نوشته شده توسط : درنا

7 گام موثر در بالا بردن نرخ کلیک سایت

 

CTR که مخفف واژه Click-Through Rate می باشد در فارسی به نرخ کلیک ترجمه شده است و به معنی مقایسه تعداد کلیک دریافتی لینک سایت شما به ازاء تعداد دفعاتی است که لینک شما به نمایش در آمده است.

 

 

7 گام موثر در بالا بردن نرخ کلیک سایت

 

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

تعداد کلیک روی تبلیغ تقسیم بر تعداد نمایش تبلیغ مساوی است با نرخ کلیک.

 نرخ کلیک با توجه به اینکه افزایش آن برای شما به معنی افزایش ترافیک سایت و برای گوگل به معنی افزایش رضایت مخاطبانش از سایت های به نمایش گذاشته شده است؛ برای هر دو سوی تبلیغ دهنده و تبلیغ گیرنده سودآورد است. (منظور از تبلیغ، نمایش سایت در صفحه نمایش جستجو به صورت ارگانیک و یا تبلیغاتی است.)

همانطور که می دانید در تبلیغات کلیکی گوگل نرخ کلیک بالاتر به معنی هزینه تبلیغاتی کمتر برای شما خواهد بود.

نرخ کلیک خوب چیست و به چه عواملی بستگی دارد؟

نرخ کلیک به عوامل گوناگونی بستگی دارد مثلا تبلیغات شما در گوگل بصورت میانگین باید 2% نرخ کلیک دریافت کند. اگر شما عددی بیش از این را بعنوان میانگین کلیک دریافت کنید. یعنی آنکه نرخ کلیک سایت شما خوب است.

اما در فیسبوک نرخ کلیک عادی روی تبلیغات کمتر از 1% است. بنابراین نرخ کلیک خوب در فیسبوک با گوگل متفاوت است. نوع کسب و کار شما نیز در دریافت کلیک موثر است. اما اگر می خواهید با نرخ کلیک سایت خود رقابت کنید، قبل و بعد از کمپین های بازاریابی نرخ کلیک سایت خود را بررسی نمایید.

7 گام موثر در بالا بردن نرخ کلیک سایت

CTR یک معیار اصلی است

عموم بر این باور هستند که بالا بودن نرخ کلیک به معنی بالا بودن نرخ تبدیل است. این عقیده از آنجا نشأت می گیرد که کاربران با دیدن تبلیغات و Call to Action به خریداری محصول شما ترغیب می شوند و کلیک آنها روی سایت به این معنی خواهد بود که آنها تصمیم اولیه خود را گرفته اند. (تصمیم اولیه، تصمیم گیری مخاطب برای مشاهده کالای شما برای مقایسه با دیگر کالا ها می باشد. یک سایت حرفه ای حتی در این مرحله هم می تواند درصد بالایی از مخاطبان را به خریدار تبدیل کند.)

بالا بودن نرخ کلیک سایت از مهمترین شاخص کلیدی عملکرد KPIs است.

به خاطر داشته باشید که CTR میزان کلیک بر روی لینک سایت شما را تخمین میزند و نمایش دهنده نرخ تبدیل درصفحات فرود سایتنیست. اگر شما به بازدید کنندگان سایت خود اهمیتی نمی دهید و می خواهید آمار میزان فروش سایت خود را داشته باشید CTR کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

برای رسیدن به اهداف خود در بازاریابی یا KPIs عوامل مختلف در سایت مانند CTR و نرخ تبدیل را اندازه گیری کنید تا تصویر درستی از بازاریابی برای سایت خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

 

نرخ کلیک خوب چیست

 

نرخ کلیک بر روی سئو سایت شما موثر است

میزان محبوبیت برند شما نز مخاطب بر روی رتبه سایت شما موثر است. اصولاً گوگل به دنبال آن است که برند ها و سایت هایی را که محبوبیت بیشتری دارند در صدر نتایج جستجو قرار دهد. نرخ کلیک سایت نشانه ای برای تعیین میزان محبوبیت برند شما است. بنابراین گوگل یه سایت هایی که نرخ کلیک بالاتری دارند رتبه بهتری خواهد داد.

 

آزمون و تست برای بهبود نرخ کلیک

 

 

رتبه سایت به میزان کیفیت و ارتباط محتوای سایت شما با واژه جستجو شده مرتبط است و نرخ کلیک مهمترین عامل برای تعیین میزان کیفیت و ارتباط با خواست مخاطب می باشد.

یک لینک تبلیغاتی خوب می تواند به بهینه سازی نرخ کلیک سایت کمک کند

تبلیغات باید مخاطب را تشویق به انجام عملی کند CTA. به تبلیغات شرکت های بزرگ دقت کنید آنها همواره در تبلیغات خود سعی در جذب مخاطب دارند. البته در این بین تبلیغات بد فراوانی هم می توان یافت مثلاً تبلیغ بانک ملت برای عید امسال که در بیلبورد های خودش از به کارگیری CTA خود داری کرده و نام بانک را در تبلیغ خود ذکر نکرده بود. و مخاطبان این تبلیغ بجای دیدن تبلیغ بانک ملت، تبلیغ بانک شهر را مشاهده می کردند. شما این اشتباه را نکنید. خلاقیت خود را حفظ کنید ولی صراحت لهجه در تبلیغ امری است که اثر بخشی آن اثبات شده است شما می توانید در متن خود هر قدر که می خواهید خلاقیت به خرج دهید ولی همچنان صراحت لهجه تبلیغ را حفظ کنید.

کلمات کلیدی تاثیر بسیار زیادی دارند

برند سازی در دنیای دیجیتال یک معنی دارد و آنهم تبدیل نام برند به کلمه کلیدی غالب مخاطبان کالا و خدمات ارائه شده توسط شما است. مثال شرکت نوتلا که شکلات صبحانه تولید می کند با تبلیغات فراوان باعث شده است که کاربران بجای جستجوی واژه خرید شکلات صبحانه از واژه خرید نوتلا استفاده کنند. شرکت گوگل نیز در همین راستا باعث شده که کاربران به جای واژه جستجو کردن کلمات از واژه گوگل کردن کلمات استفاده کنند.

شما باید تا رسیدن به این مرحله خدمات خود را با کلمات کلیدی پر مخاطب سئو کنید.

آزمون و تست، راه موفقیت است

تست های A/B بر روی تبلیغات سایت، به افزایش نرخ کلیک منجر خواهد شد. شاید به نظر برسد که تغییرات در این تست ها بسیار اندک است. اما همین تغییرات مثبت اندک در کنار هم تفاوت چشمگیری را باعث می شود.

شناخت مخاطب خود

می خواهید نرخ کلیک سایت خود را بالاتر ببرید. برای اینکار باید بدانید که مخاطب شما به دنبال چه گونه کالا و چگونه خدماتی است. مخاطب شما چگونه کالا و خدمات شما را جستجو می کند. آیا نامی عامیانه برای خدمات شما وجود دارد.

مثال: کلمه کلیدی کانکس توسط تولید کنندگان آن بصورت ساندویچ پنل استفاده می شود. مخاطبان تخصصی این محصول آن را با نام ساندویچ پنل می شناسند ولی مخاطب عام از واژه کانکس یا ایرانیت و مانند آن استفاده می کند.

 

 

افزایش نرخ کلیک یا CTR چیست؟

اگر مشاهده کنید این سه حرف خودش در اصل مخفف شده سه کلمه Click Through Rate است که معنی آن نرخ کلیک است و کارکرد کلی آن اینطوری است که کاربر یک عنوان را در گوگل جستجو می کند و در 20 صفحه این جستجوها را به وی نشان می دهد. کاربر با نتایجی که مشاهده می کند تصمیم می گیرد که بر روی کدام لینک کلیک کند و شاید بتوان اینگونه هم عنوان کرد که نرخ کلیک میان اشخاص یا کاربرانی است که سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده و بر روی لینک سایت تان کلیک می کنند.

اگر بخواهیم خیلی ساده تر صحبت کنیم نرخ کلیک یا همان CTR یعنی نسبت تعداد کلیک هایی که روی لینک یا یک دکمه خاص از سایت می شود به نسبت تعداد بازدید کننده ها است.

CTR نسبت تعداد کلیک ها روی لینک سایت به نسبت تعداد بازدید کننده ها است.

اجازه دهید با یک مثال افزایش نرخ کلیک را توضیح دهیم:

تصور کنید کاربری عبارت طراحی سایت در اصفهان را جستجو کرده است. به طبع در این جستجوها نتایج خیلی زیاد و متفاوتی را مشاهده می کند. کاربر روی یکی از سایت ها کلیک می کند و گوگل برای این کلیک یک نرخ معین می کند و این می شود نرخ کلیک.

حالا تصور کنید در یک روز 1000 کاربر بارها و بارها عنوان طراحی سایت در اصفهان را جستجو کنند و از این هزار کاربر حدود 50 نفر آن روی لینک سایت کلیک کنند. در این طور مواقع می توان بیان کردن که نرخ کلیک یا همان CTR چیزی در حدود 5 درصد است.

به طبع خیلی از سایت ها از هر ترفند و روشی استفاده می کنند تا افزایش نرخ کلیک داشته باشند و در نتایج جستجوی گوگل به مرور زمان بالا و بالاتر بیایند و این مورد هم روی سئو سایت تأثیرگذار خواهد بود و هم روی افزایش فروش.

 

تأثیر افزایش نرخ کلیک بر سئو و رتبه بندی سایت ها

نرخ کلیک یکی از مواردی است که گوگل به صورت کاملاً علنی تأثیر آن را در سئو و رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو بیان کرده و به این واسطه تغییرات در رتبه بندی سایت ها به وجود آمد. به طور مثال تصور کنید کاربران عنوان انتخاب بهترین شرکت برای طراحی سایت را جستجو کرده اند و سایت شما در لینک اول گوگل قرار دارد اما نه یک بار بلکه چندین بار این اتفاق می افتد که کاربران به طور مثال لینک پنجم یا دهم را کلیک می کنند.

گوگل وقتی این مورد را ببیند متوجه می شود لینک های دیگر حتماً برای کاربران جذاب بوده که آنها این لینک ها را انتخاب کرده اند و به مرور زمان رتبه لینک هایی که افزایش نرخ کلیک داشته اند را تغییر می دهد. شاید از خودتان بپرسید که چرا گوگل چنین کاری می کند. به طور کلی گوگل تمام هم و غمش این است که کاربر بتواند بهترین و مناسب ترین نتیجه ها را مشاهده کند و این مورد هم بی تأثیر در رتبه بندی گوگل نیست.

بیشتر بخوانید  درصد شکست در کسب و کار اینترنتی و نحوه مقابله با آن

هدف گوگل این است که کاربر بهترین و مناسب ترین نتیجه ها را مشاهده کند

راهکارها و ترفندهای افزایش نرخ کلیک (CTR)

تا اینجای مقاله بایستی متوجه شده باشید که افزایش نرخ کلیک تا چه اندازه بر رتبه بندی و سئو سایت تأثیرگذار است و در ادامه قصد داریم به راهکارها، تکنیک ها و ترفندهایی بپردازیم که به وسیله آن بتوانید نرخ کلیک بر روی لینک سایت تان را افزایش دهید و تمامی اینها به داشتن یک محتوای خوب و کاربر پسند ختم می شود.

این یعنی گوگل زمانی می تواند سایت تان را به دیگر کاربران نشان دهد که شما به صورت مداوم به تولید محتوا بپردازید و به آن اهمیت ویژه ای بدهید و در این راهکارها قصد داریم به تکنیک هایی اشاره کنیم که همه متوجه تولید محتوای ناب است.

ترفند اول: انتخاب بهترین عنوان در محتوا برای افزایش نرخ کلیک

به طور حتم اولین موردی که کاربران در جستجوهای گوگل با آن مواجه می شوند و بعد تصمیم می گیرند که روی لینک سایت تان کلیک کنند، نام یا عنوانی است که برای محتوای خودتان انتخاب کرده اید. در این مورد می توانید از یک سری کلمات خاص که باعث افزایش نرخ کلیک یا همان بهبود CTR می شود استفاده کنید. از جمله

عالی ترین، بهترین، اصلی ترین، همین الان، رایگان، کامل، گام به گام، چک لیست، پی دی اف (PDF) و خیلی از موارد دیگر که باید در عناوین محتوای تولید شده تان استفاده کنید و با کمی تمرین کردن به راحتی می توانید نرخ کلیک سایت تان را افزایش دهید و در نتایج جستجو در بهترین رده ها قرار بگیرید.

ترفند دوم: حتماً از پرانتز و یا کروشه در عناوین محتوا استفاده کنید

خیلی ها از این ترفند اطلاعی ندارند اما بررسی ها نشان داده که استفاده از پرانتز () و همچنین کروشه [] تأثیر خیلی زیادی در افزایش نرخ کلیک محتواهای شما خواهد گذاشت و در حدود 33 درصد این کلیک ها افزایش پیدا می کند.

اما سوال اینجاست که در کروشه یا پرانتز از چه کلماتی استفاده کنیم که بیشترین تأثیر را روی CTR سایت تان داشته باشد. از جمله

(آپدیت)، ]رایگان[، (2019 یا 1398)، (دریافت فایل های PDF)، ]ویدیوهای آموزشی[، (اینفوگرافیک) و خیلی از کلمات دیگر.

ترفند سوم: به کار بردن اعداد و ارقام در عناوین محتوا

این ترفند هم باعث می شود تا نرخ CTR افزایش پیدا کند و به مرور زمان به صفحه اول یا لینک اول گوگل نزدیک و نزدیک تر شوید. یکی از بررسی هایی که انجام شده این است که استفاده از اعداد 5، 10 و 15 تأثیر خیلی زیادی در مخاطبین گذاشته و همین باعث افزایش نرخ کلیک شده است و این بهترین فرصت برای اشخاصی است که مایلند کلیک خور سایت شان را افزایش دهند. برای این منظور می توانید به صورت زیر این موارد را به کار ببرید:

  • تنها 5 روز دیگر
  • 50 درصد
  • (آپدیت 2019)
  • فقط در 90 روز انگلیسی صحبت کنید (رایگان)
بیشتر بخوانید  بازاریابی ایمیلی چیست و چگونه به دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند؟

هر کدام از این موارد باعث می شود تا روی کاربر تأثیرگذار باشد و به طبع در افزایش نرخ کلیک بیشترین تأثیر را خواهد گذاشت.

