نوشته شده توسط : درنا
 
 

 

در این مقاله میخواهیم به شکلی عالی مدیریت کنیم، ما باید بتوانید در هر یک از این هفت حوزه عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و عدم وجود هر یک از این هفت فعالیت حیاتی منجر به ناکامی مدیر می شود.

 

پس بعد از مطالعه متعهد شوید که فعالیت های حیاتی مدیریت یعنی : برنامه ریزی، سازماندهی، استخدام، واگذاری، نظارت، گزارش دهی و ارزیابی را بهبود ببخشید و سپس خود را وقف پیشرفت مداوم و بی پایان در هر یک از این حوزه ها کنید.

article_image_one_81.jpg

۱. برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی یکی از مهارت های کلیدی مدیر و نخستین فعالیت حیاتی است. توانایی برنامه ریزی دقیق و پیشاپیش همه مواردی که می خواهید و باید انجام دهید این امکان را فراهم می کند تا بسیار بیشتر از کسی که بدون برنامه عمل می کند، موفق شوید.

قانون موفقیت در مدیریت این است که «افکارتان را روی کاغذ بیاورید». اهدافتان را بنویسید و دقیقا مشخص کنید که می خواهید به چه مواردی دست یابید. فهرستی دقیق و جزئی از هر گام لازم برای دستیابی به اهداف تهیه کنید. چک لیستی از آن فعالیت ها به ترتیب زمانی تهیه کنید تا دستورالعمل یا برنامه کاری شود که گام به گام از آن پیروی می کنید.
هرچه افراد شفافیت بیشتری نسبت به اهداف و برنامه ها داشته باشند، کارهایشان را سریع تر و بهتر انجام می دهند.

۲. سازمان یافته باشید

دومین فعالیت حیاتی مدیر سازماندهی است. وقتی برنامه ریزی را انجام دادید، باید افراد، پول، منابع و امکانات لازم را گرد هم آورید تا برنامه را به واقعیت تبدیل کنید.مدیران برتر مهارت زیادی در برنامه ریزی و سازماندهی دارند. در نتیجه، می توانند کارهای افراد زیادی را با هم یکپارچه و هماهنگ کنند و وظایف بسیار پیچیده را انجام دهند.در المپیک تابستانی لس آنجلس در ۱۹۸۴ و المپیک زمستانی سالت لِیک سیتی در ۲۰۰۲، کمیته المپیک گیج و سردرگم شده بود و انتظار می رفت ضررهای مالی فراوانی در هر دو شهر به بار آید. آن موقع بود که لس آنجلس «پیتر یوبورات» عضو هیئت بیسبال و سالت لِیک سیتی «میت رامنی» را به خدمت گرفتند.این مدیران با استعداد بلافاصله شروع به برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگ سازی ده ها هزار نفر در حوزه های جغرافیایی وسیع و با جزئیات فراوان کردند و بازی های المپیک را از خطرات مالی نجات دادند. به خاطر مهارت های برنامه ریزی و سازماندهی این دو مرد، ضررهای وسیع پیش بینی شده به سود کلان و موفقیت بی نظیری تبدیل شد که شرکت کنندگان و بازرسان نیز آن را تایید کردند.دوباره تاکید می کنم که کلید سازماندهی مناسب «ثبت افکار روی کاغذ» است. درباره کارهایی که باید انجام شود با همه افرادی که نقش مهمی در انجام برنامه دارند، صحبت کنید. هر چه قبل از شروع کار زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی و سازماندهی کنید، احتمال موفقیتتان بیشتر می شود.

۳. بهترین افراد را پیدا کنید

سومین فعالیت حیاتی مدیر کارمندیابی یا استخدام است. انتخاب افراد مناسب برای دستیابی به اهداف تعیین شده، محور موفقیت مدیر است. در بسیاری از موارد گماردن شخصی ضعیف و بی کفایت در یک شغل کلیدی می تواند باعث شکست کل شرکت شود. مطبوعات مالی همواره داستان هایی درباره مدیران ارشدی منتشر می کنند که تصمیمات بدی اتخاذ کرده اند و شرکت های عظیم را به ورشکستگی کشانده اند.برای ارائه ارزشمندترین کمک به سازمان باید با بهترین افراد مصاحبه کرده و آن ها را استخدام کنید. همزمان باید افرادی که توانایی کار عالی برای دستیابی به اهداف ندارند را اخراج کنید.

