازتان به بهترین روش نظارتی در محیط خود دست پیدا کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

 

در این مقاله میخواهیم با هم انواع روش ها و راهکار های انتخاب نام دامنه یا وب سایت را بررسی می کنیم . در این انتخاب شما چند راهکار پیش رو دارید که هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که در زیر به آن می پردازیم.اگر قصد کرده اید استارت آپ ی را شروع کنید و یا وب سایتی برای خود و برند خود بسازی ، قبل از هر کاری بهتر است کمی اطلاعات جمع کرده و در انتخاب نام دامنه عجله نکنید.

 

حالا با هم انواع روش ها و راهکار های انتخاب نام دامنه یا وب سایت را بررسی می کنیم . در این انتخاب شما چند راهکار پیش رو دارید که هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که در زیر به آن می پردازیم.

نام دومین یا دامنه شما باید همان نام وب سایت شما باشد یا خیر ؟
مشخص کردن نام وب سایت شما کار راحت و واضحی به نظر می رسد، اما بسیاری از وب سایت ها هم نام Domain خود نیستند حتی وقتی که وب مستر خود بخواهد نام سایت را انتخاب نماید. هم اسم بودن سایت با دامین حائز اهمیت است . این به خاطر مسئله ساده ای است که هر وقت افراد به وب سایت شما فکر می کنند نام آن را به یاد می آورند. اگر نام شما همان URL(یعنی آدرس اینترنتی) باشد آنها خودبخود می دانند که باید به کدام سایت مراجعه کنند. برای مثال وقتی افراد به سایت 
banisite.com توجه می کنند نیازی به تفکر در مورد آدرس وب سایت ندارند و می دانند با وارد کردن banisite.com می توانند به این سایت وارد شوند زیرا نام سایت همان URL است.
تصور کنید که مثلا تجارت شما “Amini” نام دارد اما کسی دیگر این دامنه را خریداری کرده است. به جای این دومین شما باید نامی عجیب مانند “MYbusiness.com” را انتخاب کنید. حالا اگر مشتری شما نام Amini را به یاد آورده و “http://amini.com/” را تایپ می کند. آنها سر از وب سایت رقیب وب سایت شما سر در می آورند. شما یکی از مشتریان خود را از دست داده اید.
در دنیای مدرن اینترنت و جایی که افراد به صورت خودبه خود در اینترنت به دنبال اطلاعات هستند ، داشتن دامنه ای که نماینده و هم نام تجارت شما و سایت شماست ارزش زیادی دارد. مشتریان و بازدیدکنندگان شما تنها مطالب محدودی را حفظ می کنند. به علاوه شما فکر نمی کنید از بین این همه اطلاعات موجود حفظ کردن URL نامربوط آن هم به زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد ساده است .تنها افرادی می توانند نام شما را به راحتی حفظ کنند که رقبای شما هستند و می خواهند قیمت های شما را تحت نظر بگیرند.

article_image_one_62.jpg

حال اگر نتوانید نام دامنه را با نام سایت خود یکسان کنید چه؟

این مسئله بسیار به تعهد شما نسبت به انتخاب نام یکسان بستگی دارد. اگر شما برندی از قبل تشکیل داده اید و آن برند معروف شده است ، احتمالا نمی خواهید به راحتی از نام برند و نام شرکت بگذرید زیرا نمی توانید نام دامنه یکسان داشته باشید. از همه چیز گذشته زمان و هزینه زیادی برای ایجاد نام برند صرف شده است. اگر این طور شود ، شما باید تلاش کنید نام دامنه را از مالک فعلی آن بخرید. شما باید مالک آن را پیدا کرده و با وی تماس بگیرید و ببینید آیا مایل به فروش دامنه هست یا خیر. احتمالا آنها در ازای دریافت هزینه قبول می کنند دامنه خود را بفروشند. این یک تجارت است ناراحت نشوید شاید امروز مجبور شوید تا میلیون ها تومان هزینه کنید. چند روز پیشتر مجبور شدم برای یکی از مشتریان یک دامنه خاص رو که نام برند ایشان بود ۱۸ میلیون تومان بخرم ! بعضی وقتها شما مجبورید.
البته اگر مجبور به خرید نام خاصی شدید حتما با مشاور طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی خود درخواست کنید تا با آقای دلال دامنه ارتباط بگیرد. دلال های دامنه اگر متوجه بشوند که شما به این دامنه نیاز دارید و صاحب برندی هستید که منطبق با نام دامنه است حتما با قیمت ضرب در ۴ مواجه خواهید شد.
از طرف دیگر اگر شما به تازگی کار خود را شروع کرده اید بهتر است از روش های ارزان تر برای بدست آوردن نام دومین استفاده کنید و سپس وب سایت خود را نام گذاری کنید. یعنی بعد از خرید دامنه نام وب سایت را مشخص کنید. مطمئنا این روش توانایی شما در انتخاب نام ها را محدودتر می کند اما اگر نمی خواهید در اینترنت شکست بخورید باید چنین روندی را دنبال کنید، فعلا سرمایه زیادی ندارید !

