نوشته شده توسط : درنا

 

نقشه-دوربین-مداربسته,نقشه کشی دوربین مداربسته,نقشه دوربین مداربسته
نقشه کشی دوربین مدار بسته  یکی از قسمت های مهم طراحی پروژه های مداربسته است. طراحی و تحویل نقشه به مشتری کمک زیادی به انجام عملیات های تعمیر و نگه داری در آینده خواهد داشت. در این مطلب به صورت مختصر با نقشه کشی این سیستم ها آشنا می شویم.

نقشه کشی سیستم مداربسته چه مزیت هایی دارد؟

تهیه نقشه از سیستم مداربسته مزیت های زیادی دارد. در پایین به برخی از بزرگترین مزیت های طراحی نقشه برای سیستم مداربسته اشاره خواهیم کرد:
  • ایجاد امکان عیب یابی سریع کابل کشی های سیستم مداربسته
  • کاهش آسیب های ناشی از تغییرات تاسیساتی به کابل های سیستم مداربسته
  • امکان طرح ریزی گسترش سیستم مداربسته با توجه به بستر آماده شده قبلی
  • امکان محاسبه پهنای باند شبکه در سیستم های مداربسته تحت شبکه
شماره نمایندگی هایک ویژن  hikvision

نرم افزارهای نقشه کشی برای سیستم مداربسته

Microsoft Office Visio
مجریان سیستم های مداربسته معمولا اطلاعات زیادی در رابطه با نرم افزارهای حرفه ای تر نقشه کشی ندارد از این رو استفاده از نرم افزارهای ساده و اولیه در کنار برطرف کردن نیاز آنها، امکان اماده سازی سریع تر نقشه ها برای افراد با اطلاعات نقشه کشی اولیه را فراهم می کند.
یکی از بهترین نرم افزارهای برای این کار نرم افزار Microsoft Office Visio است. این نرم افزار یکی از زیر مجموعه های مجموعه نرم افزار Office است که دسترسی به آن را بسیار ساده می کند. با داشتن یک مجموعه از شکل ها و علائم مرتبط با نقشه کشی و مجموعه مرتبط با سیستم های حفاظتی این نرم افراز برای کاربری های عادی کاملا ایده آل است. در زیر میتوانید دو نمونه نقشه تهیه شده با این نرم افزار را مشاهده کنید.
 

Concept Draw
این نرم فزار نیز تا حد زیادی مشابه نرم افزار Visio است و امکان طراحی سیستم دوربین مداربسته برای افراد عادی را فراهم می کند. نرم افزار دارای مجموعه هایی متفاوت از علائم و شکل های مرتبط با سیستم های حفاظتی است و قابلیت های جذابی برای طراحی های الکتریکی دارد.
برای اطلاعات بیشتر از این نرم افزار میتوانید به وبسایت آن در این آدرس مراجعه کنید.
 
AutoCAD Electrical
این نرم افزار یکی از مجموعه نرم افزارهای Auto CAD است که به طور تخصصی برای طراحی سیستم های الکتریکی طراحی شده است. کار کردن با این نرم افزار به سادگی دو نرم افزار بالا نیست اما امکان تهیه نقشه های به مراتب حرفه ای تر را فراهم می کند. نرم افزار AutoCAD Electrical دارای مجموعه هایی از علائم مرتبط با سیستم های الکتریکی و مداربسته است. در صورت نیاز میتوانید شکل های مورد نیاز خود را به نرم افزار اضافه کرده یا آنها را طراحی کنید.
 
IP Video System Design Tool
این نرم افزار یکی از تخصصی ترین نرم افزارهای مرتبط با نقشه کشی سیستم های مداربسته است. بسیاری از جزئیات مرتبط با نقشه کشی در این نرم افزار قابل اضافه کردن است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این نرم افزار میتوانید به وبسایت آن در این آدرس مراجعه کنید.
 
  دوربین مداربسته tvt  قیمت یو پی اس  بهترین دوربین‌ مدار بسته
 


:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

آنتن-مرکزی,آنتن مرکزی دوربین مداربسته,آنتن مرکزی دوربین مداربسته
اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی یکی از درخواست های مشتریان دوربین مداربسته است. در این مطلب نحوه نصب این تجهیزات را آموزش خواهیم داد.