ترفند چهارم: عنوان و همچنین توضیحات متا دسکریپشن را انگیزشی و کاملاً احساساتی بنویسید

همان طوری که قبلاً هم اشاره کردیم عنوان و متا دسکریپشن اولین موردی است که کاربر در نتایج جستجوی گوگل با آن مواجه می شود و با اولین نگاه تصمیم می گیرد که روی لینک سایت تان کلیک کند یا خیر. این مورد زمانی می تواند تأثیرگذار باشد که شما عناوین و همچنین توضیحات متا را با جملاتی احساسی و انگیزشی آمیخته کنید تا کاربر ترغیب شود روی لینک سایت کلیک کند.

ترفند پنجم: تاریخ انتشار محتواهای خودتان را حذف کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند در نرخ کلیک تأثیرگذار باشد این است که مخاطب با دیدن یک محتوا به تاریخ انتشار آن هم توجه می کند و اگر برای مدت ها پیش باشد تصورش این است که این محتوا یک محتوای قدیمی و آپدیت نشده است و اعتبار خودش را از دست داده است.

پس خیلی از مدیران، صاحبان سایت ها و همچنین وب مسترها بیشتر ترجیح می دهند که تاریخ انتشار محتوا را حذف کنند تا نشان دهند که این محتوا مدت زمان زیادی نیست که در سایت قرار گرفته و تا مدت ها در نظر کاربر اعتبار ویژه ای دارد. با استفاده از این ترفند می توانید تا حد خیلی زیادی نرخ کلیک را افزایش دهید چرا که کاربران بیشتر به سمت محتواهایی کشیده می شوند که تاریخ جدیدتری دارند.

ترفند ششم: به روز کردن محتواهای قدیمی برای افزایش نرخ کلیک

گوگل عاشق سایت هایی است که محتواهای خودشان را به هر نحوی که شده به روز رسانی می کنند. این نشان می دهد که این سایت ها خیلی به کاربر و محتواهایی که ارائه می دهند اهمیت می دهند و همین مورد کوچک اگر رعایت شود می تواند نرخ کلیک سایت تان را تا حد چشمگیری افزایش دهد و این محتواها را در بهترین رتبه ها و رده های گوگل مشاهده کنید.

ترفند هفتم: سرعت بارگذاری وب سایت تان را بالا ببرید

یکی از عواملی که تأثیر خیلی زیادی در افزایش نرخ کلیک دارد این است که سرعت بارگذاری صفحات سایت تان را افزایش دهید. در اصل شما کمتر از 3 ثانیه وقت دارید که کاربر را متقاعد کنید که وارد سایت تان شود و در واقع کاربر وقت این را ندارد که منتظر بماند تا سایت بالا بیاید و بتواند از مطالب یا خدمات سایت تان استفاده کند.

پس سعی کنید به هر ترفندی که شده از جمله کاهش حجم تصاویر، برنامه نویسی و کد نویسی، تغییر سرور، تغییر هاست، استفاده کمتر از فایل های جاوا اسکریپت و هر چیز دیگری که شده سرعت سایت تان را بالا ببرید تا بتوانید رتبه های بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید و به این وسیله بتوانید نرخ کلیک سایت تان را افزایش دهید.



:: برچسب‌ها: 7 گام موثر در بالا بردن نرخ کلیک سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

تست سایت با ابزار AMP  گوگل

 
 

مزایای تبدیل سایت به AMP  را می دانید. AMP یکی از پروژه های شرکت گوگل است که برخی اعتقاد دارند هنوز برای نتیجه گیری درباره سرنوشت آن بسیار زود است و نمی توان گفت که این پروژه یک پروژه موفق خواهد بود که سرتاسر وب را تحت تاثیر خود قرار می دهد و یا پروژه ای کنار گذاشته شده خواهد بود. اساس AMP برای جلوگیری از دوباره نوشتن کدهای هر صفحه از سایت و همچنین برای ساده تر کردن این کد ها و در نتیجه افزایش سرعت بارگذاری صفحات می باشد. اما همانطور که می دانید چند روز قبل افتتاح اولین پروژه نسل 5 اینترنت همراه 5G اعلام شد. که می تواند بسیار سریع تر از اینترنت 4G اطلاعات را منتقل کند و شایعات حاکی از انتقال انبوهی از داده ها در کسر کوچکی از ثانیه است. می دانید که اینترنت 5G هنوز قادر به جهانی شدن نیست. ولی اگر این نوع از اینترنت جهانی شود، چرا باید یک طراح سایت زحمت دوباره نوشتن کدهای سایت و حذف جلوه های گرافیکی سایت را به خود تحمیل کند؟ با این نسل جدید اینترنت سرعت اینترنت موبایل ها با اینترنت کنونی روی کامپیوترها تفاوت چندانی نخواهد داشت.

همانطور که می دانید هدف نهایی پروژه AMP بهبود تجربه کاربر در هنگام مشاهده سایت در گوشی های موبایل است. طراحی ریسپانسیو سایت برای شما رتبه بهتری در گوگل به ارمغان می آورد و از میان شیوه هایی که برای ریسپانسیو کردن طراحی سایت خود در اختیار دارید در حال حاظر تنها طراحی سایت با AMP است که به افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت می انجامد. تاثیر افزایش سرعت بازگذاری صفحات بر رتبه گوگل  قطعاً باعث می شود که AMP تبدیل به یکی از اولین گزینه ها برای طراحی سایت برای کاربران موبایلی شود.

گوگل در سال 2016 به طور رسمی یک سری ابزار جدید برای تست AMP به کنسول جستجوی خود اضافه کرد.

 

تبلیغات درون متنی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 

 

چگونه سایت خود را با ابزار تست AMP تست کنیم؟

در مرورگر خود این آدرس را تایپ کنید https://search.google.com/search-console/amp اگر در سایت خود در وبمستر گوگل صفحه ای با کدهای AMP نداشته باشید خطای not-verified را در نوار آدرس مشاهده خواهید کرد. اما اگر که ربات های گوگل در سایت شما کدهای AMP را آنالیز کرده باشند. شما می توانید ساختار فایل خود را  در این بخش مشاهده کنید. این ابزار اعتبار کدهای وارد شده در صفحات سایت را بررسی و صحت آنها را تائید می کند. شما می توانید این ابزار را در گوشی های موبایل خود نیز استفاده کنید. برای این کار کافیست که آدرس را در مرورگر موبایل درج کنید.

 

چگونه سایت های خود را با ابزار تست AMP  گوگل تست کنید

 

این ابزار ساده ترین روش برای یافتن خطاهای معمول در AMP است. شما با کمک این ابزار می توانید قطعه کدی که باعث بروز خطا شده است را نیز شناسایی کنید.

شما می توانید با استفاده از دکمه اشتراک گذاری در پایین سمت راست ابزار تست AMP آدرس صفحه نمایش کدهای خطا را برای همکاران و توسعه دهندگان وب سایت خود منتشر کنید.

نکته: بسیاری از سئو کاران مطرح دنیا معتقدند که می توان به جای به کارگیری AMP کدهای سایت را تا جای ممکن ساده کرد و سرعت سایت را تا حد بالایی افزایش داد و برای تعامل سایت با گوشی های موبایل از طراحی ریسپانسیو کمک گرفت. آنها معتقدند که طراحی ریسپانسیو با توجه به آنکه از یک آدرس برای هر صفحه استفاده می کند از AMP مناسب تر است. باید به این نکته توجه داشت که گوگل در معرفی AMP آن را راهکاری برای ساده کردن سایت های پیچیده می داند. یعنی آنکه اگر سایت شما سرتاسر محتوای متنی با چند قطعه عکس در سرتاسر سایت است عملاً پیشنهاد گوگل عدم استفاده از AMP است. اما بسیاری از سایت ها بدلیل نوع خدمات خود قادر به ساده سازی کدهای سایت خود برای کامپیوتر نیستند و میزان فروش سایت آنها به میزان پیچیدگی کدهای آنها وابستگی زیادی دارد. برای این چنین سایت هایی عملاً راهکاری به غیر از استفاده از AMP برای تعامل سازنده سایت با موبایل وجود ندارد.

اگر کدهای شما هیچ مشکلی نداشته باشد لینکی برای مشاهده پیش نمایش صفحات خود در گوگل را مشاهده خواهید کرد. در تصویر زیر تصویری از این پیش نمایش را مشاهده می کنید : 

 

نمایش سایت AMP در گوگل

 

ابزارهای زیادی برای تبدیل سایت به AMP وجود دارد و شما لزومی به نوشتن تمام کد ها به صورت دستی ندارید. اما اگر به دنبال یک کد نویسی اختصاصی برای سایت خود هستید می توانید از راهنمای کد نویسی AMP منتشر شده توسط گوگل در سایت https://www.ampproject.org/docs/ استفاده نمایید.

این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا یک نسخه AMP بدون خطا از سایت خود را ارائه بدهید. نظر خود را راجع به استفاده از AMP و به کارگیری هم زمان آن در گوشی و دسکتاپ با ما در میان بگذارید.

پیشرفت های تکنولوژی در زمینه افزایش سرعت اینترنت به قدری زیاد هستند که بدرستی نمی توان آینده پروژه AMP را پیش بینی کرد. تنها میتوان مطمئن بود در آینده با توجه به نیاز مبرم به اینترنت اشیاء و نیاز به تعامل تکنولوژی هایی مانند خودروهای خودران با یکدیگر سرعت اینترنت در آینده با آنچه امروز تجربه می کنیم تفاوت زیادی خواهد داشت. بنابراین شاید پروژه AMP تبدیل به پروژه ای شود که در آن نه نوع دستگاه کاربر که نوع اینترنت کاربر اهمیت داشته باشد. زیرا که حتی با سرعت پیشرفت کنونی تکولوژی، همچنان نمی توان از اینترنت های فوق سریع در فضاهای وسیع بین جاده ای و روستایی و مانند آنها استفاده کرد.

 

ضمیمه

همانطور که گوگل در راهنمای AMP خود اشاره می کند محتوای صفحات AMP باید با محتوای صفحات canonical مرتبط باشند. گوگل در گزارش خود این چنین می گوید:

گوگل پروژه AMP را برای افزایش سرعت سایت ها ارائه داده است. برای رسیدن به این هدف لازم است که اطلاعات ارائه شده در نسخه AMP و نسخه غیر AMP بسیار به هم شبیه باشند. گوگل برای افزایش تجربه مثبت کاربران در صورتی که بین نسخه AMP و نسخه غیر AMP اختلاف محتوایی زیادی وجود داشته باشد کاربران را به نسخه غیر AMP هدایت خواهد کرد. این کار گوگل بر رتبه شما در صفحه نتایج جستجو برای جستجو های موبایلی تغییر نخواهد داد. ولی سایت شما در بخش هایی که نتایج جستجو بصورت اسلایدر و مانند آن به نمایش در می آیند نشان داده نخواهد شد.

چرا به AMP نیاز دارید؟

اینترنت موبایلی در بسیاری از مناطق دنیا به صورت یک استاندارد در آمده است. در گذشته برای انجام بسیاری از کارهای اینترنتی به یک کامپیوتر متصل به اینترنت نیاز داشتید. اما اکنون یک گوشی هوشمند اغلب نیازهای شما به اینترنت را برطرف می کند. اما سرعت پایین اینترنت موبایلی باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحات موبایلی می گردد.

تکنولوژی AMP برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت به سه کامپوننت وابسته است:

AMP HTML: کدهای کوتاه HTML پایین بودن حجم فایل را تضمین خواهند کرد که به بارگذاری سریع صفحات سایت می انجامد. اگر شما یک صفحه AMP را فراخوانی کنید، تنها یک درخواست به سرور ارسال می شود که خود بر روی زمان بارگذاری صفحات سایت تاثیر زیادی خواهد داشت.

AMP JavaScript: صفحات AMP بر پایه جاوا اسکریپت های با زمان بارگذاری غیر همزمان نوشته می شوند که باعث می شود هیچ کدی مانع بارگذاری دیگر فایلها نشود. کد های تبلیغاتی تنها بعد از آنکه تمام کد های سایت بارگذاری شدند بارگذاری خواهند شد.

AMP Cache: AMP HTML به کمک سرورهای Cache با سرعت بسیار بالایی بارگذاری خواهند شد. این سیستم با همکاری شبکه توزیع محتوا CDN موجب خواهد شد که سایت های AMP با بالاترین سرعت ممکن به مخاطبان خود خدمات ارائه دهند. نکته مثبت در باره استفاده از سرورهای کش این است که یک مرحله کنترل درستی اجرای کد بر روی صفحات AMP اجرا خواهد شد.

مزایا و معایب AMP

AMP برای افزایش سرعت سایت طراحی شده است بنابراین تمام مزایایی که با سریعتر بارگذاری سایت پیش بینی می شود برای استفاده از AMP نیز متصور خواهد بود. مزایایی مانند بهبود تجربه کاربری و افزایش تعداد مخاطب در این بین از بقیه اهمیت بالاتری دارند.

از معایب AMP  هم بارگذاری آن بر روی یک سرور متفاوت است که خود به معنای عدم دسترسی صد در صد شما بر روی فرایند خوانش سایت و یا رصد نحوه تعامل کاربران با سایت خواهد بود که برای کمپین های تبلیغاتی می تواند بسیار مضر تلقی گردد.