نام های ژنریک بهتر هستند یا نام دامنه هم نام با برند؟

افراد زیادی وجود دارند که فکر می کنند نام دومین باید اسم های ژنریک مانند “banisite.com” یا “cars.com” باشد. نام های ژنریک بسیار گران بوده و هزینه های زیادی برای خریداری کردن آنها صرف می شوند. اما برای مثال اگر شما به دنبال خرید ماشین باشید احتمالا نام چندین برند را در ذهن خود داشته و هر چیزی که راحت تر قابل حفظ کردن باشد زودتر به ذهن شما می رسد و شما چیزهایی مانند “generalmotors.com” یا “toyota.com” را سرچ می کنید.
به همین دلیل من فکر می کنم که نام دومینی که با برند شما همخوانی داشته باشد اهمیت بیشتری نسبت به نام های ژنریک دارد. همان نامی که برای تبلیغ کردن محصولات شما بکار می رود نامی است که شما برای دامنه به آن نیاز دارید زیرا این اولین چیزی است که افراد به دنبال آن می گردند. این نام بسیار راحت تر نیز حفظ می شود و کاربر اول به دنبال این نام می گردد.

اسم های طولانی یا کوتاه؟
نام های دامنه می توانند تا ۶۷ حرف داشته باشند. اگر نام تجارت و کسب و کار شما “شرکت کتاب و فیلم امیری” است لازم نیست “AmiriVideosAndBooks.com” را ثبت کنید . بهتر است از “AVAB.ir” استفاده نمایید و در وب سایت و یا لوگو توجیح نمایید.
با توجه به این جمله به نظر می رسد که در مورد کوتاه یا بلند بودن نام، بحث های زیادی وجود داشته باشد. بعضی افراد بیان می کنند که نام های کوتاه راحت تر در ذهن می مانند و راحت تر تایپ شده و کمتر اشتباه صورت می گیرد: برای مثال ” getbook.ir” بسیار راحت تر از “AmiriVideosAndBooks.com”تایپ شده و کمتر به اشتباه تایپ می شود.
سایر افراد بیان می کنند که هر چه نام دومین طولانی تر باشد حافظه انسانی راحت تر و درست تر آن را حفظ می کند – برای مثال ” gaepw.com” ترتیبی از حروف نامربوط است که یاد گرفتن تایپ کردن درست آنها سخت است در حالی که اگر کلمه گسترش پیدا کرده و ” GetAnEconomicallyPricedWebsite.com ” وارد شود با وجود طولانی بودن بهتر می توانیم نام دومین را حفظ کنیم.
بعضی از این جملات واقعا آکادمیک هستند. پیدا کردن نام های دامنه معنادار کوتاه واقعا مشکل است. مطمئنا نام دومین هایی مانند getit.com و good.com از خیلی وقت پیش فروخته شده اند. البته اگر توانستید نام دومین مختصر و مفید پیدا کنید کلید موفقیت مطمئن شدن از معنادار بودن حروف است.
نام های دامنه بزرگ که کلمات کلیدی سایت شما در آن دیده می شود نیز مفید هستند زیرا موتورهای جست و جو رتبه بهتری به آنها می دهند. ( البته در این قضیه با متخصص سئو مشورت کنید . کار خطرناکی است و حرفه ای گری نیاز دارد ) البته بهتر است از نام هایی که بیشتر از ۶۷ حرف هستدن خودداری شوند. علاوه بر این مشکل واضح است که چنین نام هایی قابل حفظ کردن نیستند احتمال خطا تایپ کردن این نام ها نیز بسیار زیاد است.

شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی

نام های دارای خط فاصل

آیا می توان از نام های مقطع و با استفاده از خط فاصله استفاده کرد؟ شما باید فواید و ضررهای چنین نام هایی را در نظر بگیرید:

ضررها
• در زمان تایپ کردن نام به راحتی خط فاصله فراموش می شود. بسیاری از کاربرها عادت دارند چیزهایی مانند freewebsitedesigner.ir را تایپ کننده تا اینکه بنویسند free-website-designer.ir . آنها احتمالا خط فاصله را فراموش کرده و از سایت رقیب شما سر در می آورند.
 وقتی افراد به صورت شفاهی سایت شما را به دوستان خود معرفی می کنند، اکثر اوقات بیان نمی کنند که در آدرس سایت خط فاصله بکار رفته است. به همین دلیل به راحتی مشتریان احتمالی شما به سایت رقیب مراجعه خواهند کرد.

فواید
• موتورهای جست و جو می توانند کلمات کلیدی را بهتر تشخیص داده و در نتایج جست و جو رتبه بالاتری کسب کنید.
• اسامی بدون خط فاصله احتمالا سخت تر حفظ می شوند. در نگاه اول افراد ممکن است کلمات جدا را تشخیص نداده و به همین دلیل کلمه برای آنها پیپچیده به نظر می رسد.
من فکر می کنم بهتر است از اسامی دارای خط فاصله استفاده نشود اما این مسئله به موقعیت و نام دومین شما بستگی دارد.

اسامی دامنه جمع – دارای کلمه THE و کلمه MY یا i

خیلی اوقات اگر نمی توانید نام سایت و دامنه دلخواه خود را خریداری کنید، یکی از روش های جایگزین انتخاب کردن نام هایی با اشکال چنین اشکالی است. برای مثال اگر نام دومین دلخواه شما website.com باشد شما می توانید از اشکال زیر استفاده کنید:
thewebsite.com
mywebsite.com
websites.com

حال این سوال پیش می آید که استفاده از چنین روش هایی درست است؟

نظر شخصی من این است که در زمان استفاده از این نوع اسامی دامنه حتما باید به یاد داشته باشید که وب سایت خود را با شکل کامل نام دامین ارتقا دهید. در غیر این صورت افراد چنین پیش وندهایی را فراموش می کنند. پس چنین خطری وجود دارد که مشتریان شما باز هم به سایت رقبا سر بزنند.
اما در مورد اسامی جمع اکیدا توصیه می کنم که از اسامی جمع استفاده نکنید زیرا میزان اشتباه گرفته شدن عدم استفاده از حرف S در پایان نام دومین از رایج ترین اشتباهات در زمان تایپ کردن محسوب می شود. نود درصد این نام ها اشتباه می شوند ولی آنها را بخرید.

طراحی پورتال   طراحی سایت فروشگاهی       

COM، ORG، NET، یا غیره؟

یکی از سوالات رایجی که من با آن روبرو می شوم ، این است که از کدام پسوند در نام سایت استفاده شود؟ جواب چنین سوالی مشخص نیست. اگر وب سایت یا تجارت شما جامعه ای محلی را شامل می شود مانند تجارت فست فود، پس بهتر است از دومین خاص با پسوند ایران استفاده کنید. یا اگر شما یک سازمان بین المللی هستید بهتر از است .org استفاده کرده و یا غیره. البته شما از داشتن دامنه محلی فواید زیادی کسب می کنید زیرا مردم کشور شما می دانند که با شرکت محلی سر و کار داشته و بیشتر تمایل به استفاده کردن از خدمات شما پیدا می کنند. اگر شما وب سایتی بین المللی دارید باید نکات زیادی را در انتخاب پسوند مد نظر داشته باشید. بعضی از این نکات به شرح زیر هستند:
تعداد زیادی از افراد فکر می کنند داشتن نام دومین دلخواه با پسوند های رایج و حتی پسوند کشور بهتر از انتخاب نام های دومین پیچیده با پسوند .com است. اما در زمان انتخاب پسوند کشورها چنین مشکلی وجود دارد که بعضی از مشتریان خارجی فکر می کنند سایت شما تنها در کشور شما خدمات رسانی می کند.
یکی دیگر از تفکرات رایج این است که .net و .org پسوندهای قابل استفاده در هر وب سایتی هستند. اما برای بعضی دیگر .org پس وند سازمان(organization) است. البته اکثر افراد از پسوند .com استفاده می کنند. من پیشنهاد میکنم که در صورت امکان از این پسوند استفاده کند ، زیرا الگوریتم های موتورهای جست و جو طوری طراحی شده است که اول .com را سرچ می کنند تا اینکه پسوندهای دیگر را مد نظر بگیرند. همین طور اکثر افراد اگر از آدرس دقیق سایت خبر نداشته باشند این پسوند اولین کلمه ای است که در ذهن آنها نقش می بندد.