آنتن مرکزی چطور کار می کند؟

روش کار سیستم آنتن مرکزی بسیار ساده است. این سیستم در ساده ترین حالت از یک آنتن، یک تقویت کننده و یک یا چند اسپلیتر یا تقسیم کننده تشکیل شده است. هر یک از این تجهیزات وظیفه خاص خود را دارند. آنتن وظیفه دریافت سیگنال های تلویزیونی را برعهده دارد. تقویت کننده خروجی آنتن را تقویت می کند تا پس از تقسیم سیگنال ها دچار افت نشوند. وظیفه اسپلیتر یا تقسیم کننده هم تقسیم کردن مساوی سیگنال ورودی بین خروجی هاست.

دوربین مداربسته چطور به سیستم آنتن مرکزی وصل می شود؟

سیستم مداربسته را نمیتوان به صورت مستقیم به سیستم مداربسته متصل کرد. دلیل این امر متفاوت بودن نوع سیگنال های آنهاست. برای همسان کردن این دو سیگنال از وسیله ای به نام مدولاتور RF استفاده می کنند. امروزه برای سادگی بیشتر کار معمولا از مدولاتور های فول باند RF برای اتصال دستگاه DVR به آنتن مرکزی استفاده می شود.

مدولاتور چطور باید متصل شود؟

نصب مدولاتور بسیار ساده است. در پایین می توانید تصویر یک مدولاتور فول باند را ببنید. مدولاتور دارای یک ورودی RF و یک خروجی RF و یک ورودی تصویر (Video In) و یک یا دو ورودی صدا (Audio In R and L) است است.
مدولاتور-آنتن-مرکزی-دوربین-مداربسته,مدولاتور فول باند,مدولاتور دوربین مداربسته,مدولاتور آنتن مرکزی,مدولاتور اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی
مدولاتور فول باند RF

خروجی تقویت کننده را باید به ورودی RF مدولاتور متصل کنید. ورودی تصویر DVR هم به Video In متصل خواهد شد. در صورت داشتن صدا در محل میتوانید خروجی صدای DVR را نیز به Audio In مدولاتور متصل کنید و نهایتا خروجی RF را به اسپلیتر خود متصل می کنید.
پس از روشن کردن دستگاه از طریق کلیدها و سون سگمنت موجود بر روی مدولاتور خواهید توانست کانال مورد نظر خود برای نمایش تصاویر دوربین مداربسته را انتخاب کنید.

استفاده از آنتن مرکزی برای دیدن تصاویر دوربین مداربسته چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا
  • سادگی: با استفاده از آنتن مرکزی برای دیدن تصاویر، تصاویر دوربین ها به صورت یکی از شبکه های تلویزیونی تبدیل خواهد شد. مشاهده تصاویر به این صورت برای افرادی که هیچ اطلاعات فنی یا کامپیوتری ندارند به راحتی قابل انجام خواهد بود.
  • هزینه پایین: هزینه اتصال دوربین به سیستم آنتن مرکزی بسیار ناچیز و در حد خرید یک مدولاتور و تنظیم آن خواهد بود.

معایب
  • عدم امکان بازپخش تصاویر: متاسفانه با اتصال سیستم مداربسته به آنتن مرکزی شما امکان بازبینی تصاویر یا دسترسی به منوهای دستگاه را در محل نمایش آنها نخواهید داشت.
  • رزولوشن پایین: با توجه به انتقال تصاویر دوربین ها به صورت PAL رزولوشن تصویر دوربین ها به شدت در محل نمایش کاهش خواهد یافت.

آیا میتوان NVR را نیز به آنتن مرکزی متصل کرد؟

بله، از طریق استفاده از تبدیل VGA به AV شما میتوانید خروجی دیجیتال دستگاه NVR را به آنالوگ تبدیل کرده و از این طریق دستگاه دوربین های تحت شبکه را به سیستم آنتن مرکزی متصل کنید. توجه داشته باشید که با توجه به انتقال آنالوگ دوربین ها تا محل نمایش روزولشن تصاویر آنها به شدت کاهش خواهد یافت.
 