۴. واگذار کنید

چهارمین فعالیت حیاتی مدیر، واگذاری است. واگذاری مهارتی مهم است که باید وقت بگذارید و آن را بیاموزید زیرا شما را قادر می سازد تا بهره وری را به حداکثر برسانید و بهترین نتیجه را از کارمندان و افراد زیردستتان دریافت کنید.

۵. بر کار مسلط باشید

پنجمین فعالیت حیاتی مدیر، نظارت است. نظارت مستلزم این است که افراد انتظاری که از آن ها دارید و معیار عملکرد مورد نظرتان را دقیقا بدانند. سپس آن ها را کنترل می کنید تا مطمئن شوید که کار در زمان معین و با معیارهای توافق شده انجام می شود.وقتی افراد درمی یابند آن قدر به کارشان اهمیت می دهید که به شکلی منظم روند پیشرفت آن را کنترل می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که کار را عالی و طبق برنامه انجام دهند.

۶. افراد را آگاه نگه دارید

ششمین فعالیت حیاتی مدیر گزارش دهی است. وقتی کار خوبی انجام می دهید یا حتی وقتی با مشکلات و دشواری هایی روبه رو می شوید، لازم است که افراد اطرافتان از روند کارها چه خوب و چه بد آگاه باشند.اطمینان حاصل کنید که رابطه میان شما و رئیس شفاف و پایدار است. برنامه منظمی از جلسات دو نفره و حضوری تدارک ببینید تا رئیستان را به طور کامل در جریان کارها و روند پیشرفت آن ها قرار دهید.همچنین باید رابطه خوبی با همکاران خود داشته باشید، یعنی افرادی که تحت کنترل شما نیستند اما باید بدانند مشغول انجام چه کاری هستید تا کارهای خود را با استاندارد بالا و قابل قبولی انجام دهند.در نهایت، مدیریت «درهای باز» را با کارمندانتان تمرینکنید. هر آنچه روی می دهد را با کارمندان خود در میان بگذارید: خوب، بد و زشت را. بر اساس مصاحبه ها و مطالعاتی که هر سال درباره «بهترین مکان برای کار» انجام می شود، کارمندان شاد عقیده دارند که همیشه «در جریان» کارهایی که بر کار و شرکت اثر می گذارد، قرار می گیرند.

۷. معیارهای شفافی تعیین کنید

هفتمین فعالیت حیاتی مدیر ارزیابی است. همانطور که قبلا اشاره کردم در این مرحله معیار کارهایی که باید انجام شود را تعیین می کنید تا همه کارمندان نحوه ارزیابی عملکردشان را به دقت بدانند.حتما این ضرب المثل را شنیده اید که «اگر چیزی قابل ارزیابی نباشد، قابل مدیریت نیست». خود و کارمندانتان را مجبور کنید که برای هر کار عددی را در نظر بگیرند. خبر خوب اینکه همه فعالیت های کاری معمولا با اعداد مالی قابل ارزیابی هستند. اما اگر با اعداد مالی قابل سنجش نباشند با ارقام دیگری قابل ارزیابی هستند. وظیفه شما این است که به افراد کمک کنید تا برای ارزیابی یک عملکرد در حوزه ای خاص، عدد مناسبی را انتخاب کنند و سپس بر دستیابی به آن عدد یا فرا رفتن از آن تمرکز کنند.

 


:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

برای این که بتوانید بر مردم به نحوی کارآمد مدیریت داشته باشید باید به خوبی با آن ها سازش کنید. مدیریت افراد موضوعی است که برای همه به خصوص صاحبان شرکت ها و کارفرمایان جالب است.رمز موفقیت بهترین مدیران امروز این است که دارای هنری پرورش یافته از درک و سازش با دیگرانند و این صفات آن ها همراه است با صبر، قاطعیت و اخلاق.

 

حتما موفق ترین مدیر هم در جستجوی راه های جدید پیشرفت و ترقی است. یک بار این حقیقت را درک کنید، شما هم می توانید در مسیر مدیریت کارکنان خود گام های مثبتی بردارید و در زمان طولانی برای منافع خود با لذت و آرامش بیشتر بکوشید.

یک ضرب المثل معروف چینی می گوید:

- اگر برای یک سال خود می خواهید برنامه ریزی کنید، غلات بکارید.

اگر برای سه سال خود می خواهید برنامه ریزی کنید، درخت بکارید.