برای نتیجه گیری باید یادآوری کنم که اولین کار انتخاب نام دامنه برای تجارت ، برند یا وب سایت شماست. نکته مهمی که در شروع کار در نظر داشته باشید این مسئله است که سعی نکنید نام دومین با نام وب سایت متفاوت باشد. اگر چنین اشتباهی انجام دهید باید هزینه زیاد چه از نظر مشتریان و چه از نظر هزینه تغییر دامنه پرداخت کنید.
اگر شما کارآفرینی جوان هستید و برای تجارت جدید دو چیز مهم برای شروع نیاز است ، طراحی لوگو و انتخاب نام سایت. پیشنهاد می کنم کمی بیشتر وقت بگذارید .

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

شرکت آمازون روز 4 مهر محصول جدیدی را در خانواده شرکت زیر مجموعه خود، یعنی Ring معرفی نمود. این محصول که قرار است در سال 2021 به صورت عمومی به بازار عرضه گردد که محصول خلاقانه و البته کاربردی می باشد. ما قبلا دوربین مدار بسته و چشمی دیجیتال با برند رینگ را معرفی کرده بودیم.

Always Home Cam یک دوربین مدار بسته پرنده HD می باشد که روی یک پهباد کوچک سوار شده و قادر است در فضای داخل خانه به پرواز در آید و جزئیات گوشه و کنار ساختمان را فیلم برداری زنده نماید. شرکت آمازون فیلم چند دقیقه ای از این محصول خود ارائه نموده است که نشان میدهد پس از ورود سارق به منزل سیستم آلارم مرکزی رینگ فعال شده و پهپاد به پرواز در آمده و در مسیر خود به دنبال سارق میکند و در ادامه سارق با شگفتی از مواجهه با چنین چیزی پا به فرار میگذارد، فیلم دریافتی این پهپاد به صورت زنده بر روی تلفن همراه صاحب خانه به نمایش در می آورد.

آمازون در مورد جزئیات فنی این پهپاد که از دوربین مدار بسته بهره می برد اطلاعات فنی خاصی در دسترس نیست. اما آن مواردی که می توان از سایت آمازون و همچنین کلیپ پخش شده دید، این است که کیفیت دوربین امنیتی کار شده بر روی این پهپاد حداقل HD می باشد و این پهپاد قادر است 5 دقیقه به گشت زنی در خانه بپردازد.

برای شارژ شدت این پهپاد و پس از قرار گیری آن بر روی باند اختصاصی اش یک ساعت زمان لازم است تا آن کاملا شارژ شود. احتمالا باید در ابتدا به این پهپاد مسیر حرکتش در منزل را آموخت تا در ادامه برای استفاده از همان مسیر شناخته شده حرکت کند.

 

  هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

 

البته این پهپاد از یک نوع تکنولوژی خاص بهره می برد تا در صورتی که فردی یا مانعی در مسیر حرکت پیش فرضش بود پس از توقف فیلم برداری از سوژه به کار خود پایان داده و به جایگاه خود بازگردد. ظاهر این دوربین مدار بسته پرنده سوژه هم به گونه ای طراحی شده که وقتی در جایگاه خود قرار گرفت عملا دوربین در محفظه قرار گرفته و قادر نیست تصویری از محیط تهیه نماید.