  1. موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021
  2. راهکارهای پارکینگ هوشمند
  3. تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها
  4. همه چیز درباره استاندارد ONVIF در دستگاههای نظارت تصویری
  5. رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته
  6. 5 دوربین مداربسته جدید VIVOTEK سازگار با کدک H.265 وارد بازار می شوند.
  7. 5 دوربین مداربسته جدید VIVOTEK سازگار با کدک H.265 وارد بازار می شوند.
  8. دوربین مداربسته دید در شب رنگی هایک ویژن
  9. انتخاب بهترین کابل برای شبکه دوربین مدار بسته و سیستم نظارت تصویری
  10. قابلیت EIS هایک ویژن چیست و چه کاربردی دارد
  11. موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021
  12. راهکارهای پارکینگ هوشمند
  13. تجهیزات حفاظتی در فرودگاه ها
  14. دید در شب مادون قرمز (IR) چیست؟
  15. برد دید دوربین مداربسته انالوگ چقدر است؟
  16. عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته آنالوگ
  17. دوربین مداربسته ضد آب چیست؟
  18. دوربین مداربسته ضد ضربه چیست؟
  19. دوربین مداربسته بی سیم چیست؟
  20. دید در شب مادون قرمز (IR) چیست؟
  21. برد دید دوربین مداربسته انالوگ چقدر است؟
  22. عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته آنالوگ
  23. دوربین مداربسته ضد آب چیست؟
  24. دوربین مداربسته ضد ضربه چیست؟
  25. دوربین مداربسته بی سیم چیست؟
  26. سیستم مداربسته آنالوگ چیست؟
  27. سیستم مداربسته شبکه یا دیجیتال چیست؟
  28. انواع دوربین مداربسته
  29. برد دید دوربین مداربسته انالوگ چقدر است؟
  30. عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته آنالوگ
  31. دید در شب مادون قرمز (IR) چیست؟


:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

نمونه-پیشفاکتور-دوربین-مداربسته,نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته,پیش فاکتور دوربین مداربسته,پیش فاکتور نصب دوربین مداربسته,نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته
پیش فاکتور های نصب و فروش دوربین مدار بسته معمولا اطلاعات متفاوتی را با خود دارند. بسته به شرکت یا پروژه های اجرا شده اطلاعات موجود در پیش فاکتور می تواند متفاوت باشد. در این مطلب بیشتر در جریان اطلاعات موجود در پیش فاکتور قرار خواهیم گرفت.

اطلاعات الزامی در پیش فاکتور

بسته به نوع پروژه اجرایی میزان جزئیات پیش فاکتورها می تواند متفاوت باشد اما به صورت کلی این اطلاعات در پیش فاکتور وجود خواهد داشت:
  • دستگاه ضبط دوربین مداربسته: نوع و مدل دستگاه ضبط دوربین مداربسته و تعداد آن باید در پیش فاکتور اشاره شود.
  • دوربین های مداربسته: نوع، مدل و تعداد انواع دوربین مداربسته مورد نیاز در پروژه باید به صورت دقیق در پیش فاکتور ذکر شود.
  • هارد دیسک: نوع، برند، تعداد و ظرفیت دقیق هارد دیسک دوربین مداربسته باید در پیش فاکتور ذکر گردد.
  • کابل تصویر یا کابل شبکه دوربین مداربسته: نوع کابل تصویر یا شبکه مورد استفاده باید در پیش فاکتور ذکر گردد. با توجه به اینکه متراژ کابل را نمیتوان پیش از نصب محاسبه کرد معمولا متراژ آن به صورت حدودی یا براساس یک متر در پیش فاکتور ذکر خواهد شد.
  • کابل یا سیم برق: نوع کابل یا سیم برق مورد استفاده باید در پیش فاکتور ذکر شود. با توجه به اینکه متراژ کابل را نمیتوان پیش از نصب محاسبه کرد معمولا متراژ آن به صورت حدودی یا براساس یک متر در پیش فاکتور ذکر خواهد شد.
  • داکت، ترانکینگ، لوله فلکسی یا لوله فلزی و ...: این تجهیزات به عنوان تجهیزات نصب دوربین مداربسته محسوب خواهند شد و استفاده از آنها با توجه به شرایط پروژه خواهد بود. در صورت نیاز به هر یک باید قیمت واحد یا متری آن در پیش فاکتور مورد اشاره قرار گیرد.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