 

مزایا و معایب AMP

 

سوال و جواب درباره AMP

آیا AMP را برای فروشگاه اینترنتی می توان به کار برد؟

یک سال بعد از معرفی AMP این پروژه قابلیت ارائه به صورت فروشگاه را نیز پیدا کرد. اکنون فروشگاه هایی مانند Ebay سایت خود را در قالب AMP ارائه می کنند. که خود گویای این است که یک فروشگاه با هر حجمی از داده می تواند با این تکنولوژی کار کند.

آیا امکان افزودن تبلیغات به صفحات AMP وجود دارد؟

شما می توانید از کدهای جاوا اسکریپت برای پذیرش تبلیغات از گوگل یا دیگر سایت ها استفاده کنید. ولی باید به خاطر داشته باشید AMP برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت طراحی شده است. بنابراین تبلیغات شما بعد از بارگذاری کامل محتوای صفحات بارگذاری خواهد شد.

آیا در AMP مشکل محتوای کپی محتمل است؟

بله! یکی از دلایلی که این مقاله را تهیه کرده ایم این است که شما مطمئن شوید کدهای AMP را به درستی وارد کرده اید و با مشکلاتی مانند محتوای کپی روبرو نخواهید شد. شما باید از صفت canonical برای جلوگیری از تولید محتوای تکراری بهره بگیرید.

 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

 


:: برچسب‌ها: ابزار AMP گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]طراحی سایت نیازمندی با کاربردهایی همچون: نیازمندی های استخدامی جهت جذب نیرو، نیازمندی های خرید فروش محصولات اورجینال و جدید و کالاهای دست دوم (مانند وب سایت نیازمندی های دیوار)، نیازمندی های مشارکت و سرمایه گذاری، نیازمندی های تبلیغی و آگهی (مثل سایت ایران تجارت) و ... که همه اینها در یک وب سایت نیازمندی با دسته بندی های مختلف و تفکیک شده ارایه می گردند. یا اینکه طراحی سایت نیازمندی در زمینه خاصی بصورت تخصصی می باشد مانند طراحی سایت استخدامی که نمونه بارز آن سایت « آی استخدام » است.

وب سایت نیازمندی، سایتی است که در آن اشتغال ها و یا محصولات و خدمات در دسته بندی های مختلف و تفکیک شده ارائه می گردند. وجود سایت های نیازمندی، یکی از حیاتی ترین مسائل در اینترنت می باشد. دلیل این امر هم اینست که تمامی افراد به اطلاعات شرکت ها، خدمات دهندگان و فروشندگان و راه های تماس با آنها که به صورت آگهی در سایت نیازمندی ثبت می شوند، نیاز دارند.

به طور خلاصه سایت نیازمندی ها، بانک اطلاعات کاملی از آگهی های شرکت های مختلف، فروشندگان، خدمات دهندگان با تفکیک موضوعی و منطقه ای می باشد.

طراحی سایت نیازمندی ، از آنجایی که حیطه ی وسیعی از موضوعات مختلف و اشتغال های گوناگون و نیز کلمات کلیدی نامحدودی را شامل می شود، یکی از حساس ترین انواع طراحی سایت ها است که اگر به درستی و برطبق استاندارد ها و تکنولوژی های روز و با اساس سئو و موتورهای جستجو گر طراحی گردد، مدیران آن می توانند به سوددهی بسیار زیادی از طریق سایت آگهی نامه و نیازمندی خود برسند.

نمونه موفق خارجی این نوع وب سایت های سیستم classifieds در سایت ebay و نمونه ی موفق ایرانی آن سایت ایستگاه و ایران تجارت می باشند.

طراحی سایت نیازمندی ها

سایت های ایستگاه و ایران تجارت به دلیل اول بودن در طراحی سایت های تبلیغاتی و نیازمندی در ایران، توانسته اند، با وجود ضعف های آشکار خود، به موفقیت چشم گیری دست پیدا کنند. اما به دلیل وسعت زیاد این حیطه ی کاری که تمامی شغل ها و اصناف را شامل می شود، سایت های بسیار دیگری توانستند با ورود به سایت های نیازمندی ، به موفقیت های حتی بیشتری پیدا کنند.

شرکت مبنا با اصلاح سایت های موفق نیازمندی مختلف و طراحی اختصاصی آن توانسته است سایت های قدرتمند تبلیغاتی و نیازمندی ای را طراحی کند. از جمله ی سایت های موفق طراحی شده توسط ما، سایت سانیاز می باشد که موفقیت آن به قدری است که در کلمات ثبت آگهی، آگهی رایگان، درج آگهی، آگهی، سایت نیازمندی ، تبلیغات رایگان، خرید موتور، فروش موتور، سایت تبلیغاتی، درج آگهی رایگان و بیش از 2850 کلمه کلیدی دیگر در صفحه ی اول گوگل و حتی لینک های 1 تا 3 گوگل باشد.

شرکت های خدماتی، بازرگانی و تجاری، تولیدکنندگنندگان، فروشندگان می توانند اطلاعات تماس و همچنین خلاصه ای از خدمات و محصولات خود را در وب سایت نیازمندی در قالب آگهی بصورت رایگان قرار دهند و در برخی وب سایت های نیازمندی درج تبلیغ در وب سایت منوط به پرداخت هزینه از طرف آگهی دهنده است.

قبل از هر چیز توجه اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد. به این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در عصر مدرن نیاز به تخصص های حرفه ای دارد. فکر کنم اگر اول شاخصه های طراحی سایت حرفه ای و طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود می کنید.

 

وب سایت های نیازمندی، بانک اطلاعاتی جامعی از آگهی های شرکت های مختلف، فروشندگان، تولیدکنندگان با تفکیک موضوعی و منطقه ای می باشند.

طراحی سایت نیازمندی

طراحی سایت نیازمندی، دامنه وسیعی از موضوعات مختلف و مشاغل گوناگون و نیز کلمات کلیدی زیادی را شامل می گردد، از اینرو یکی از موثرترین و حساس ترین انواع طراحی سایت ها محسوب می شود که اگر برطبق استانداردها و بر اساس قوانین و ضوابط موتورهای جستجوگر طراحی گردد، مدیران آن می توانند به سود سرشاری از طریق سایت نیازمندی خود برسند.

ویژگی های طراحی سایت نیازمندی ها

ویژگی بارز طراحی سایت نیازمندی ها، نمایش آگهی ها بصورت دسته بندی شده بر اساس موضوعات و تفکیک مناطق و تقسیمات شهری هستند. سایت نیازمندی های محلی، سایتی برای ثبت آگهی و تبلیغ شرکت ها و ارایه دهندگان تبلیغات و محصولات محسوب می گردد. در صورتیکه مراحل ثبت آگهی بدون پیچ و خم و ساده باشد، یکی از دغدغه های کاربران رفع می شود.

مهمترین نکته در طراحی سایت نیازمندی، دیده شدن آگهی کاربران و جواب گرفتن از سایت نیازمندی است.

بخش های مختلف برای تبلیغات بنری و متنی و سیستم پاپآپ، آگهی های لینک دار، آگهی های ویژه، تفکیک و نمایش آگهی های استان ها و شهرها، مجزا ساختن آگهی ها بصورت دسته بندی شده، دسته بندی موضوعی واضح و جامع، تفکیک آگهی های ثبت شده توسط یک کاربر، پنل کاربری ساده و کاربردی، سیستم موجودی حساب و موجودی هدیه، سهل و ساده بودن عضویت و ثبت آگهی، سیستم های پورسانت دهی، بخش تخفیف آگهی ها، درگاه پرداخت آنلاین و یا پرداخت فیشی و ... از جمله مهمترین موارد مهم و ویژگی های سایت های نیازمندی و سایت هایی که بصورت آگهی های تبلیغاتی  (طراحی سایت تبلیغاتی) فعالیت می کنند، می باشد.

هدف از داشتن سایت نیازمندی

هدف غایی یک سایت آگهی و نیازمندی کسب درآمد از آن می باشد. با نظر به اینکه دامنه فعالیت این وب سایت ها گسترده است و همه مشاغل و صنایع به تبلیغات هدفمند نیاز دارند، درآمدزایی حتی با وجود رُقبای زیاد در زمینه سایت های آگهی و نیازمندی، امکانپذیر است. اما کسب درآمد بیشتر از اینگونه سایت ها، منوط به طراحی اصولی و استاندارد و بهینه سازی سایت و بروز رسانی دایمی آن می باشد.

لی طراحی سایت یک سایت نیازمندی، نمایش آگهی ها بصورت دسته بندی شده بر اساس موضوعات و بر اساس مناطق و تقسیمات شهری هستند. سایت نیازمندی ها محلی سایت برای ثبت آگهی و تبلیغ شرکت ها و ارائه دهنده های تبلیغات و محصولات. در صورتی که ثبت آگهی بصورت روان و ساده باشد، یکی از دغدغه های کاربران رفع می شود.

اما مهمترین ویژگی یک طراحی سایت نیازمندی ، دیده شدن آگهی کاربران و جواب گرفتن از سایت نیازمندی است که در این زمینه در بخش دلایل موفقیت سایت نیازمندی، توضیح کاملی ارائه شده است.

نمایش آگهی های متنی، لینک دار، ویژه، نمایش آگهی های استان ها و شهرها، تفکیک آگهی های به صورت دسته بندی شده، دسته بندی موضوعی قوی و جامع، تفکیک آگهی های ثبت شده توسط یک کاربر، پنل کاربری ساده، سیستم موجودی حساب و موجودی هدیه، بخش های مختلف برای تبلیغات بنری و متنی، روان بودن و ساده بودن عضویت و ثبت آگهی، سیستم های پورسانت دهی، بخش آگهی های تخفیفی، سیستم پرداخت آنلاین و فیشی و ... از جمله ی مهمترین ویژگی های سایت های نبازمندی و سایت هایی که بصورت آگهی های تبلیغاتی فعالیت می کنند، می باشد.

هدف از داشتن سایت نیازمندی

درآمد زایی!

مسلما هدف نهایی یک سایت نیازمندی و تبلیغاتی کسب درآمد از آن است. که با توجه به گسترده بودن حیطه ی آن و نیاز همه ی اصناف به تبلیغات هدفمند، این امر حتی با وجود رقیب های زیاد در زمینه ی سایت های آگهی و نیازمندی، امکان پذیر است.

اما اینکه بخواهیم خوش بین باشیم که به راحتی به این درآمد زایی خواهیم رسیم، مسلما اشتباه است و این درآمد عظیم با کار کردن و توجه زیاد به طراحی سایت و البته اصولی بودن کار امکان پذیر می باشد.

شرکت طراحی سایت مبنا با تجربه ی فراوان و موفق در زمینه ی طراحی سایت نیازمندی و آگهی، برای رسیدن به هدف نهایی راه کارهای فراوانی را بدست آورده است که با در اختیار گذاشتن آن به مشتریان خود، توانسته است آنها را چندین پله جلو بیاندازد که گواه این امر نمونه کارهای موفق این شرکت در طراحی سایت نیازمندیها می باشد.

طراحی سایت نیازمندی ، باید بر اساس سئو و موتورهای جستجوگر باشد. چراکه راه رسیدن به هدف درآمد زایی برای مدیران این سایت های، ورود کاربران به آن می باشد.

دلایل موفقیت سایت های نیازمندی ها :

بازدید واقعی!

مهمترین دلیل موفقیت یک سایت نیامندی، بازدید زیاد از این سایت بصورت واقعی می باشد و رسیدن به هدف درآمد زایی از سایت نیازمندی، تنها با پربازدید کردن این سایت امکان پذیر است.

سایت نیازمندی محل درج آگهی های شرکت ها و ارائه دهندگان خدمات و محصول می باشد است که در صورتی که آن ها از آگهی های ثبت شده در یک سایت نیازمندیها جواب و بگیرند و به اصطلاح زنگ خور پیدا کنند، آگهی خود را در آن سایت ویژه میکنند تا بهتر دیده شود. پس باید سایت نیامندی ها پربازدید باشد تا آگهی های آگهی دهندگان دیده شود.

دلایل موفقیت طراحی سایت نیازمندی ها

مهمترین دلیل موفقیت یک سایت نیامندی، آمار بازدیدکنندگان زیاد از این سایت ها بصورت واقعی می باشد و رسیدن به درآمدزایی از سایت نیازمندی، تنها با پُربازدید کردن اینگونه وب سایت ها میسّر است.

با توجه به اینکه وبسایت نیازمندی محلی برای درج آگهی شرکت ها و ارایه دهندگان خدمات و فروشندگان می باشد در صورتیکه آنها از آگهی های ثبت شده در یک سایت نیازمندی ها جواب بگیرند و به اصطلاح زنگ خور پیدا نمایند، آگهی خود را در آن سایت ویژه می کنند تا بهتر دیده شوند. پس باید سایت نیازمندی ها پربازدید باشد تا آگهی آگهی دهندگان دیده شود.

مهمترین روش پُربازدید کردن این سایت ها، بصورت هدفمند، گوگل است. چرا که اغلب کاربران سایت های مختلف از طریق گوگل به وب سایت ها وارد می شوند. پس اگر بخواهیم سایت نیازمندی ای داشته باشیم که با کمترین هزینه و کمترین زمان به بازدهی مالی برسد، طراحی سایتمان بایستی براساس سئو و الگوریتم ها و ضوابط موتورهای جستجو باشد.

امکانات سایت های آگهی نامه و نیازمندی

طراحی و پیاده سازی وب سایت آگهی نامه و نیازمندی امکانات و سرویس های ویژه و متعددی دارند که برخی از آنها را بطور اجمال بیان می کنیم:

  • ماژول آگهی ها با امکان ثبت آگهی و عضویت اتوماتیک کاربران با ارسال رمز و تایید آگهی بصورت پیامک و ایمیل.
  • در نظر گرفتن قابلیت دسته بندی آگهی ها بصورت داینامیک در طراحی سایت.