شاید بزرگترین نقطه ضعف این پهپاد مجهز به دوربین مداربسته قادر نبودن پرواز به صورتی دستی است و می بایست حتما در مسیر پیش فرض حرکت نماید. البته باتری کم توان آن نیز خیلی قابل اتکا نیست و برای ساختمانهای بزرگ تقریبا بلا استفاده می باشد.

آمازون قیمت این محصول را 250 دلار تخمین زده که باید دید در هنگام عرضه مشخصات و قیمت این محصول تغییر می کند یا خیر؟



:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

در این مقاله بانی سایت سعی کرده است تا شما را با ابزارها آشنا کند که در چیدمان رنگها در کنار یکدیگر کمک می کند . رنگ هایی متناسب که در کنار رنگ اصلی سایت را جذاب نشان دهد .برای انتخاب رنگ اصلی وب سایت باید کمی خلاقیت داشت و این به معنی سختی کار شما نیست. به همین خاطر ابزارهای زیادی طراحی شده اند که با رعایت اصول انتخاب رنگ، کار را ساده کرده اند.

 

13 سایت مفید برای انتخاب رنگ وب سایت!

1 . Colr.org:
Colr.org ابزاری ساده و مفید است که می توانیم با آپلود تصویر خود، رنگ های مورد نظر را با امکان ویرایش انتخاب کنیم. علاوه بر این امکان، می توانیم با وارد کردن آدرس وب سایت مورد نظر، رنگ هایی که در آن استفاده شده است را به تفکیک فایل های CSS مشاهده نماییم.

2. Colour Lovers:
Colour Lovers را می توانیم یک شبکه اجتماعی در زمینه رنگ نام گذاری کنیم. اشتراک گذاری، ثبت تعداد بازدید، تعداد افرادی که آن را پسندیدند و امکان قرار دادن دیدگاه مواردی است که در این ابزار وجود دارد. علاوه بر رنگ و ترکیب رنگ، انواع بافت با گروه بندی های مناسب قرار گرفته است.

  طراحی سایت املاک       طراحی سایت صنعتی

article_image_one_317.jpg

3. culer:
در سال های اخیر، شرکت ادوبی تلاش های زیادی برای ورود به تکنولوژی های مرتبط با وب کرده است. کولر را می توان یکی از بهترین ابزارهای انتخاب و مدیریت رنگ دانست. در کولر، می توانیم به سادگی و فقط با انتخاب یک رنگ، سایر رنگ های وب سایت را با رعایت استانداردها دریافت کنیم.
ترکیب رنگ های از پیش تعریف شده و امکان ذخیره سازی تنظیمات از دیگر مشخصات این ابزار مفید است. امکانات کولر به همین ها محدود نشده اند. اخیرا امکان انتخاب رنگ سایت هوشمند از داخل تصویر نیز فراهم شده است.
علاوه بر امکانات فوق، ادوبی کولر مخصوص سیستم عامل iOS و API کولر هم منتشر شده اند که در کنار انجمن تخصصی آن، تمامی نیازهای طراح وب سایت در زمینه رنگ را پوشش می دهد.

4. 4096 Color Wheels4096:
Color Wheels از جمله ابزارهای ساده برای انتخاب رنگ است که می توانیم با استفاده از موس و کیبورد، رنگ مورد نظر خود را مشاهده کنیم. این ابزار همزمان web smart، web safe و unsafe color را تولید می کند.

 

طراحی سایت اختصاصی

 

طراحی سایت پزشکی    

 

5. color schemer:
بیش از 6000 ترکیب رنگ متفاوت در موضوعات مختلف از ویژگی های این ابزار است. همچنین نرم افزار مخصوص ویندوز و مک نیز از طریق وب سایت قابل دریافت است. از امکانات این نرم افزار می توان از امکان انتخاب ترکیب رنگ برای نمایشگرها یا چاپ، انتخاب رنگ از تصویر، ترکیب رنگ ها و گرادینت نام برد.

6. Color Palette Generator:
در این وب سایت می توانیم با وارد کردن آدرس اینترنتی یک تصویر، رنگ های اصلی آن را مشاهده کنیم.