اطلاعات ثانویه در پیش فاکتور
اطلاعات زیر نیز در صورت نیاز باید در پیش فاکتور اشاره شود:
  • رک: در صورت نیاز به رک در محل نصب باید قیمت، نوع و برند رک در پیش فاکتور اشاره شود.
  • UPS: در صورت نیاز به برق اضطراری بریا دوربین ها باید نوع، برند، توان و باتری های UPS مورد نیاز را در پیش فاکتور ذکر کنید.
  • نمایشگر: در صورت نیاز به نمایشگر در محل، باید مدل، اندازه و برند نمایشگر مورد نظر را در پیش فاکتور ذکر کنید.


نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته

پیش فاکتور زیر یک پیش فاکتور کاملا خام دوربین مداربسته است که میتوانید از آن برای کار استفاده کنید. قسمت های مختلف پیش فاکتور را با نام شرکت و اطلاعات خود پر کرده و آن را ارسال کنید.
 
  دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

نمونه-پیشفاکتور-دوربین-مداربسته,نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته,پیش فاکتور دوربین مداربسته,پیش فاکتور نصب دوربین مداربسته,نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته
پیش فاکتور های نصب و فروش دوربین مدار بسته معمولا اطلاعات متفاوتی را با خود دارند. بسته به شرکت یا پروژه های اجرا شده اطلاعات موجود در پیش فاکتور می تواند متفاوت باشد. در این مطلب بیشتر در جریان اطلاعات موجود در پیش فاکتور قرار خواهیم گرفت.

اطلاعات الزامی در پیش فاکتور

بسته به نوع پروژه اجرایی میزان جزئیات پیش فاکتورها می تواند متفاوت باشد اما به صورت کلی این اطلاعات در پیش فاکتور وجود خواهد داشت:
  • دستگاه ضبط دوربین مداربسته: نوع و مدل دستگاه ضبط دوربین مداربسته و تعداد آن باید در پیش فاکتور اشاره شود.
  • دوربین های مداربسته: نوع، مدل و تعداد انواع دوربین مداربسته مورد نیاز در پروژه باید به صورت دقیق در پیش فاکتور ذکر شود.
  • هارد دیسک: نوع، برند، تعداد و ظرفیت دقیق هارد دیسک دوربین مداربسته باید در پیش فاکتور ذکر گردد.
  • کابل تصویر یا کابل شبکه دوربین مداربسته: نوع کابل تصویر یا شبکه مورد استفاده باید در پیش فاکتور ذکر گردد. با توجه به اینکه متراژ کابل را نمیتوان پیش از نصب محاسبه کرد معمولا متراژ آن به صورت حدودی یا براساس یک متر در پیش فاکتور ذکر خواهد شد.
  • کابل یا سیم برق: نوع کابل یا سیم برق مورد استفاده باید در پیش فاکتور ذکر شود. با توجه به اینکه متراژ کابل را نمیتوان پیش از نصب محاسبه کرد معمولا متراژ آن به صورت حدودی یا براساس یک متر در پیش فاکتور ذکر خواهد شد.
  • داکت، ترانکینگ، لوله فلکسی یا لوله فلزی و ...: این تجهیزات به عنوان تجهیزات نصب دوربین مداربسته محسوب خواهند شد و استفاده از آنها با توجه به شرایط پروژه خواهد بود. در صورت نیاز به هر یک باید قیمت واحد یا متری آن در پیش فاکتور مورد اشاره قرار گیرد.
اطلاعات ثانویه در پیش فاکتور
اطلاعات زیر نیز در صورت نیاز باید در پیش فاکتور اشاره شود:
  • رک: در صورت نیاز به رک در محل نصب باید قیمت، نوع و برند رک در پیش فاکتور اشاره شود.
  • UPS: در صورت نیاز به برق اضطراری بریا دوربین ها باید نوع، برند، توان و باتری های UPS مورد نیاز را در پیش فاکتور ذکر کنید.
  • نمایشگر: در صورت نیاز به نمایشگر در محل، باید مدل، اندازه و برند نمایشگر مورد نظر را در پیش فاکتور ذکر کنید.