3 - قابلیت ثبت فیلدهای داینامیک برای هر دسته بندی بصورت مجزا.

4 - امکان ثبت آگهی های منطقه ای، شهری و استانی و فیلتر و جستجوی مخصوص برای یک شهر یا  استان.

5- مشاهده لیست اعضای سایت با قابلیت ارسال خبرنامه به اعضاء.

6- مشاهده آگهی های رسیده و بررسی محتوایی و تایید و رد و حذف آگهی با قابلیت ارسال ایمیل اتوماتیک به آگهی دهنده مبنی بر تایید یا رد آگهی وی .

7- مشاهده تراکنش های پرداخت آنلاین و امکان تایید و رد پرداخت و افزایش موجودی به صورت آنلاین مشتري

8 - امکان مدیریت عکس ها و محتوای سایت.

9 - قابلیت مدیریت کلمات کلیدی و توضیحات آگهی ها و دسته بندی های و بطور کلی همه بخش های سایت بصورت مجزا جهت افزایش سئو وبسایت.

10- مدیریت گزارش دهی تخلفات کاربران به مدیر سایت.

11 - مدیریت پیغام ها توسط کاربران سایت و آگهی دهندگان با امکان ارسال ایمیل و پیامک.

12 – طراحی سیستم موجودی حساب برای کاربران.

13 - امکان ثبت موجودی هدیه در یک بازه زمانی برای کاربران عضو سایت.

14- امکان اتصال سیستم پرداخت به تمامی بانک ها و سیستم های پرداخت واسط مانند زرین پال، پی لاین و ...

15-امکان ثبت صفحات مجزا برای کاربران به شکل منو.

16- ایجاد پروفایل برای تمامی کاربران با قابلیت ثبت منو و آگهی و مشخصات شخصی و تصویری.

17 - مدیریت لینک ها و پیوندهای مفید و دسترسی های سریع.

18- مدیریت آپلود فایل و گالری آپلود برای مدیران سایت.

19- مسیر و آدرس جاری کاربران در تمامی صفحات سایت نیازمندی.

20 - گالری تصاویر برای آگهی ها با امکان محدود کردن کاربران.

21 – دارای امنیت بالا جهت فایل های آپلود شده.

22 - فشرده سازی صفحات برای لود سریع صفحه های سایت.

23 - امکان جستجوی هوشمند.

24- امکان جستجوی پیشرفته بر اساس فیلدهای تعریف شده توسط مدیر برای هر دسته بندی بصورت مجزا.

25- درج آگهی های مرتبط در انتهای صفحه.

26- اضافه کردن فیلتر برای فعال سازی آگهی های نیازمند فعالسازی.

27 - قسمت تماس با ما و بخش ارسال نظرات.

28 - بخش مدیران و تعریف بی نهایت مدیر با دسترسی های مختلف.

29 - بخش تنظیمات متن های، الگوهای پیامک های ارسالی، الگوهای ایمیل های ارسالی در بخش های مختلف سایت بصورت کاملا پویا.

30 - ایجاد نقشه سایت استاندارد گوگل بصورت داینامیک.

31 - سیستم تگ جامع برای سایت جهت تولید صفحات شبکه ای در سایت.

32 – قابلیت اتصال به شبکه های اجتماعی مثل توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و ... و امکان اشتراک گزاری محتوای وب سایت.

 

در نهایت سرعت لود شدن صفحات قابل قبول و سریع، پشتیبانی مناسب، امنیت بسیار بالا، طراحی گرافیکی و ظاهر زیبای وب سایت نیازمندی که بتواند هم برای آگهی دهنده و هم برای بیننده وب سایت جذابیت بیشتری داشته باشد از مزایای پیام آوا در طراحی وب سایت های نیازمندی می باشد.

همچنین می توانید با هزینه های اندک تبلیغات گوگل ادوردز را برای سایتتان انجام دهد تا از همان روزهای نخست بارگزاری سایت در رتبه های برتر گوگل دیده شوید.

 

 


:: برچسب‌ها: طراحی سایت نیازمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 طبعا نمی توان تمام روش های کسب درآمد از اینترنت را در یک یا دو مقاله ارائه داد. بنابراین در این مقاله سعی خواهیم کرد، که مانند مقاله قبل راهکارهایی را ارائه دهیم که کمترین هزینه و تخصص را نیاز داشته و بیشترین درآمد را ایجاد کنند. حقیقت این است که هنگامیکه میخواستم این مقاله را بنویسم با دیدن مقاله قبل کمی نگران مطالبی شدم که میتوانم در این مقاله ارائه دهم، بودن آنکه مطالب مقاله قبل را تکرار کرده باشم. با توجه به ارائه شیوه هایی مانند: وبلاگ نویسی، فروش کتاب الکترونیک، تجارت الکترونیک، تبلیغات آنلاین در مقاله قبلی کار ارائه مقاله ای که بتواند شیوه ای جدید پیشنهاد دهد، کمی دشوار می نمود. ولی همانطور که در مقاله قبل مطالعه نموده اید، مطالب آن مقاله بصورت کلی بیان شده است و ما در این مقاله سعی خواهیم کرد، با ذکر جزئیات کسب و کارها، علاوه بر ارائه مطالب جدید، روش هایی را معرفی کنیم که کاربردی باشند. در ضمن در این مقاله از ارائه روش هایی مانند ایجاد یک سایت فروشگاهی بدلیل تکرارشدن آن در مقاله قبل اجتناب کرده ایم.

 

کسب درآمد از اینترنت

 

1- گرفتن تبلیغات

سایت شما میتواند در زمینه جذب تبلیغات درآمد خوبی کسب کند. دادن لینک به سایت های مشابه میتواند درآمد خوبی برای سایت شما داشته باشد. برای رساندن سایت خود به سطحی که بتوانید از آن کسب درآمد کنید. باید رتبه الکسای پایین و رتبه گوگل خوبی برای کلمات کلیدی دو بخشی داشته باشید. برای جذب تبلیغات اینترنتی میتوانید، برای چند سایت معتبر در سایت خود تبلیغات قرار دهید. به این ترتیب می توانید درآمد خوبی کسب کنید.

سایت های آموزشی، از سایت آموزش تربیت کودک تا سایت آموزش ورزش های رزمی، سایت های خبری، سایت های اطلاعات عمومی(چی کجاست و مانند آن)، پتانسیل بالایی برای گرفتن تبلیغات دارند. در مقاله قبلی از گرفتن تبلیغات از گوگل بحث کرده بودیم، روش جذب تبلیغ از سایت ها بسیار سریع تر از گرفتن تبلیغ از گوگل ممکن خواهد بود. و دریافت مبلغ پرداختی در ایران ساده تر است.

2- سفارش طراحی نرم افزار اندرویدی

شاید این بعید ترین روش کسب درآمد از اینترنت به نظر برسد. ولی این روش بسیار سریع و کارآمد است. فراموش نکنید که شرکت هایی مانند اسنپ بر روی همین روش کسب درآمد، پیاده سازی شده اند.شاید بتوان کسب و کار شما را از طریق یک نرم افزار موبایل توسعه داد. امروزه شما نرم افزارهایی را در بازار مشاهده می کنید، که شاید کمتر کسی حتی تصور کسب درآمد از آنها را میتوانست داشته باشد، ولی براحتی این نرم افزارها برای صاحبانشان درآمد کسب می کنند. ارائه خدمات خود بر روی یک نرم افزار را با یک کارشناس مطرح کنید. یک کارشناس براحتی میتواند به شما بگوید که امکان ایجاد و توسعه کسب و کارتان از طریق عرضه آن روی نرم افزارهای اندرویدی ممکن است یا خیر.

 

کلیک کردن برای کسب درآمد

 

3- کلیک کردن

این یکی از بامزه ترین کارهایی است که با آن میتوان از طریق اینترنت میتوان کسب درآمد کرد. برخی شرکت های طراحی سایت و برخی فروشگاه ها برای معرفی مشتریانشان از شما میخواهند، در ازاء دریافت مبلغی روی لینک آنها کلیک کنید. اگر گمان می کنید شرکت هایی که چنین کاری ارائه میدهند، کم ارزشند باید بگوییم که اولین بار سایت آمازون برای فروش آیپد این کار را انجام داد. بنابراین شاید این ایده آنچنان هم بد نباشد.

4- فروش تخصص خود به سایت های دیگر

در کشورهای دیگر سایت Fiverr وجود دارد که به شما امکان کسب درآمد از تخصص تان را میدهد شما تخصص خود را ذکر کرده و به شما کاری در ازاء مبلغی پیشنهاد میشود. پیشنهاد دهنده کار به شما امتیازی در سایت میدهد که در مبلغ کار بعدی شما موثر است. این سایت ایران را تحریم کرده است. بنابراین شاید راه اندازی سایتی با این قابلیت در ایران خود یک منبع درآمد باشد. در ایران سایتی را که چنین خدماتی را ارائه دهد. نیافتیم اما میتوانید برای هر استعدادی سایتی را بیابید که خریدار آن باشد. مثال سایت های آموزشی از شما مقالات و ویدئو های آموزشی خریداری می کنند. سایت هایی هستند که از شما طرح های گرافیکی خریداری می کنند. شما میتوانید بر اساس استعداد خود در اینترنت جستجو کرده و سایتی را برای فروش استعداد خود پیدا کنید.

5- ایمیل مارکتینگ

اگر در نگارش و فروشندگی مهارت دارید. میتوانید با نوشتن متن نامه های ایمیل مارکتینگ درآمد خوبی داشته باشید. شرکت های بزرگی در تهران با چندین کارمند از این راه درآمد کسب می کنند. شما هم میتوانید بصورت فری لنسر از این روش کسب درآمد کنید.

6- فروش کالاهای خود در سایر فروشگاه ها

امروزه تعداد سایت هایی که محصولات تولید شده دیگران را عرضه می کنند چنان زیاد شده است که براحتی میتوانید، فروشگاهی بیابید که به محصولات شما علاقه مند باشد.

7- فروش عکس

سایت هایی مانند jamejamonline بابت عکس های شما پول پرداخت میکنند. اگر به عکاسی علاقه دارید و وسایل عکاسی را در اختیار دارید میتوانید براحتی با فروش عکس به سایت هایی که خریدار عکس هستند. درآمد کسب کنید.

8- بی ربط ترین کار به اینترنت رانندگی برای اسنپ است

این روش را صرفا بخاطر عرضه اسنپ بصورت آنلاین ذکر کرده ایم. در غیر این صورت این روش را نمی توان چندان کسب و کار اینترنتی به شمار آورد. ولی کسب درآمد شما در این روش به شدت به اینرنت وابسته است.

9- کسب درآمد از یوتیوب

بصورت کامل درباره نحوه کسب درآمد از یوتیوب بحث کرده ایم. در سایت های ایرانی اشتراک فیلم مانند آپارات هم میتوان کسب درآمد کرد. برای اطلاعات بیشتر به آدرس سایت های ارائه دهنده این خدمات مراجعه کنید.

10- اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها معمولا بازیگران و افراد مشهور هستند ولی اگر که صفحات اجتماعی شما دارای مخاطب بالایی است. میتوانید از تبلیغ در صفحات اجتماعی خود درآمد کسب کنید. با اینفلوئنسر مارکتینگ میتوانید متنی با عنوان: تبلیغات پذیرفته میشود. در صفحه خود بگذارید تا کاربران بدانند میتوانند به شما برای ارائه تبلیغ مراجعه کنند.

11- بازاریابی اینترنتی

این کار سخت ترین کار و دشوارترین کار در اینترنت است.شرکتهایی بسیاری بصورت بین المللی از طریق بازاریابی درآمد کسب می کنند. یک شرکت هلندی بابت یافتن شرکت MTN و معرفی آن به ایران کلی سرمایه بدست آورد. بازاریابی در فضای اینترنت و کسب درآمد از آن را نمی توان در یک مقاله توضیح داد. برای شروع اینکار بهتر است، ابتدا شرکتهایی را پیدا کنید که بدنبال بازار جدید هستند و سپس برای آنها بازار مناسب بیابید.

 

فروش صفحات شبکه های اجتماعی

 

12- فروش صفحات در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روشهای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، کسب درآمد از طریق فروش صفحات اجتماعی پر بازدید است، یک صفحه اجتماعی به قیمت های بالایی فروخته میشود و میتوان با دعوت مخاطبان به صفحه جدید با صرف وقت کمتر صفحه جدید را هم به فروش رساند.

همانطور که در این مقاله و مقاله روش های اثبات شده کسب درامد از اینترنت مطالعه نمودید. راه های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد. ما سعی داشتیم که راه هایی را نام ببریم که در ایران قابل دسترس باشند. بسیاری از روش های کسب درآمد از اینترنت در کشورهای دیگر، در ایران در دسترس نیستند. ولی این خود یک روش کسب درآمد است. میتوان سایت های ایرانی مشابه نمونه خارجی را ایجاد و از آن کسب درآمد کرد.نمونه ایرانی سایت هایی مانند آمازون و گوگل استور میتواند درآمدهایی بالایی برای تولید کنندگان آن داشته باشد.

اگر به دنبال آن هستید که از اینترنت کسب درآمد کنید. بهترین کار این استکه در اینترنت کمی جستجو کنید و ببینید دیگران چگونه در این فضا کسب درآمد می کنند. یکی از کسب و کارهایی پر درامد اینترنت که به آن علاقمند باشید را انتخاب کنید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. میتوانید از مشاوران حرفه ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود کمک بگیرید.