7.Color Scheme Designer:
با این ابزار در نوشته های چگونگی انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای وب سایت و آشنایی با سیستم های رنگی کلاسیک در طراحی آشنا شده بودیم. محیط کاربری ساده و قدرتمند از ویژگی های این ابزار است. امکانات گسترده و سیستم های متنوع ترکیب رنگ مواردی است که مورد استقبال بسیاری از طراحان قرار گرفته است.

8. sphere:
با استفاده از Sphere می توانیم با انتخاب یک رنگ، سایر رنگ ها را در سیستم های مختلف دریافت کنیم. امکان خروجی گرفتن از ترکیب رنگ برای نرم افزارهای مختلف (مانند فوتوشاپ، آیلاستریتور و ...) از ویژگی های این ابزار است.

9.Color Blender:
با استفاده از این ابزار و پس از انتخاب رنگ اصلی، به صورت خودکار 6 رنگ متناسب تولید خواهد شد.

10. Color Schemer Online v2:
علاوه بر امکان انتخاب رنگ به صورت آنلاین، می توانیم از نرم افزار مخصوص ویندوز یا مک آن برای تولید ترکیب رنگ استفاده کنیم.

11. color DB:
ColorDB از ابزارهای قدیمی انتخاب رنگ است. اما امکانات آن باعث شده هنوز مورد توجه طراحان باشد.

12. color hunter:
با استفاده از Color Hunter و با وارد کردن کد رنگ یا آدرس تصویر، ترکیب رنگ های متناسب را مشاهده خواهیم کرد.

13. colourco.de:
با استفاده از این سایت می توانید با کمک موس رنگ مورد نظر خود را پیدا کنید و یا با وارد کردن کد رنگ مورد نظر شما را نمایش می دهد.

ساخت وب سایت        



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

 

همین چند روز پیش بود که خبری در رسانه ها منتشر شد که یک تکنسین نصب دوربین مدار بسته، رمز عبور برای مشاهده  تصویر آنلاین دهها مشتری خود را سالها در اختیار داشته و گه گداری این تصاویر را مرور میکرد. جالب اینکه اکثر این دوربین ها در شخصی ترین اتاق های منازل نصب بودند. این خبر باعث شده نگرانی شدیدی برای استفاده کنندگان از سیستم دوربین مدار بسته ایجاد گردد که چگونه می توان امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بالا برد و حریم خصوصی خود را حتی در قبال شرکت فروشنده و نصب کننده این سیستم های امنیتی حفظ نمود.

راهکار هایی که ما در ادامه خواهیم دارد مواردی است که بسیاری از آنها به سادگی انجام پذیر است و ما سعی میکنیم همه ی مواردی که امنیت انتقال تصویر دوربین مدار بسته تان را بالا می برد در ادامه بازگو می کنیم.

یوزر و پسورد را خودتان انتخاب کنید.

بسیاری از دستگاه های دی وی آر و NVR پس از اتصال به اینترنت قابلیت انتقال تصویر بدون هیچ تنظیم خاصی را دارا هستند و هر شخصی بتواند به نحوی کد و شماره اتصال به دستگاه ضبط کننده را بدست آورد، قادر خواهد بود که به این دستگاه متصل گردد. معمولا این کد به صورت QR کد به صورت نرم افزاری و حتی روی بدنه دی وی آر وجود دارد.

 

راهکار این است که بر روی دی وی آر یوزرنیم و پسورد قوی خود را تعیین نمود. این عمل باعث می شود که کسانی که حتی به کد اتصال به نحوی دسترسی داشته اند به سد مستحکم نام کاربری و کلمه عبور برخورد کنند که عبور از آن کار هر کس نخواهد بود.

در مورد یوزر و پسورد این مورد را هم بدانید که اکثر سیستم های دوربین مدار بسته دارای پسورد پیش فرض هستند که به راحتی می توان آن حدس زد. پس به رمز پیش فرض هچ وقت نباید اطمینان کرد. این اولین قدم در بالا بردن امنیت انتقال تصویر در دوربین مداربسته است.