نمونه پیش فاکتور دوربین مداربسته

پیش فاکتور زیر یک پیش فاکتور کاملا خام دوربین مداربسته است که میتوانید از آن برای کار استفاده کنید. قسمت های مختلف پیش فاکتور را با نام شرکت و اطلاعات خود پر کرده و آن را ارسال کنید.
 

1.      PoE در دوربین مداربسته

2.      عملکرد سیستم کنترل دسترسی

3.      پردازش تصویر یا VCA در دوربین مداربسته

4.      دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ

5.      انتخاب هارد دیسک دوربین مداربسته

6.      لنز دوربین مداربسته

7.      دوربین مداربسته دید در شب

8.      قابلیت تعقیب هوشمند در دوربین مداربسته

9.      دوربین خودرو

تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

آموزش-زدن-سوکت-شبکه,,آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته
 
 
زدن سوکت شبکه یکی از قسمت های نصب دوربین مداربسته شبکه است. در این مطلب به آموزش زدن سوکت شبکه برای دوربین مدار بسته شبکه می پردازیم.

تجهیزات مورد نیاز

کابل CAT5 یا CAT6 شبکه، پرس شبکه، سیم لخت کن یا کاتر، سوکت RJ-45 CAT5 یا RJ-45 CAT6
تجهیزات-زدن-سوکت-شبکه,,تجهیزات مورد نیاز برای زدن سوکت شبکه
تجهیزات مورد نیاز

در رابطه با انتخاب نوع کابل شبکه حتما به شرایط محل نصب و نوع کاربری کابل توجه کنید. سوکت شبکه با توجه به نوع کابل انتخاب خواهد شد.

مراحل کار

1- ابتدا کابل شبکه را به اندازه حدود 2.5سانتی متر مانند شکل لخت می کنید. برای لخت کردن کابل می توانید از سیم لخت کن یا کاتر استفاده کنید.
لخت-کردن-کابل-شبکه,,نحوه لخت کردن کابل شبکه
نحوه لخت کردن کابل شبکه

2- سیم های موجود در کابل را کاملا باز کنید و آنها را با توجه به رنگشان زوج کنید. (مثلا کابل نارنجی و سفید نارنجی در یک زوج قرار می گیرند.)

زوج-کردن-کابل-شبکه,,زوج کردن کابل شبکه
نحوه زوج کردن سیم ها

3- با توجه به نوع اتصال مورد نظرتان (استریت یا کراس) سیم ها را در دست مرتب می کنید. ترتیب رنگ سیم ها برای هر یک از انواع اتصالات را در شکل زیر می بینید. همانطور که در شکل مشخص است در اتصال کراس یکی از سرهای کابل دارای رنگ بندی متفاوت است. در ادامه به کاربرد کابلهای کراس هم اشاره خواهیم کرد.
 
قیمت دوربین مداربسته

کابل-شبکه-استریت,,رنگ بندی کابل شبکه استریت
نحوه رنگ بندی در اتصال استریت
کابل-شبکه-کراس,,نحوه رنگ بندی کابل شبکه کراس
نحوه رنگ بندی در اتصال کراس












4- پس از مرتب کردن رنگ ها با توجه به اتصال آنها، سر سیم ها را صورت کاملا صاف قیچی می کنید به طوری که حدود 1.3 سانتی متر از سیم ها سخت بماند. توجه کنید که لخت مانند زیاد سیم ها باعث می شود کابل به خوبی با سوکت متصل نشود. فروشگاه هایک ویژن

قیچی-کردن-کابل-شبکه,,صاف کردن کابل شبکه
نحوه قیچی کردن سیم ها

5- پس از قیچی شدن سیم ها آنها را به همان صورت وارد سوکت می کنید تا به شکل زیر در آید. توجه کنید که سیم ها حتما مانند عکس تا ته سوکت رفته باشند. به نحوه قرار گیری عایق آبی رنگ کابل هم توجه داشته باشید. عایق حتما باید تا داخل سوکت برسد.