 



:: برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

سئو سایت در عین سادگی پیچیده مینماید. عواملی که در سئو سایت نقش دارند بسیار زیادند. از ویژگی های قالب سایت تا سابقه دامنه تا تبلغیات در شبکه های مجازی و بسیاری عوامل دیگر در این دسته قرار دارند. شرکت های طراحی سایت فراوانی را میتوان یافت که صدها مقاله سئو منتشر کرده اند. ولی در سایت خود مواردی را که خودشان تائید می کنند را رعایت نمی کنند. دلیل این امر واضح است. دلیل آن فرهنگی است. آری ما ایرانی ها بدنبال راه یک شبه برای مسیر صد ساله هستیم. این دلیل آن است که شما شرکت هایی طراحی سایتی را مشاهده می کنید. که تمام محتوای مقالات خود را با تگ های h1-h6 ایجاد می کنند. اگر از آنها دلیل این کار را بپرسید، پاسخشان ساده است. آنها خواهند گفت: گوگل تگ های H را راحت تر میخواند. این حرف آنها درست است. تگ H عنوان یک مقاله را میخواند. تصور کنید که تمام مقاله شما عنوان تشخیص داده شود. محتوای این عناوین کجاست؟ رباتهای گوگل بسیار هوشمند عمل می کنند. اگر سایت های این چنینی را مشاده می کنید که در رتبه های خوبی در موتورهای جستجود قرار دارند. دلیل رتبه آنها مخاطب آنها است و نه شیوه سئو سایتشان. اگر این سایت ها محتوای خود را اصلاح کنند قطعا رتبه بهتری در گوگل کسب می کنند. شاید ساده ترین روش سئو سایت این باشد که سئو سایت خود را به بهترین سئو کار ایران بدهیم، ولی بهترین سئو کار ایران کیست؟ قطعا سئو کاری که مخاطب بالاتری برای سایت ایجاد کند.

اگر بخواهیم برای سئو سایت یک اصل کلی بگوییم، آن این است که :ابتدا محتوا را برای کاربر ایجاد کنید. سپس آن را بر اساس اصول سئو موتورهای جستجو ویرایش کنید.در مثال زیر اصل انتخاب کلمات کلیدی؛ چگونه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنیم؟ که از اصول مهم است را با دیدگاه اولیت مخاطب بررسی می کنیم: یک مقاله در ارتباط با فروش باطری های اتمی، در یکی سایت فروش باطری خودرو، این عنوان را در جایی از مقاله خود بکار برده است: فروش نقدی با تخفیف، سپس در مرحله ویرایش، این عنوان را به این صورت تغییر میدهد: فروش نقد باطری خودرو با تخفیف ویژه، به این ترتیب در عنوان خود از کلمه کلیدی استفاده کرده است و با افزودن کلمه ویژه به عنوان خود بار فانتزی داده است. که باعث جلب توجه مخاطب به مطلب این عنوان خواهد شد.

برای بالابردن سئو سایت خود دو کار را باید انجام دهید. اول: سئو داخلی، دوم سئو خارجی

این دو واژه را در صدها مقاله شنیده اید و حتما در باره آنها مطالبی هم خوانده اید. در این مقاله ضمن تمرکز بیشتر بر سئو داخلی این دو واژه را بصورت کاربردی توضیح خواهیم داد.

 

بالا بردن سئو سایت با سئو داخلی

 

بالا بردن سئو سایت با سئو داخلی

نکته ای که باید در ابتدای بحث سئو سایت مطرح کنیم: تغییراتی است که HTML5 در سئو داده است. تعداد تگ H1 در HTML5 محدودیتی ندارد. شما میتوانید به هر بخش سایت یک تگ H1 بدهید و این تگ عنوان اصلی همان بخش در نظر گرفته میشود. مثلا شما یک تگ NAV در صفحه خود دارید که منوی سایت را ایجاد می کند. عنوان اصلی در این تگ را H1 قرار میدهید. در ادامه شما به تگ Aside هم یک تگ H1 میدهید این تگ هم، عنوان اصلی، تگ Aside در نظر گرفته میشود. گوگل و تمام مرورگرهای دیگر تنها تگ H1 را که دربالا ترین شاخه قرار داشته باشد و زیر مجموعه هیچ کدام از تگ های جدید HTML5 نباشد را عنوان صفحه تشخیص میدهد. یعنی اینکه عنوان مقاله را باید در یک کانینر Div قرار دهید. به این ترتیب عنوان اصلی سایت میتواند حتی اولین H1 نباشد. قانون دیگر در عناوین HTML5 که سئو را تحت تاثیر قرار میدهد. تگ جدید Hgroup است این تگ توسط سایت W3c معرفی شده است. بنابراین کاملا تائید شده است. با این تگ شما میتوانید چندین تگ عنوان بندی را در زیر شاخه این تگ بصورت زنجیر وار پشت سرهم بیاورید. این نکته بدان معنی است که شما میتوانید براحتی بعد از تگ H1 از یک تگ H2 استفاده کنید. بدون آنکه بخواهید نگران عواقب آن در گوگل باشید. اگر از این تگ جدید استفاده کرده باشید گوگل و سایر موتورهای جستجو براحتی تشخیص میدهند که این دو تگ در یک گروه قرار دارند. مثال: یک سایت دو دسته بندی محصول بلبرینگ و یاتاقان را در صفحه ای میخواهد به نمایش بگذارد که کاربر با کلیک روی هر کدام بتواند انواع محصولات مرتبط با آنها را مشاهده کند. عنوان اصلی این بخش بلبرینگ و یاتاقان است و عنوان بخش بلبرینگ طبیعتا بلبرینگ میباشد و عنوان بخش یاتاقان قطعا یاتاقان است. براحتی میتوان با این تگ جدید این عناونین را به هم مرتبط کرد و عنوان بلبرینگ و یاتاقان را با H1 و عنوان بلبرینگ را با H2 و در زیر آن عنوان یاتاقان را نیز با H2 نوشت. بدون آنکه نیازی به توضیح و تگ اضافه ای در این قسمت باشد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. 

تبلیغات درون متنی

رعایت اصول اولیه ایجاد سایت برای بالا بردن سئو سایت

اصول اولیه به معنی انتخاب نام دامنه و بدون غلط املایی، عدم انتخاب دامنه های ناشناخته برای مخاطب، انتخاب یک سرور پایدار با یک دیوار آتش سخت افزاری(Cisco در حال حاظر بهترین برند در این زمینه است) میباشد.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

سایت های فراوانی مانند گوگل ترندز به شما برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با سایت کمک می کنند. تحقیق کلمات کلیدی نیاز به تجربه دارد ولی ابزارهایی مانند گوگل ادوردز در انتخاب کلمات درست برای هر کسب و کاری کمک شایانی به شما خواهند کرد.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی در عناوین و متن برای بالابردن سئو سایت

تگ های title و H1-6 و S و em از اهیمیت بیشتری نسبت به سایر تگ ها دارند. هنگامی که از آنها استفاده می کنید. سعی کنید که کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید وتا جای ممکن کلمه کلیدی اصلی سایت را در ابتدای این تگها قرار دهید. تکرار میکنم هر تگی کاربردی دارد. از هر تگی در جای خود استفاده کنید. به هیچ عنوان کل مقاله و صفحات خود را در تگ های H قرار ندهید.

اصول اولیه محتوا نویسی را رعایت کنید

اصول اولیه محتوا نویسی تعداد تگ H1 یا مانند آن نیست. اصل اول محتوا نویسی نوشتن مطلبی است که برای کاربر واقعی جذاب باشد. گوگل روز به روز به سمتی پیش میرود که رفتار مخاطب واقعی را (نه مخاطبی که با ابزار های پروکسی سایت را مشاهده میکند.) اساس رتبه دهی به سایت ها قرار دهد. بنابراین ابتدا مطالب خود را تولید کنید و مطمئن شوید جذابیت لازم را برای مخاطب دارند و سپس اقدام به ویرایش آن برای تعداد تگهای H کنید. به این ترتیب سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو بسیار ساده تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  شرکت طراحی سایت      ساخت سایت     طراحی سایت شرکتی

 

استفاده از گوگل برای راهنمای سئو

 

از گوگل به عنوان راهنما استفاده کنید

شاید از شنیدن این عنوان خسته شده باشید. دلیل اینکه این عنوان را تکرار می کنم این است که هنوز نزدیک به 90 درصد شرکت های طراحی سایت هم آن را رعایت نمی کنند. گوگل یک سال است که اعلام کرده است طراحی موبایل را اول انجام دهید. 99 درصد سفارش دهندگان طراحی سایت با موبایل سایت های خود را چک میکنند. ولی هنوز بسیاری از شرکت های طراحی سایت. طراحی خود را با صفحات بزرگ شروع می کنند. بخش استایل صفحه بصورت خط به خط خوانده میشود. اگر شما بر اساس تعداد مخاطب، به طراحی و استایل نویسی اولیت دهید، قطعا سرعت اجرای سایت از نظر مخاطبان واقعی سایت ها بالاتراست. امروزه کاربران از وسایل مختلف از موبایل تا تلویزیون ممکن است به صفحات وب دسترسی داشته باشند، این امر موجب میشود که ناچار باشیم برای تمام این دستگاه ها سایت های خود را بهینه کنیم. و این امر بجز با کد نویسی استایل برای این دستگاه ها ممکن نیست. ولی میتوان با توجه به درصد مخاطب هر دستگاه اولیت بندی این کد نویسی ها را تغییر داد. مخاطبان امروز سایت ها اغلب از گوشی های موبایل سایت ها را مشاهده می کنند، بنابراین ابتدا برای موبایل استایل بنویسید.  اگر این کار برایتان دشوار است، کافیست هنگامی که کد نویسی استایل را به پایان رساندید. آن را بر اساس اولیت موبایل ویرایش کنید. به این ترتیب تمام مشکلات ساده خواهد شد.

تجربه کاربری و تاثیر آن بر سئو سایت

زمانی بود که کاربران روی مانیتور های بزرگ صفحات وب را مشاهده می کردند و طراحی سایت ها بر اساس حرکت F مانند چشم مخاطب بر روی صفحه تنظیم میشد(در فارسی یک حرف F که معکوس شده). با آمدن موبایل طراحان بزرگ وب با تکیه به روش های روانشناسی تربیتی سعی کردند کاربران را به اسکرول کردن صفحات عادت دهند. سایت ها تلاش میکردند، برای مخاطبانی که صفحه را اسکرول می کنند، مطالب جالبی تهیه کنند. به این ترتیب رفتار خواندن مخاطبان از F به i تغییر پیدا کرد. امروز شما براحتی مشاده می کنید. که کاربران برای مطالعه یک صفحه ابتدا آنرا اسکرول می کنند و تا آخر از جلو چشم می گذارنند و بعد در باره آن قضاوت می کنند. با توجه به این تغییر رفتار کاربر ما در انتهای سایت خود چه چیزی قرار میدهیم. صرفا لینک شرکت طراح سایت؟ یک منوی دسترسی به صفحات دیگر؟ یک منوی تصویری از محصولات؟ یک ویدئو در ارتباط با موضوع سایت؟ لیست دسترسی به صفحات بصورت لیست وار؟ همگی میدانیم که کاربران به تصاویر علاقه بیشتری دارند. بنابراین بجای آزمون و خطا یک منوی تصویری زیبا در پا صفحه سایت طراحی کنید. مطمئن شوید منو در موبایل بخوبی اجرا میشود. بجای پیچیده کردن کار با کدهای جاوا و مانند آن از یک طراحی ساده و ظریف استفاده کنید. تصاویر محصولات اصلی یا دسته بندی های پر مخاطب را با یک کادر و یک سایه ظریف در پا صفحه سایت قرار دهید.

تجربه کاربری را جدی بگیرید. اگر کاربر عادت دارد روی عکس بالای سایت کلیک کند. عکس بالای سایت را کلیک خور طراحی کنید. اگر کاربر عادت دارد، لینک ها را در صفحات جدا باز کند و بعد از خواندن محتوای اصلی به سراغ آنها برود. لینک ها را بصورت باز شونده در تب جدا بنویسید.

تاثیر عنوان در بالا بردن سئو سایت

برای تاثیر عنوان در بالا بردن سئو سایت باید عنوان صفحه و سایت با کلمه کلیدی مرتبط بوده و ترجیحا خود کلمه کلیدی در ابتدای عنوان بکار رفته باشد. عنوان سایت نباید بیش از حد طولانی باشد. عنوان سایت یکی از عوامل بهبود جایگاه در گوگل بصورت اصولی و ماندگار است بنابراین در انتخاب عنوان صفحات و عنوان اصلی سایت بسیار با دقت عمل کنید.

نقش توضیح صفحات در بالا بردن سئو سایت

متا توضیحات چه اهمیتی دارد؟ اهمیت متای توضیحات یا همان Meta description در این است که ممکن است توسط گوگل نمایش داده شود و بر نرخ ctr یا همان نرخ کلیک سایت شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

برای نوشتن توضیح صفحه با کلمه کلیدی اصلی صفحه توضیح خود را شروع و توضیح را طوری بنویسید که خواننده تشویق به خواندن متن شود.

رعایت نکات ثانویه برای بالا بردن سئو سایت

نکات ثانویه عبارتند از ایجاد صفحات 404، نقشه سایت، بروز کردن سایت بصورت منظم، ایجاد robots.txt، ایجاد نسخه موبایل و ... 

 

کنتزل جیاگاه سایت برای بالابردن سئو

 

کنترل جایگاه سایت برای بالا بردن سئو سایت

امروزه نرم افزارهایی مانند جت سئو وجود دارند که براحتی میتوان با کمک آنها جایگاه سایت را مانیتور کرد. مانیتور کردن جایگاه سایت به شما در تشخیص صحت مسیر طی شده کمک می کند.