 

   هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

رمز وای فای مطمئن

 

درست است که دستگاه ضبط کننده دوربین مدار بسته با کابل به مودم وصل می شود اما کسانی که به وای فای متصل هستند قادراند آی پی های متصل شده به مودم را ببینند و در صورتی که کمی اطلاعات شبکه داشته باشند، متوجه وجود دی وی آر یا NVR خواهند شد و در صورتی که دستگاه دی وی آر پسورد نداشته باشد یا پسورد پیش فرض بر رویش باشد، به راحتی تصاویر زنده و حتی تصاویر ضبط شده در دسترس شان قرار میگیرد. 

راهکار دوباره استفاده از رمز مطمئن استفاده از عدد و حروف کوچک و بزرگ و کاراکترهای خاص است تا هک کردن رمز وای فای را ناممکن سازد.

رمز عبور را بعد از نصب تغییر دهید

اگر در مورد ساختن یوزر و پسورد برای دوربین مدار بسته منزل یا محل کارتان آشنایی ندارید. ابتدا روش ساختن آن را از نصاب یا تکنسین نصب آموزش ببینید و متوجه شوید که چگونه آنها را باید در تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود وارد نمایید و پس از تحویل گرفتن کار، خودتان حداقل پسورد را تغییر داده و به یک کلمه عبور قدرتمند بدل کنید.

امنیت انتقال تصویر دوربین های وایرلس

برخی از دوربین های مدار بسته که در بازار به نام دوربین بیسیم به فروش می روند نیاز به دستگاه دی وی آر نداشته و خودشان به صورت مستقیم به وای فای مودم وصل شده و انتقال تصویر را به صورت نقطه به نقطه انجام می دهد.

بسیاری از افراد این دوربین ها را به صورت تکی یا چندتایی برای داخل خانه تهیه می کنند که نیاز به امنیت بسیار بالاتری به نسبت آنهایی که در محوطه ها نصب می شود می باشد.

 

نکته اول در مورد امنیت این نوع دوربین ها این مورد است که اصلا به مدل های ارزان قیمت بسنده نکنید. بارها دیده ایم که با وارد کد کد دسترسی به یک دوربین بیسیم، تصاویر مربوط به یک دوربین دیگر را در جایی دیگر پدیدار میشد و این نمی تواند گزینه ای مناسب برای منازل باشد.

دوربین های بیسیم معتبر معمولا از امنیت بالایی برخوردارند به این شرط که مصرف کننده خودش راه اندازی نرم افزاری را انجام دهد. این نوع دوربین ها از نصب سریع و اتوماتیک پشتیبانی می کنند و اگر مصرف کننده کمی وقت بگذارد خودش قادر است آن را نصب و مسایل امنیتی اش را حفظ نماید.

 

برای متصل شدن به دوربین بیسیم ابتدا می بایست با یک ایمیل یا شماره تلفن در سایت تولید کننده ثبت نام نمود. این مهمترین قسمت امنیتی دوربین های بیسیم است و تکنسینی که در پاراگراف اول از او یاد کردیم با وارد کردن ایمیل خودش درون دوربین های بیسیم مشتریانش به این تعداد از دوربین های امنیتی دسترسی داشت.

پس حتما با ایمیل و شماره خودتان ثبت نام کنید و در ادامه پس از اتصال به دوربین مدار بسته می بایست مام کاربری و کلمه عبور قدرتمندی اختصاص دهید تا سد حفاظتی در برابر نفوذ و مشاهده دوربین هایتان در مقابل افراد ناشناس را مستحکم تر کنید.

فروشنده مطمئن

در انتها می توان فروشنده را در مشاوره و انتخاب دوربین مدار بسته معتبر دخیل دانست. برخی فروشندگان به صرف سود بیشتر ممکن است مدلی را پیشنهاد نمایند که امنیت بالایی ندارند. اما بسیاری از شرکتها نیز وجود دارند که اعتبار و کیفیت محصوشان برلی آن شرکت مهم است و محصولات پیشنهادی که دارند می تواند با استاندارهای بالای امنیتی در جهان همگام و همسو باشد. پس فروشنده نیز می تواند با پیشنهاد گزینه های مطمئن آخرین گام را برای بالا بردن امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بر دارد.

 

دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته منزل      تجهیزات دوربین مداربسته       نمایندگی دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()