زدن-سوکت-شبکه,,زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته
نحوه قرار گرفتن سیم ها در سوکت

6- در مرحله نهایی سوکت را مانند شکل به وسیله دستگاه پرس، پرس کنید. دسته های پرس را محکم فشار دهید تا از اتصال درست سیم ها با سرسوکت مطمئن شوید.

پرس-زدن-سوکت-شبکه,,پرس کردن سوکت شبکه
پرس کردن سوکت شبکه

7- یک سر از کابل شما قابل استفاده است.

چه زمانی از کابل شبکه استریت یا کراس استفاده می کنیم؟

در صورتی که نیاز به اتصال دستگاهی به سوئیچ یا روتر باشد باید از اتصال استریت استفاده کرد. در رابطه با NVRهای POE که برای هر دوربین سوکت متفاوت دارند نیز از اتصال استریت استفاده کرد.
اما در صورتی که نیاز به اتصال مستقیم دوربین شبکه به کامپیوتر باشد باید از اتصال کراس استفاده کنید.

  یو پی اس  تی وی تی  قیمت نصب دوربین مداربسته    hikvision



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا
در سالهای اخیر بیشتر شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین مداربسته و تجهیزات سیستم نظارت تصویری توجه خود را بر روی ارائه راهکارهای کامل امن سازی محیط و سیستم های یکپارچه امنیتی متمرکز کرده اند. در ادامه راهکار شهر امن از شرکت Hikvision را خواهید دید.

در کلیپی که شرکت Hikvision بصورت کانل سناریو شهر امن را به نمایش گذاشته است، تقریبا از تمام محصولات این شرکت برای کسب حداکثر کارایی استفاده شده است. برای مثال از دوربین مداربسته جدید سری PanoVu به شکل گسترده تری در موقعیتهای سازگار بهره برده است. در محیط های پارکینگی و گسترده نیز از سری PanoVu DS-2CD6986F-H برای دید وسیع و بیش از 180 درجه در پیچ ها و ورودی ها استفاده شده است. ضمن اینکه علت این انتخاب ویژگی تشخیص پلاک در این سری دوربین هاست.

 همچنین از دوربین مداربسته پرتابل مخصوص خودرودر داخل اتوبوس های شهری بشکلی هدفمند استفاده شده است.

برای محیط هایی با دید شهری وسیع نیز از دوربین مداربسته حرارتی و PTZ استفاده شده است تا از وقایع بزرگ شهر در شب نیز با خبر شده و از حوادثی مانند آتش سوزی نیز پیشگیری شود.

در بخش ترافیک و کنترل ازدحام جاده ای نیز دوربین مداربسته سری PT Positioner یا دوربین های تشخیص مسیر و ترافیک هوشمند مدنظر شرکت Hikvision بوده است.

hikvision

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   دوربین مداربسته تی وی تی    هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

هارددیسک های Seagate در نمایشگاه  IFSEC2016

در نمایشگاه IFsec2016 شرکت Seagate تیزر تبلیغاتی مربوط به هارددیسک های جدیدش را با سرویس های نوین به نمایش گذاشت. در سری جدید هارددیسک های این شرکت بسیار به بحث حفاظت اطلاعات و جلوگیری از بین رفتن این اطلاعات تکیه شده است. این شرکت همچنین آمار جالبی نیز ارائه کرد:

هر ساله 25درصد از کاربران کامپیوترهای شخصی، اطلاعات خود را از دست می دند!

57درصد مردم با از دست دادن اطلاعاتشان خیلی بیشتر ناراحت می شوند تا دستگاه هایشان نابود شوند.