سئو خارجی و تاثیر آن در بالا بردن سئو سایت

سئو خارجی چیست و شامل چه مواردی میشود؟ سئو خارجی شامل کلیه فعالیت های شما در خارج از سایت برای افزایش مخاطب سایت و فروش محصولات سایت و یا عرضه خدمات سایت است. سئو خارجی فقط به معنی گرفتن بک لینک نیست. البته گرفتن بک لینک درست و اصولی بسیار برای سئو مهم است. مثال: یک سایت که در زمینه تولید و فروش بلبرینگ فعالیت می کند. میتواند بدون هزینه در پانصد سایت مختلف اقدام به قراردادن بک لینکی با عنوان فروش بلبرینگ کند. یا میتواند در شبکه های اجتماعی بدنبال افراد و شرکت ها و مخاطبان کالای خود گشته و برای آنها تبلیغات ارسال کند. و مطالب مربوط با آلیاژ تولیدی و سایر مشخصات فنی کالا در صفحات اجتماعی خود قرار دهد و به سایت لینک دهد. بازاریابی آنلاین هدف نهایی سئو خارجی است. بنابراین مانند یک بازاریاب حرفه ایی کالایتان را بازاریابی کنید. به خاطر داشته باشید شیوه بازاریابی شان و منزلت کالای شما را مشخص می کند.

 

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. 

 



:: برچسب‌ها: راهکارهای بهبود سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

 

مثال های متعددی از شرکت های شناخته شده b2b در سایت ها موجود است. یکی از موفقترین شرکت های ارائه دهنده خدمات b2b شرکت باکس است. سایت این شرکت را مشاهده کنید(box.com). از دیدن مشتریان آن انگشت حیرت به دهان خواهید گرفت. ماکروسافت یکی از مشتریان این شرکت است. شرکت باکس خدمات کلاد ارائه میدهد. مطمئنا بسیاری از خوانندگان این مقاله حتی اسم این شرکت را نشنیده اند. این شرکت b2b خدمات خود را صرفا به شرکت ها ارائه میدهد. شرکت مشابهی به نام دراپ باکس، خدمات کلاد را بصورت عمومی در اختیار کاربران قرار میدهد. تفاوت این دو شرکت در مشتریانشان است. هر شخصی از هر جای دنیا میتواند براحتی از خدمات دارپ باکس استفاده کند. برخی از خدمات آن حتی بصورت رایگان ارائه میشوند. احتمالا بسیاری از ما از این سایت بصورت موقت برای نگهداری اطلاعات بانک داده و یا ایمیل برای انتقال آن به یک بانک و یا ایمیل دیگر استفاده کرده ایم. در مورد شرکت باکس باید گفت که مشتریانش را شرکت های بسیار بزرگ تشکیل میدهند. از نظر هزینه خدمات شرکت دراپ باکس رایگان و یا بسیار ارزان است و اگر کسی قصد استفاده از خدمات پولی این شرکت را داشته باشد. براحتی میتواند از عهده هزینه های آن بر بیاید. در عوض هزینه خدمات شرکت باکس بسیار گران قیمت است. کیفیت خدمات این دو شرکت هم متفاوت است شرکت باکس از دیوارهای آتش بسیار حرفه ای و سرورهای بسیار قدرتمند استفاده می کند. شرکت دراپ باکس در خدمات رایگان خود از سرورهای ارزان قیمت بهره میبرد.

از مقایسه این دو شرکت میخواهیم به این نتیجه برسیم که b2b یک تجارت با تعاملات کم تجاری و سودهای کلان میباشد، که خدمات در آن بصورت بسیار حرفه ای ارائه میشود. خدمات و کالاهای شرکت های b2b باید چنان با کیفیت باشند که یک شرکت نتواند جایگزینی برای آن بیابد.

 

تجارت b2b

 

یک مثال ساده برای پاسخ به سوال بازاریابی b2b چیست:

شرکتی را تصور کنید که بیش از 1000 کارمند دارد و میخواد برای آن ها کامپیوتر تهیه کند. قطعا اگر چنین شرکتی در ایران باشد بازاریاب خود را برای خرید ارزانترین کامپیوتر به سراغ فروشندگان کامپیوتر میفرستد. ولی فرض کنیم که یک شرکت حرفه ای بخواهد چنین خریدی انجام دهد. قطعا این شرکت این مقدار کامپیوتر را از یک شرکت تولید کننده مانند اپل ، دل، ایسر،... تهیه میکند. اگر این معامله بین دو شرکت صورت گیرید. یک تجارت b2b صورت گرفته است. (مثال از مجله B2B Marketing magazine انتشار پاییز 2017 میباشد.)

تجارت b2b که بصورت عامیانه بازاریابی B2B امیده میشود. عبارت است از فروش کالا و خدمات یک شرکت به شرکتی دیگر. تکنیک های بازاریابی b2b بسیار شبیه تکنیک های بازاریابی برای مصرف کننده نهایی هستند. برخی از شرکت های b2b ترجیح میدهند که از تبلیغات گسترده که توسط عموم مردم دیده میشوند خود داری کنند. در ایران شرکت های b2b اغلب متعهد میشوند که به هیچ عنوان تبلیغ و عرضه کالا و خدمات تک فروشی نداشته باشند. به این ترتیب برای بازاریابی، نیازمند روشهای معرفی کالا و خدمات جدیدی هستند که تنها مشتریان بلقوه آنها را هدف قرار دهد. بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین روش های بازاریابی b2b در دنیای امروز محسوب میشود. بازاریابی b2b به روش های منحصر به فردی صورت میگیرد. در بازاریابی b2b برخلاف بازاریابی برای مصرف کننده نهایی، مبلغ و قیمت کالا تنها عامل موثر در معملات نیست و مواردی مانند کیفیت محصول، زمان ارسال کالا، توان تولید کالا، بسته بندی کالا و بسیاری موارد دیگر در انعقاد یک قرارداد b2b موثرند.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. 

تبلیغات درون متنی

نحوه کارکرد شبکه های اجتماعی برای بازاریابی b2b

تجارت های b2b به دو دسته تقسیم میشوند. که این دو دسته عبارتند از 1- تجارت هایی که کالا و خدمات عرضه شده برای فروش مجدد به مخاطب میباشد. 2- تجارت هایی که کالا و خدمات خریداری شده برای استفاده شرکت خریدار میباشد و به فروش مجدد نخواهد رسید. در این قسمت از مقاله نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی توسط این دو را تشریح خواهیم کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی b2b بصورت مصرف کننده نهایی

در این حالت میتوان با تمام توان در همه شبکه های اجتماعی فعالیت و کمپین های تبلیغاتی راه اندازی کرد. مشتریان بلقوه را شناسایی کرد و آنها را هدف تبلیغات قرار داد. یکی از مثال های موفق در این زمینه عرضه روترهای جدید شرکت Cisco میباشد. شرکت سیسکو با تنها با کمپین در شبکه های اجتماعی اقدام به عرضه این محصول کرده است. هنگامیکه میگوییم تنها با بازاریابی در شبکه های اجتماعی محصول را معرفی کرده است. منظور این است که برای صفحه فروش محصول در سایت بعنوان صفحه فرود ایجاد کرده و در شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغات نموده است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای بازاریابی b2b بصورت واسطه ای

در این شکل از تجارت b2b کالا و خدمات خریداری شده برای ارائه به یک خریدار ثانویه است. هنگامیکه از این روش تجارت b2b استفاده می کنید. محدودیت هایی در تبلیغات عمومی و عرضه کالا و خدمات خود بصورت خرده فروشی خواهید داشت. برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای این سبک از تجارت b2b کافیست که مشتریان بلقوه را شناسایی کرده و برای آنها تبلیغات ایجاد کنید. دربرخی شبکه های اجتماعی امکان محدود کردن کاربران برای دیدن پست ها وجود دارد. این قبیل شبکه های اجتماعی بسیار برای این سبک بازاریابی b2b مناسب میباشند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی ارائه دهنده این خدمات است.

 

شیوه های رایج B2B

 

شیوه های رایج بازاریابی b2b کدامند

موفقیت بازاریابی b2b میتواند توسط تبلیغات در رادیو و تلویزیون تامین شود، شرکت کردن در نمایشگاه های صنایع یکی دیگر از روش های معرفی محصول به مصرف کنندگان است. شرکت های بزرگ برای خریدهای عمده خود حتما به نمایشگاه های مرتبط مراجعه می کنند. برخی روش های بازاریابی b2b عبارتند از:

  1. برگزاری سمنیارهای تخصصی برای معرفی کالا و خدمات شرکت خود
  2. راه اندازی غرفه در نمایشگاه های معتبر
  3. بازار یابی ایمیلی دار بلقوه
  4. حفظ حضور فعال در شبکه های اجتماعی
  5. حضور در رخدادهای صنعت خود و ایجاد پل های ارتباطی فروش کالا و خدمات

ایجاد ارتباطات انسانی میان خود و صاحبان شرکت های خریدار محصول، یکی از مهمترین بخش های بازاریابی  است. در این قسمت تفاوتی میان شرکت های بزرگ و یا شرکت های کوچک وجود ندارد. برای پایداری فروش و خریدهای بیشتر مشتریان باید برای ارتباط پایدار برنامه ریزی کرد.

در آمدهای حاصل از تجارت b2b بسیار بالاست. بنابراین شرکت های که به این تجارت دست میزنند بسیار حرفه ای عمل می کنند. برای پیوستن به بازارهای b2b نیاز است، که سطح کالا و خدمات خود را به سطح حرفه ای ارتقاء دهید. شرکت های بزرگ در ایران سالانه مبالغ هنگفتی را برای خرید کالا و سفارش خدمات هزینه میکنند. برای قرار گرفتن در لیست شرکت های فروشنده کالا و خدمات به شرکت های بزرگ باید تلاش کنید و ارتباطات خود را گسترش دهید.

بازاریابی b2b توسط چه شرکت هایی اجرا میشود

در بالا گفتیم که دونوع شرکت b2b وجود دارد. گروهی که کالای مصرفی شرکت های دیگر را عرضه میکنند و گروهی که کالا را برای فروش دوباره به مصرف کننده نهایی میفروشند. گاهی محصول تولید شده توسط یک شرکت برای مصرف کننده نهایی قابل استفاده نیست و نیاز به یک مرحله فراوری برای عرضه به مخاطب نهایی دارد. مثلا فولاد، قطعا مشتری نهایی هیچ استفاده ای از شمش فولاد نمی تواند داشته باشد وکارخانجات تولید فولاد محصول خود را به کارخانه های تبدیلی میفروشند تا بعد از فراوری به دست مصرف کننده نهایی برسد.

این امر برای شرکت های ارائه دهنده خدمات هم صادق است. مثلا خدمات اینترنت مخابرات در ایران هم به صورت فروش به شرکت ها و هم به کاربران نهایی صورت میگیرد و برخی از شرکت های خریدار این خدمات آن به مشتریان نهایی عرضه میکنند و برای ایجاد صرفه اقتصادی از سرورهای اختصاصی خود را برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند، تا بتوانند از نظر قیمت و خدمات با مخابرات رقابت کنند. در واقع خدمات خریداری شده را فراوری می کنند.

پانسیل های بازار b2b در ایران

یکی از جذاب ترین بازارهای b2b در ایران خرید های سالانه ادارات دولتی است. حجم بالای خرید این ادارات باعث میشود که شرکت های ارائه دهنده کالا و خدمات به شرکت های دولتی بتوانند براحتی نرخ فروش خود را از رقیبان خود که بصورت خرده فروشی کالا و خدمات عرضه می کنند بالاتر ببرند. اصولا در کشورهایی که تورم اقتصادی بسیار بالاست و ریسک سرمایه گذاری از حد معقول فراتر میرود. بارزترین بازار b2b دولت میباشد. اما این امر با ورود اینترنت به این بازار کمی تغییر کرده است. اینترنت امکان عرضه کالا به سراسر دنیا را فراهم کرده است. تجارت های b2b که میخواهند با شرکت های بزرگ کار کنند براحتی میتوانند از این بستر برای کسترش ارائه خدمات خود به سراسر کره خاکی بهره ببرند. چندین شرکت نرم افزاری تایلندی وجود دارد که با کمک بازاریابی b2b به شرکت های آفریقایی محصولات خود را عرضه می کنند. آنها توانسته اند با کمک تکیه بر کیفیت کالای خود، با شرکت های بین المللی بزرگی مانند ماکروسافت رقابت کرده و از آنها پیشی بگیرند. برای پیوستن به این شرکت ها باید کیفیت خود را در سطح بین المللی بالا ببرید. متاسفانه هیچ کدام از شرکت های فعال در زمینه نرم افزار در ایران از استاندارد های بین المللی پیروی نمی کنند. که این امر باعث میشود که نرم افزارهای آنها قابل عرضه در بازارهای بین المللی نباشد. اما چندین شرکت تولید بازی های کامپیوتری به این موفقیت رسیده اند و حتی بازی های خود را بر روی سرورهایی در سراسر دنیا نصب و از تمام دنیا بازیکن و درآمد دارند.

 

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. 

 

 


:: برچسب‌ها: بازاریابی ایمیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درنا

مقدمه ای بر طراحی سایت شرکتی

امروزه به دلیل گستردگی و تنوع فعالیت های افراد و بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی و طیف بسیار متنوع کالاها و خدمات قابل ارائه به افراد و گروه های مختلف، لزوم اجرا و پیاده سازی یک پایگاه اطلاع رسانی بر بستر وب ( طراحی سایت شرکتی ) که همواره قابل دسترس همگان باشد، بیش از پیش نمایان شده است.

وب سایت ها ابزارهایی هستند که تنها با اتصال به شبکه گستره جهانی تمام افراد را در تمام نقاط جهان به یکدیگر متصل می سازند. شبکه ای که به واسطه آن افراد تنها با یک کلیک در اقصی نقاط دنیا از کسب و کار یکدیگر و نقاط ضعف و قوت آن مطلع می شوند.

در واقع این پیشرفت تکنولوژی است که نه تنها موجب استفاده از وب سایت ها در دنیای امروز شده است بلکه موجب خلق بسیاری از کسب و کارهای مختلف و متنوع نیز شده است.

از طرفی روند رو به رشد استفاده از اینترنت از سوی کاربران نیز مزید بر علت شده است تا کسب و کارها بیش از پیش از طراحی وب سایت شرکتی به عنوان ابزاری برای معرفی خود استفاده کنند.