- اما اگر برای ده سال خود می خواهید برنامه ریزی کنید، مردم را بکارید.

article_image_one_88.jpg

تبلیغات درون متنی/ 

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند

تبلیغات درون متنی

1. به کارمندانتان کارهای سخت و خسته کننده ارجاع نکنید

کارمندان علاقه ای به کارهای چالش زا ندارند. بنابراین در مواجهه با این جور کارها روحیه خود را می بازند. این دست شماست که کار برای کارمندتان خسته کننده یا پر از هیجان باشد. کار باید یک فعالیت ارضا کننده باشد که بهترین چیزها را مطابق لیاقت افراد در اختیارشان می گذارد.

کار نباید تنها، منبع درآمد باشد، بلکه باید به صورت فعالیتی درآید که موجب رشد و تکامل کارمندان می گردد.

2. موفقیت کارمندتان، موفقیت شماست

اگر بدانید که از کارمندی با حقوق بالا چگونه به نفع شرکت استفاده کنید، حقوق او گران به نظر نمی رسد. کارمند با حقوق پایین تر ممکن است به خاطر اشتباهات دایمی که مرتکب می شود، خیلی گران تمام شود. کاری کنید کارمندانتان به موفقیت برسند. تلاش کنید حقوق بالایی که می گیرند، بازدهی داشته باشد. اگر آن ها موفق شوند، کار شما هم موفق خواهد بود، به همین سادگی.

3. بگذارید کارمندتان طعم موفقیت را بچشد.

وقتی یک بار طعم موفقیت چشیده شود و با احساس و از ته قلب آن ها را تشویق کنید، آن ها مانند گلوله برفی که از تپه سرازیر شود رشد می کنند و رشد کارمندتان منجر به رشد شرکت شما می شود.

موفقیت کارمند چیست؟ خوب، موفقیت یعنی رسیدن به چیزی بیش از آنچه انتظار می رفته. به او کمک کنید. در سکوت و محرمانه، شجاعت او را افزایش دهید و آن قدر این کار را ادامه دهید تا موفقیت به دست آید. وقایع را به همراه او تجزیه و تحلیل کنید و از عقل و خرد خود بهره بگیرید. به کارمندانتان انگیزه بدهید. یک انگیزه برای کار موفق کارمندتان بسیار مهم است. فروش، فروش است، اما وقتی به آن ها بگویید که فروش یک واحد به معنی چه میزان سود برای نهادتان است و به علاوه، فرصتی برای فروش های دیگر است، کارمندتان دلیل تلاش خود را بهتر می فهمد.

بیان علت کاری را که به آن ها می سپرید را به صورت عادت خود درآورید چون اگر کارمندی نداند که نقش فردیش در موفق ساختن صنعت چیست، از تمام توانایی هایش استفاده نخواهد کرد.

در صورت دانستن دلیل، کارمندتان سختکوش تر خواهد شد.

4. اعتمادبه نفس کارمندتان را افزایش دهید

هر مدیری که می خواهد کارمندانش را بسازد باید مطمئن شود که اعمال خودش سازنده عرت نفس کارمندانش است. به کارمندانتان امنیت، آموزش، اجازه مبارزه، پول و از همه این ها مهمتر و بالاتر، رضایت شغلی بدهید همانطور که از رئیس خودتان انتظار داشتید. بر خلاف تصور مدیران مساله همیشه پول و وقتی که برای کارمندتان هزینه می کنید نیست. بلکه چگونگی لطف کردن به دیگران هم به حساب می آید. خیلی از مدیران در پایان سال عیدی های سنگینی به کارمندان می پردازند. اما آن ها این پول را می دهند چون باید بدهند، نه برای اینکه دوست دارند بدهند. هر چیزی می دهید، باید با احساس داده شود. چیزی که هنگام پرداخت می گویید ۱۰ درصد قضیه است. آنچه چشمانتان می گوید ۲۰ درصد، آنچه ذهن تان می گوید ۳۰ درصد و آنچه قلبتان می گوید ۴۰ درصد کل موضوع ارزش دارد! این را به یاد داشته باشید تا هرگز اشتباه نکنید.

با الگوی خوب بودن، نظم را به آن ها بیاموزید. وقتی ساعت کاری ۹ صبح شروع می شود و شما ساعت ۱۱ می آیید، کارمندان دل به کار نخواهند داد. تنها وقتی دل به کار می دهند که ببینند شما سخت تر از آن ها کار می کنید. سعی کنید یک سال تمام ساعت ۸:۳۰ سرکار بروید و تفاوت را ببینید.