هر هفته 140000 هارددیسک در دنیا از کار می افتد!

در 30 سال اخیر ظرفیت هارددیسکها از 6.8 گیگابایت به 8 ترابایت(در هر هارددیسک) رسیده است.

خطای انسانی در 29 درصد موارد عامل اصلی از بین رفتن اطلاعات هارددیسک ها است .

در 96درصد از محیط های کاری عملیاتی، پشتیبان گیری اطلاعات بصورت پیوسته و مرتب صورت نمی گیرد!

  1. دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته

خرید دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

شرکت Unv (نام مستعار Uniview) سومین شرکت بزرگ صنعت سیستم نظارت تصویری چین محسوب می شود و کاملا براساس استانداردهای بین المللی، با مقیاسی بزرگ با درآمدی چند صد میلیون دلاری است که هنوز در عرصه جهانی به اندازه داهوا و خصوصا هایک ویژن مطرح نشده است.

Unv هم شبیه همتایان چینیش در حال افزایش فعالیت های بین المللی خود است، اما شاید نوع تلاش های این شرکت با بقیه رقبا متمایز باشد.

ما با مدیر ارشد نمایشگاه های ISC West برای درک بهتر رویکردهای شرکت Unv صحبت کردیم . تحلیل خود را با آنها به اشتراک گذاشتیم و پس از برداشت کامل تری از شرایط با شنیدن نظرات آنها، تحلیل بهتری را دراینجا  شرح می دهیم.

UNV:  آری به شبکه، نه به آنالوگ!
بیشترین تفاوت این شرکت با رقبا در نوع تمرکز آنها بر روی اصل بنیان گزاری بر مبنای شبکه تحت پروتکل اینترنت(IP Networking)می باشد تا اینکه تنها شرکتی در زمینه سیستم نظارت تصویری باشند. نوع نگاه این شرکت کلان بوده و این چیزی است که آنها در گذشته نیز بیشتر بر روی آن تاکید داشتند. شاید یکی از علت های آن هم پس زمینه تخصصی کارمندان ارشدی است که در هواوی(ملقب به سیسکوی چین) کار می کردند و امروز همان افراد در حال تلاش در شرکت UNV هستند.

بعلاوه UNV به هیچ عنوان علاقه ای به بخش آنالوگ (شامل HD analog) در این صنعت از خود نشان نداده است. باید گفت که این موضوع را شاید بطور دقیق و واضح از آنها نشنوید اما در عمل اینطور دیده می شود. درواقع UNV هم فلسفه ای همانند Axis دارد، یعنی شبکه حرف اول را می زند و این دقیقا برخلاف تمرکز دیگر رقبایی است که برروی تکنولوژی HD آنالوگ بسختی در حال رقابتند.

نمایندگی هایک ویژن  hikvision  دوربین مدار بسته    پکیج دوربین مداربسته

تحلیلگر ویدئویی
شرکت UNV بصورت حرفه ای بر روی راهکار تحلیلگر ویدئویی/ هوش تصویری بعنوان یک محصول و تکنولوژی متمایز کلیدی در حال کار است. بهرحال باتوجه به عدم توجه UNV به تکنولوژی HD آنالوگ و تمرکز بر روی مباحث شبکه بر اساس استراتژی این شرکت، فکر می کنیم در این زمینه تمایزات دیگری بوجود خواهند آورد و بیشتر خود را از رقبا جدا خواهد کرد.

در نمایشگاه ISC West شرکت UNV به نمایش سیستم تشخیص و تحلیل میزان خوشحالی افراد پرداخته بود که بنظر جالب توجه بود.

قرارگرفتن در مقابل Hikvision و Dahua

چیزی که در مورد UNV کاملا واضح است این که یا نمی خواهدو یا فکر در افتادن در یک جنگ قیمت فرسایشی برعلیه Hikvision و Dahua را در برنامه خود ندارد . به نوبه خود بجای صرف انرژی در این نوع جذب بازار، بیشتر زمان را بر روی ویژگی های رقابتی دیگر متمرکز می نماید.