 

هدف از طراحی سایت شرکتی

هدف از طراحی وب سایت شرکتی چیست؟

مهمترین هدفی که هر وب سایت شرکتی دنبال میکند در واقع معرفی یک کسب و کار است. کسب و کاری که شاید کوچک و دور از دسترس دیگران باشد اما به وسیله وب سایت خود مورد توجه طیف گسترده ای از کاربران قرار خواهد گرفت. با پیاده سازی یک وب سایت مرزهای جغرافیایی شکسته خواهد شد و افراد، دیگر محدودیت زمانی و مکانی برای دیده شدن کسب و کارشان را نخواهند داشت.

امروزه دیگر وب سایت نه به عنوان یک ابزار اولیه و ضروری، بلکه به عنوان یک ابزار لوکس برای افزایش اعتبار آن کسب و کار حرف های زیادی برای گفتن دارد. ابزاری که موجب جلب اعتماد مشتریان بالقوه شده و آن ها را به سوی کسب و کار شما سوق می دهد.

با ارائه یک وب سایت به مشتریان نه تنها کالاها و خدمات خود را به مردم معرفی خواهیم کرد بلکه دانش و اطلاعات خود را به آن ها نشان خواهیم داد و ثابت خواهیم کرد تا چه اندازه از دانش روز دنیا مطلع هستیم.

زمانی که در تمام ساعات شبانه روز با یک پشتیبانی قوی همواره در دسترس مشتریان باشیم اعتبار ما و اعتماد مشتریان به کسب و کار ما  افزایش خواهد یافت و قطعا نسبت به شرکت هایی که این پشتیبانی و یا وب سایتی برای معرفی خود ندارند قابل اعتمادتر خواهیم بود.

وب سایتی که به صورت مداوم به روز رسانی می شود نشان از احترام آن شرکت به مشتریان خود دارد و ثابت میکند مشتریان تا جه اندازه برای او مهم و قابل احترام هستند. بدین ترتیب اعتماد مشتریان نیز جلب خواهد شد. اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان کسب و کار ما قرار میگیرد قطعا باید به روز بوده و ثابت کند دانش شرکت بر پایه علم روز دنیا پیش می رود. علاوه بر این به روز رسانی وب سایت بسیار سهل تر از به روز رسانی و ایجاد تغییرات در انواع دیگر ابزار های تبلیغاتی مانند کاتالوگ ها و بروشورها است.

نکته مهمی که در این میان به چشم میخورد این است که حتی اگر نگرانی ما هزینه بر بودن طراحی وب سایت شرکتی نیز باشد باید بدانیم  هزینه طراحی یک وب سایت شرکتی به عنوان ابزاری قوی برای معرفی کسب و کار شما، در دراز مدت بسیار به صرفه تر از زمانی است که شرکت قصد داشته باشد در رسانه های دیگری مانند تلویزیون و غیره تبلیغ کند. در واقع از بعدی دیگر وب سایت شرکتی ابزاری برای تبلیغ کسب و کار بنگاه های کوچک و بزرگ محسوب می شود.

طیف بسیار گسترده ای از مشتریان، قبل از هر تصمیمی برای خرید و یا کسب اطلاعات در مورد چیزی که در ذهن دارند شروع به جستجو در اینترنت و موتور های جستجوگر مانند گوگل میکنند. این موضوع هر مدیری را ترغیب می سازد تا نسبت به پیاده سازی و بهینه سازی یک وب سایت شرکتی با رعایت اصول و قواعد برنامه نویسی و سئو سازی اهمیت دهد.

همانطور که پیش از این نیز عنوان شد هدف از طراحی سایت شرکتی عمدتاً اهداف تجاری و بازرگانی است. شرکت ها برای بودن در صحنه رقابت میان کسب و کارهای مختلف نیاز به یک وب سایت حرفه ای خواهند داشت. شرکت ها با طراحی وب سایت شرکتی در واقع به تقویت برند خود کمک میکنند و باعث تداوم حیات آن برند در صنعت می شوند. میتوان به جرات ادعا کرد که یک وب سایت تنها مجموعه ای از کلمات پیرامون فعالیت های آن شرکت نیست بلکه نشان از عملکرد تجاری و بازرگانی شرکت است که میتواند به وسیله تصاویر یا فیلم های مختلف تجاری به تصویر درآید. با قراردادن رزومه مدیران و نمونه های از پروژه های موفق اجرا شده توسط شرکت، میتوان بسیار قدرتمندتر از رقبا ظاهر شد.

پیشنهاد میکنم:  چگونه دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟

در این شرایط عدم حضور یک شرکت در این صحنه رقابت و در وضعیتی که رقبا روز به روز فعالیت ها و ویژگی های برجسته خود را پررنگتر میکنند، در واقع از دست دادن مشتریان بالقوه شرکت است. برخی وب سایت ها حتی پا را فراتر گذاشته و جایگاه تیم فروش و حتی خدمات پس از فروش را به خود اختصاص می دهند و مراحل معرفی محصول و فروش آن را از ابتدا تا انتها به بهترین وجه انجام می دهندو بنابراین دیگر نیازی به تیم فروش نخواهیم داشت. زمانی که یک شرکت با طراحی سایت شرکتی بتواند میان مشتری بالقوه و کسب و کار خود ارتباط و تعامل ایجاد کند تبدیل به یک مزیت رقابتی خواهد شد. مزیتی که شاید رقبا با نادیده گرفتن آن ضررهای بزرگی را متحمل شوند.

با توجه به تمام این موارد لازم است تا ضرورت وجود یک وب سایت شرکتی به عنوان یک سرمایه برای کسب و کارهای مختلف بیش از پیش تشریح شود. موارد زیر از مهمترین مواردی هستند که ثابت میکند تمام شرکت ها و کسب و کارها نیاز به یک وب سایت شرکتی برای معرفی خود دارند.

تعیین هدف

نکته بسیار مهم در طراحی سایت این است که هدف خود را از طراحی وب سایت مشخص کنید. این ویژگی مختص کارفرما می باشد. برای مثال اگر هدف خاصی نداشته باشید شما تنها هزینه خود را صرف می کنید.

باید برای طراحی سایت شرکتی مورد نظر خود برنامه ریزی کنید و دقیقا متوجه باشید که قرار است بعد از طراحی وب سایت شما چه خدماتی در وب سایت ارائه دهید.

اگر در تعیین هدف مشکلی داشته باشید باعث می شود که حتی از پروژه فعلی خود نا امید شوید. همچنین شما وقت و هزینه خود را نیز از دست می دهید.

سرعت و پایداری بالا

منظور از سرعت و پایداری بالا این است که وب سایت شرکتی باید سرعت بارگذاری بسیار خوبی داشته باشد. سرعت بارگذاری خوب یعنی اینکه سرعت بارگذاری باید زیر 3 ثانیه باشد.

هر چه قدر سرعت بارگذاری وب سایت بالا باشد باعث می شود که کاربران و مخاطبان وب سایت از ورود به وب سایت شما لذت ببرند و سریع به آنچه که مد نظرشان هست برسند.

این نکته لازم است که حتما مد نظر کارشناسان طراحی وب سایت قرار گیرد. هر گونه سستی و بی توجهی به این مورد باعث می شود که وب سایت طراحی شده کیفیت لازمه را نداشته باشد و اصلا به اهداف تعیین شده دست پیدا نکند.

رعایت قواعد درست برنامه نویسی

کاربران تنها تصویر و حالت نمایشی سایت را مشاهده می کنند. اما تمام این نمایش ها توسط کدهای خاص برنامه نویسی انجام می گیرد.

گوگل در سال 2019 به شدت به رعایت قواعد صحیح برنامه نویسی در سایت توجه کرده است. وب سایت هایی که از قواعد صحیح برنامه نویسی بهرمند نیستند شانس کمتری در نتایج جستجو در مقابل وب سایت هایی که کاملا قواعد برنامه نویسی را رعایت کرده اند دارند.

برای مثال اگر در وب سایت شرکتی شما کدهای JSON اسکیما وجود نداشته باشد موتور های جستجو ممکن است در استخراج اطلاعات وب سایت به مشکل بر بخورند.

الزامات طراحی وب سایت شرکتی

الزامات در طراحی سایت شرکتی

پیش از اینکه تصمیم به راه اندازی سایت برای شرکت و یا کسب و کار خود بگیریم لازم است به سوالات زیر پاسخ دهیم؛

  1. چرا نیاز به طراحی سایت برای کسب و کار خود دارید ؟
  2. آیا وب سایت شما فقط جنبه نمایشی دارید یا می خواهید با داشتن آن سود فروش خود را افزایش دهید؟
  3. آیا طراحی سایت شما تنها جنبه معرفی شرکت را دارد ؟
  4. آیا به فکر طراحی سایت فروشگاه آنلاین هستید و میخواهید از طریق آن محصولات خود را مستقیما به مشتری عرضه کنید ؟

اینها سوالاتی است که قبل از هر طراحی و راه اندازی سایت شرکتی پیش می آید, بهتر است اول هدف خود را کاملاً مشخص کنید تا در هنگام سفارش طراحی سایت شرکتی و بعد از آن دچار مشکل نشوید. پیشنهاد میکنم قبل از تصمیم گیری حتما با مشاورین طراحی سایت آوا تماس بگیرید تا بتوانند شما را بهتر راهنمایی کنند.

نکات قابل توجه در راه اندازی سایت شرکتی

پس از تصمیم گیری در خصوص راه اندازی سایت شرکتی خود, حال نوبت به نکات قابل توجه و حائز اهمیت است, توجه به این نکات سبب می شود تا سایت شما بهتر و قوی شروع به فعالیت کند و در نظر کاربران بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. برخی از این نکات عبارتند از؛

  1. حتما برای کسب و کار خود سایت اختصاصی راه اندازی کنید و بدنبال سایت های آماده نباشید.
  2. در هنگام طراحی گرافیکی سایت, بهتر است از طیف رنگی مناسب استفاده کنید. می توانید این کار به گروه طراحی آوا بسپارید.
  3. در هنگام کدنویسی رعایت اصول و قواعد و استاندارد ها بسیار مهم است.
  4. حتما برای سایت خود از کدنویسی واکنش گرا (Responsive) بهره بگیرید. این امر سبب می شود تا سایت شما در تمام پلتفرم ها و با هر سایزی قابل مشاهده باشد.
  5. بروزرسانی سایت را فراموش نکنید. اخبار, مقالات, محصولات و… می تواند به پویایی و زنده بودن سایت کمک کند.
  6. به دنبال حاشیه نباشید.
  7. از کپی کردن مطالب دیگر سایت ها جدا و جدا خودداری کنید که جز ضرر و افت رتبه برای شما هیچ سودی ندارد.
  8. کاربر را خیلی سریع و ساده به هدفش برسانید.

رعایت این نکات بسیار ساده است اما سبب می شود سایت شما بسیار قدرتمند تر به سمت موفقیت پیش برود و باعث رونق تجارت شما شود.

پیشنهاد میکنم:  خطای url Stop Words در سئو سایت

چرا وردپرس را برای طراحی سایت شرکتی انتخاب کنیم ؟

چرا وردپرس در طراحی وب شرکتی

اغلب مشتریان گروه طراحی سایت  در هنگام شروع به کار این سوال را دارند که چرا از وردپرس برای طراحی سایت شرکتی خود استفاده کنیم. جواب این سوال بسیار ساده و روشن است. سیستم مدیریت محتوی وردپرس, یکی از قوی ترین, محبوب ترین و حرفه ای ترین سیستم های مدیریت محتوا و راه اندازی سایت است.

بروزرسانی های اخیر وردپرس در راستای افزایش قدرت و عملکرد و پشتیبانی کامل زبان فارسی آن توانسته است جایگاه بسیار بالاتری نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوی به آن دهد.

نکته بسیار مهم در وردپرس, رایگان بودن آن و تعداد بسیار زیاد پلاگین های آن که می تواند هر امکانی را برای سایت فراهم سازد. رایگان بودن وردپرس سبب شده است تا هزینه طراحی و راه اندازی سایت به حد قابل توجهی کاسته شود. وردپرس از نظر امنیت و انعطاف پذیری نیز حرف اول را در میان سایر سیستم ها میزند. همین موارد سند محکمی است بر استفاده از وردپرس در طراحی و راه اندازی سایت.

نکات قابل توجه در طراحی گرافیکی سایت شرکتی

نکات مهم طراحی گرافیکی سایت شرکتی

حال نوبت به طراحی گرافیکی و شکل ظاهری سایت شرکتی میرسد که از نظر مشتریان و کاربران سایت بسیار مهم است. نکاتی که میبایست در طراحی گرافیک به آن توجه کنید و آنها رعایت کنید عبارتند از؛

  1. از طیف رنگی و رنگبندی مناسب برای سایت شرکتی استفاده کنید.
  2. در طرح گرافیکی سادگی را مدنظر قرار دهید, هر چه سایت شلوغ تر باشد گیج کننده تر است.
  3. قدرت شرکت را می توان در طراحی گرافیکی سایت مشاهده کرد.
  4. حتما روانشناسی رنگها را مطالعه کنید و نسبت به انتخاب طیف رنگ از آن کمک بگیرید.
  5. می توانید از شکل لوگو شرکت نیز در طراحی گرافیکی بهره بگیرید تا لوگو شما در ذهن کاربر حک شود.

پیشنهاد می کنم طراحی گرافیکی سایت خود را به کمک کارشناسان و مشاورین آوا انجام دهید, بسیاری از شکست ها در طراحی سایت بدلیل ظاهر نامناسب و شلوغ بودن بیش از حد سایت است.

سئو و بهینه سازی در طراحی وب سایت شرکتی

سئو و بهینه سازی سایت شرکتی

یکی از مهمترین خواسته های مشتریان در هنگام طراحی سایت , سئو و بهینه سازی است. اما متاسفانه بسیاری از مشتریان به درستی معنی و اصول سئو سازی سایت را نمی دانند و تنها این را می دانند که با سئو کردن سایت بر روی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل دیده خواهند شد.