5. اشتباهات کارمندان را با وقار و احترام، ببخشید

افراد بشر همه کارمند هستند و کارمندان هم انسانند. انسان ها دچار ضعف های درونی مانند تنبلی، حرص، کم حوصلگی، غرور و اینطور مشکلات می شوند. می گویند کارمندان مثل سیب هستند، بله تعجب نکنید! وقتی یک سیب که رویش لکه دارد گیرتان می آید، چه کاری می توانید بکنید، می توانید او را دور بیندازید و یا بعد از برداشتن لکه سیب با چاقو آن را بخورید. ۹۶ درصد اوقات، لکه خیلی عمیق نیست. سیب بدون لکه هم بسیار گران است. به طریق مشابه، اکثر کارمندان و همکاران شما مثل سیب هستند-

باید ضعف های آن ها را با «چاقوی ذهنی» خود درآورید و از نقاط قوت آن ها برای سودبری دو جانبه استفاده کنید.

6. به کارمندان بیاموزید با هم کنار بیایند

کنار آمدن در هر شرکتی جنبه بسیار مهمی از روابط انسانی است. چه این شرکت ۶ کارمند داشته باشد یا ۶۰، ۶۰۰، ۶۰۰۰. ما کسانی را دیده ایم که به نظر بسیار زبده بوده اند، اما عملکرد آ ن ها به علت نساختن با همکارانشان چندان تعریفی نداشته. به کارمندانتان گوش زد کنید، آن هایی که به دیگران لطف می کنند، نتیجه محبت های خود را خواهند دید و برعکس، آن هایی که فقط تلخی می کنند، تلخی هم می بینند.

همچنین اگر هنوز درگیری بین شما و کارمندانتان وجود دارد، آن را از بین ببرید. کارمند اصلاح ناپذیر را هم بیرون کنید تا برود و برای رقبای شما کار کند!

به کارمندان بیاموزید که همه ما برای رشد به دستان کمک کننده نیازمندیم. وقتی رشد کردید، دست دیگران را هم بگیرید.

7. کارمندان بد را درمان کنید

کارمندان با هم مساوی نیستند. هرگز هم نبوده اند و نخواهند بود. شما به عنوان یک رهبر، هرگز نباید کارمندان بد را تحمل کنید. یک ژاپنی می گوید: « میخ بیرون زده باید آن قدر چکش بخورد تا پایین برود». می توانیم بگوییم که کارمندان بد مثل میخ کج هستند. باید آن ها را صاف کنیم یا دور بیندازیم. این کار به کمی قاطعیت و شجاعت نیاز دارد. کارمند بد از موثر بودن کار تیمی جلوگیری می کند و با اعمال ناخودآگاهش روی کارمندان خوبتان اثر منفی می گذارد.

8. کارمندان را تشویق کنید که به نیازهای مشتری توجه نشان دهند

کارمندتان به هنگام برخورد با مشتری ها باید طوری باشد که تولیدات؛ شرکت را با حسن نیت بفروشد. این کار نباید متظاهرانه باشد. کارمندان را طوری آموزش دهید که سفیر حسن نیت باشند. رفتار منفی یک مشتری می تواند درست مانند ضدتبلیغ عمل کند. این جمله را به خاطر بسپارید: « اگر هشت ساعت برای انداختن درخت وقت داشته باشم، شش ساعت آن را به تیز کردن تبرم می گذرانم».

تصور کنید که ذهن هر کارمند یک سر تیشه است. هر کسی «سر تیشه ذهنی» خود را دارد. اکثر ما از تیزی که به ارث برده ایم راضی هستیم. بعضی از ما شانس کافی برای انگیزه دادن به خود برای تیز کردن منظم تبر را داریم.

به عنوان یک مدیر، تلاش کنید شش ساعت را برای تیز کردن مهارت های کارمندان خود به کار گیرید تا آن ها مشتری مدار شوند.

تقریبا هیچ راه دیگری وجود ندارد. تمام کارمندانتان باید این را بفهمند که حضورشان در شرکت به خاطر مشتری است. هر کارمندی باید ذهنا و قلبا دریابد که مشتری رئیس است، سود است. حتی یک حسابدار هم بد نیست برای دریافتن نبض کار با مشتری برخورد داشته باشد.

ذهن کارمند شما، مثل ذهن خودتان شبیه قطعه زمینی است. باید با (ایده ها) در آن بذر بکارید، (با مطالعه) آن را شخم بزنید، (باملاقات هم ردیفان خود) آن را تقویت کنید، (برای جلوگیری از سکون آن) آفت کشی نمایید، تا بهترین محصول از آن به دست آید.

 

تبلیغات میان متنی

 

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

 

تبلیغات میان متن

 

پا نوشت

 

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد

 



:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()