با بررسی و نگاه به قیمت های محصولات این شرکت، این مبالغ هنوز هم با توجه به مبالغ رقبا پایین محصوب می شود و بسیار به قیمت های محصولات تحت شبکه Hikvision و Dahua نزدیک است. البته تا زمانی که همانند رقبا محصولات HD آنالوگ ارائه ندهد نمی تواند قیمتهای پایین محصولات طیف وسیع AHD/CVI/TVI را با تنوع محصولاتش همپوشانی نماید.

از جنبه مثبت این دیدگاه UNV بر روی اینکه از تجهیزات و اجزاء با کیفیت بالاتر در مقابل بورد های بکار رفته در Dahuaو Uniview استفاده می نماید تکیه کرده است. البته این شاید چیزی نباشد که ما بتوانیم آن را کاملا قضاوت کنیم ولی ایده ای که بخشی از رویکرد آنها را در بردارد به این عبارت دلالت دارد :"یک پیشنهاد چینی بهتر".

رقابت بر سر کانال های توزیع و پخش کننده ها

بر خلاف Hikvision که تقریبا در همه جای بازار فروش حضور دارد و Dahua که جدیدا ADI را برای عرضه انتخاب کرده است، UNV بدون داشتن شرکت پشتیبان با سختی وارد عرصه شده و درحال کار بیشتر در کسب کانال های جدید است. حتی اگر UNV برندی برتر در چین باشد، بدون داشتن پشتیبان های منطقه ای گسترده و ویژگی های ازین دست، رشد سخت تری نسبت به رقبا خواهد داشت.

مالکیت آمریکایی

یکی از مزیت های UNV که شاید به اندازه کافی بر روی آن توسط خود UNV تاکید نشده است این می تواند باشد که امتیاز این شرکت توسط یک شرکت سرمایه گذار آمریکایی بنام Bain Capital (بنیانگذاری توسط Mitt Romney) خریداری شده است. این کاملا در مقابل Hikvision و مالکیتش توسط دولت چین یا شرکت Dahua با مالکیت خصوصی چینی مزیتی ویژه محسوب می شود. شاید تا زمانی که Uniview در تلاش برای متمایز ساختن خود از دیگر رقبا در سطحی بالاتر بر اساس کیفیت بیشتر و تمرکز بر روی شبکه بنیان بودن می باشد تمایز بسیار زیاد در نوع مالکیت بتواند مهم و کمک کننده باشد.

چشم اند از، پیش بینی آینده 

این راهم باید در نظر داشت که تجمیع کنندگان در صنعت سیستم نظارت تصویری همواره بدنبال برندی جایگزین برای افزایش رضایت بازار در سطحی بالاتر از Hikvision و برای تصاحب بخش اعظمی از بازار هستند که UNV بهترین جایگزین بحساب می آید! این اصلا دوراز ذهن نیست که شرکت UNV تا پایان سال جاری و نیمه اول سال 2017 بتواند بخش مهمی از بازار ایران را به سمت خود جلب نماید.

در هر حال، UNV درحال سرمایه گذاری بیشتر بر روی فروشگاه ها و پشتیبان های منطقه ای برای کسب موقعیتهای واقعی تر و مطابق با قابلیت های بالایش برای ایفای نقش اصلی در بازار صنعت سیستم نظارت تصویری جهانی می باشد. همچنین UNV بخصوص برای آنکه از بخش تقریبا قدیمی و کم ارزشتر فضای آنالوگ دور بماند با تمام قوا درحال بروز رسانی و بهره از قابلیت تحقیق و توسعه قوی خود می باشد.

بعنوان یک بیننده بازار جهانی و ایرانی، برند UNV را در رشد سریعتر از رقبا و منعطف تر می بینیم و شاید این خیزش خاموش UNV باشد که پیش تر آغاز شده و بیکباره با کسب سهم بازار قوی تر از گذشته بر روی صحنه دیده شود.

 

 انتقال تصویر هایک ویژن   هایک ویژن قیمت  hikvision   قیمت دوربین مداربسته تی وی تی



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()