نمی توان گفت این طرز فکر اشتباه است, اما می توان گفت که کامل و درست نیست. سئو سازی سایت به زبان ساده عبارت است از انجام اصول و قواعدی در کدنویسی و بروزرسانی های سایت که موجب افزایش رتبه کلمات کلیدی یک سایت می شود.

سئو و بهینه سازی یعنی ساخت و ایجاد مطالب و لینک های مناسب برای موتور های جستجو مانند گوگل. بخشی از اصول سئو توسط طراح سایت در هنگام شروع قرارداد از طراحی گرافیک تا کدنویسی و راه اندازی سایت انجام می شود و بخشی دیگر توسط پشتیبان سایت و نویسنده که با رعایت قوانین توسط هر دو سایت می تواند بر روی هر تعداد کلمه کلیدی بهترین جایگاه را در گوگل کسب کند.

بطور معمول پس از راه اندازی سایت, صاحبان کسب و کار زمان کافی برای انجام بروزرسانی های آن را ندارند که خوشبختانه گروه طراحی آوا با داشتن نویسندگان مجرب و پشتیبانان سایت این مشکل را نیز حل کرده است.

سفارش طراحی سایت شرکتی

اگر تصمیم به طراحی سایت شرکتی برای کسب و کار خود گرفتید, پیش از شروع با گروه طراحی آوا تماس بگیرید تا با نحوه کار دقیق تر و بهتر آشنا شوید. هزینه های طراحی سایت و زمان آن را نیز می توانید از طریق پل های ارتباطی ما به وسیله شماره های تماس و تلگرام پشتیبانی دریافت نمایید. همچنین با ورود به صفحه تعرفه های طراحی سایت و یا صفحه سفارش طراحی سایت می توانید اطلاعاتی در خصوص طراحی و راه اندازی وب سایت کسب نمایید.

 نکات مهم در طراحی سایت

بعد از خرید هاست و دامنه مورد نظر برای راه اندازی سایت و نصب سیستم مدیریت محتوا مورد نیاز، گام بعدی پیش روی شما طراحی قالب برای سایت است. هنگامی که کاربری وارد سایت می‌شود طراحی سایت شما اولین چیزی است که توجه او را جلب میکند. یک طراحی سایت زیبا میتواند به کاربر احساس آرامش و راحتی بدهد و او را مدتها در سایت شما نگه دارد اما اگر بی‌نظم باشد در همان نگاه اول موجب انصراف کاربر از پیمایش سایت شما و خروج او می‌شود.

در این مقاله نکات مهم در طراحی سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد که توجه به آن برای تمامی کاربران حرفه ای و مبتدی لازم است و می تواند جلوی بسیاری از اشتباهات را بگیرد. به عنوان یک طراح سایت باید کاری کنید که بازدید کننده در نگاه اول به کاربر همیشگی سایت شما تبدیل شود. در زیر تعدادی از نکات مهم در طراحی سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

نکات مهم در طراحی سایت

 

۱- رنگ بندی جذاب داشته باشید :

مطالعات نشان داده است استفاده صحیح از رنگ‌ها و تعادل میان آن‌ها در میزان نرخ پرش و نرخ تبدیل تفاوت ایجاد می‌کند. رنگ‌ها ابزار قدرتمند و با اهمیتی در طراحی یک سایت به شمار می‌آیند. باید اصول استفاده از رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها در طراحی سایت رعایت گردد.  برای مثال استفاده از رنگ‌های متضاد، المان‌های سایت را مشخص‌تر و واضح‌تر نشان می‌دهد.

 هنگام طراحی سایت در انتخاب رنگ باید  موضوع سایتی که در حال طراحی قالب آن هستید را در نظر بگیرید. برای مثال در سایت‌های علمی و تحقیقاتی محتوا و مقالات از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و باید از رنگ بندی ساده استفاده کنند. برای مثال استفاده از متن سیاه با پس زمینه سفید با رنگ‌بندی ساده از خستگی چشم کاربر جلوگیری کرده و موجب می‌شود کاربر مدت زیادی را برای خواندن مقالات صرف کند.

 در طراحی سایت‌های فروشگاهی و خدماتی بهتر است از رنگ‌های شاد و تند استفاده شود. به خصوص برای دکمه‌ها و نوشته‌های خاص تا توجه مشتری برای کلیک یا ثبت نام بیشتر جلب شود. استفاده از رنگ های تند فقط باید در بخش هایی که قصد دارید توجه کاربر جلب را جلب کنید، صورت گیرد. استفاده زیاد از رنگ های تند و کنتراست بالا باعث خستگی و نارضایتی کاربر خواهد بود.

۲- به سایز و نوع فونت بیشتر اهمیت دهید :

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت استفاده از فونت خوانا با اندازه مناسب است. بیش از ۹۵ درصد اطلاعات در یک سایت از طریق زبان نوشتار انتقال پیدا می‌کند. یک متن با نوشتار مناسب  میزان خوانایی، دسترسی و کاربردپذیری را در یک سایت برای کاربر بالا می‌برد. بنابراین انتخاب یک فونت زیبا و با اندازه مناسب در رابط کاربری سایت شما نقش مستقیم دارد. همچنین فونتی را انتخاب نمایید که با تمامی مرورگرها سازگاری کامل داشته و به صورت درست نمایش داده شود. اگر مطالب سایت شما بیش از اندازه ریز یا درشت باشد نتیجه آن نارضایتی کاربر و ترک سایت خواهد بود. وقتی کاربری وارد صفحات سایت شما می‌شود باید بتواند به راحتی مطالب را خوانده و نیازی به زوم کردن نداشته باشد.

۳- مسیریابی آسان در منوها :

از دیگر نکات مهم در طراحی سایت باید به منوها و مسیریابی آسان در سایت اشاره کرد. متاسفانه در بسیاری از سایت‌های ایرانی وقتی کاربر می‌خواهد به بخش مورد نظر برود دچار سردرگمی می‌شود. برای مثال یک سایت شرکتی صفحه مخصوص استخدام دارد اما هنگامی که در منو سایت جست‌وجو می‌شود بخشی به نام استخدام وجود ندارد و کاربر پس از مراجعه به سایت باید تمامی صفحات را به دنبال بخش مورد نظر بگردد و یا بی نتیجه سایت را ترک کند!

شما باید کوتاه ترین مسیر را برای دسترسی کاربر به محتوای مورد نظر در نظر بگیرید. اگر حجم مطالب زیاد است می‌توانید از ۲ یا چند منو مختلف استفاده کنید و بخش بندی مطالب را گسترش داده تا کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود دست یابند.

همچنین می‌توانید در ستون های کناری سایت از بخش‌بندی‎‌های مختلف استفاده کنید و قسمتهای پر کاربرد سایت خود را در آن قرار دهید. یک راه دیگر برای بهبود مسیریابی سایت قرار دادن نقشه سایت می‌باشد. از این طریق بازدیدکنندگان با مراجعه به بخش نقشه سایت می‌توانند بسیار راحت صفحه مورد نظر خود را پیدا کرده و وارد آن شوند.

۴- از تصاویر با کیفیت و خلاقانه استفاده کنید :

اولین و مهم‌ترین هدف استفاده از تصاویر در طراحی سایت، داشتن ظاهری مناسب و خوب به نظر آمدن سایت است. اما نه این که  از هر عکس قدیمی و تکراری استفاده کرده و انتظار داشته باشید کاربر سایت شما را بپسند

هیچ کاربری از دیدن یک سایت خشک و بی روح لذت نخواهد برد. برای استفاده صحیح از تصاویر در طراحی سایت  از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده کنید. این موضوع در طراحی سایت بسیار مهم می‌باشد. زیرا استفاده از تصاویر هم دارای قوانین خاص خود می‌باشد.

تصاویر  باید با کیفیت مناسب و حجم کم انتخاب شده تا موجب کاهش سرعت سایت شما نشود. توجه نمایید که سرعت سایت یک فاکتور مهم در سئو و بهینه سازی سایت شما است که باید از ابتدای کار  همه جوانب آن را در نظر بگیرید.

سایز تصاویر هم باید متناسب با مطلب شما انتخاب شود. برای یک مقاله یک تصویر با اندازه متوسط (۶۰۰X400) کافی است و برای منو ها و لوگوی سایت از تصاویر با سایز کوچک استفاده کنید. استفاده از تصاویر بیش از حد بزرگ در مطالب باعث سنگین شدن صفحات سایت و در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری سایت می‌شود.

سعی کنید اگر مقالات طولانی می‌نویسید حتما از یک یا چند تصویر مرتبط  استفاده کنید. زیرا تصاویر هم باعث تنوع و رفع خستگی خواننده شده و هم درک مطلب را برای او راحت‌تر می‌نماید. یک تصویر مناسب و مرتبط گاهی بیش از چندین خط توضیح و متن به کاربر در درک مطلب کمک می‌کند. به کاربردن تصویر متناسب با موضوع نیز از دیگر نکات مهم می‌باشد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید عکس‌های با کیفیت بگیرید و از آن‌ها استفاده نمایید. اگر هم نمی‌تونید عکس‌های باکیفیت را برای سایت خود انتخاب نمایید.

 

۵ – فرم تماس مناسب طراحی کنید :

داشتن فرم تماس ساده برای برقراری ارتباط کاربر با شما از دیگر نکات مهم در طراحی سایت محسوب می‌شود. یک بخش فراموش شده وجود بخش تماس با ما و اطلاعات تماس می‌باشد. تصور کنید که کاربر وارد سایت شما شده و به کالا یا خدمات شما علاقه‌مند است و نیاز دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با شما از طریق ایمیل یا تلفن در تماس باشد، اما شما هیچ‌گونه راه ارتباطی را به کاربر نشان نداده‌اید.

قرار دادن اطلاعات تماس در قسمت قابل دید و بالایی سایت از دو جهت به شما کمک میکند :

  1. باعث اطمینان کاربر از فعالیت شما می‌شود : وقتی یک سایت خدماتی اطلاعات تماس تلفنی یا آدرس و ایمیل خود را در سایت قرار می‌دهد در مقایسه با سایر سایت ها که فقط یک ایمیل قرار داده‌اند یا اصلا بخش تماس ندارند بسیار قابل اعتماد‌تر است.
  2. باعث فروش بیشتر میشود : در سایتی که کاربران می‌توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کرده و تمامی اطلاعات تماس شما پیش روی آنها می‌باشد طبیعتا فروش بیشتری انجام خواهد شد زیرا کاربر اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت.

سایتی که هیچ اطلاعات تماسی از خود ارائه نمی‌دهد در جلب اعتماد مخاطبان ناموفق خواهد بود و در نتیجه فروش و سوددهی آن تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت. تهیه فرم تماس برای ایجاد اعتماد بین مشتری و شما از دیگر نکات مهم در طراحی سایت است.

۶ – سرعت سایت را بالا ببرید :

یک بخش بسیار مهم هم در طراحی سایت و هم در بخش بهینه‌سازی و سئو سایت مربوط به سرعت سایت شما می‌باشد. بخش پایه و اساسی در سرعت سایت به انتخاب هاست مناسب و بعد از آن استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا یا CDN است.

بعد از این مراحل سایر مسائل مرتبط با سایت مربوط به نوع طراحی سایت و برنامه نویسی آن می‌باشد که حتما باید رعایت کنید. در غیر این صورت هر چقدر مطالب مفید و کاربردی ارائه نمایید اما سایت کندی داشته باشید رتبه خوبی در نتایج جست‌وجو نخواهید داشت. سرعت سایت جز نکات بسیار مهم  است که همیشه باید در نظر قرار گرفته شود.

رعایت نکات زیر به هنگام طراحی سایت به شما در افزایش سرعت سایت کمک خواهد کرد :

  • استفاده حداقل از Java و CSS  :

اگر نیاز دارید در سایت خود از کدهای جاوا استفاده کنید سعی کنید این کدها را به انتهای صفحات سایت منتقل کنید تا در هنگام لود شدن باعث سنگین شدن سایت نشود.

همچنین در نوشتن CSS ها سعی کنید تمامی متغیر‌ها را در یک یا دو فایل قرار دهید و از ساختن چندین فایل CSS برای بخش های مختلف سایت پرهیز کنید. زیرا باعث کندی بیش از حد سایت خواهد شد.

  • استفاده استاندارد از مولتی مدیا :

 از تصاویر و حتی فیلم برای روشن‌تر کردن موضوع و انتقال بهتر مطلب به کاربر استفاده می‌شود. اما این استفاده باید در حد استاندارد باشد. اگر از فیلم در مقالات خود استفاده می‌کنید سعی کنید حجم مناسبی داشته باشد تا سریع‌تر لود شود. همچنین تصاویر سایت را تا جایی که می‌توانید کم حجم کنید.

سعی کنید مولتی مدیای استفاده شده را بر روی هاست خود قرار دهید و به منابع خارجی لینک ندهید. به عنوان مثال شما در مقاله خود تصویری قرار داده اید اما آن تصویر روی هاست دیگری قرار دارد و شما فقط آن را در سایت خود لینک کرده اید.

پس هر بار کاربری بخواهد آن مقاله را مطالعه کند باید فایل تصویر از سایت دیگری بارگذاری شود. اگر آن سایت خارج از دسترس باشد مرورگر زمان زیادی را برای لود کردن تصویر وقت صرف می‌کند که نتیجه آن کاهش چشمگیر سرعت سایت شماست. به همین دلیل سعی کنید همیشه تمامی مطالب و فایل های سایت را به هنگام طراحی سایت بر روی هاست خود میزبانی کنید.

۷ – سایت واکنش گرا طراحی کنید :

responsive page

روز به روز بر تعداد کاربرانی که از طریق تلفن هوشمند وب گردی می‌کنند افزوده می‌شود. پس طراحی سایتی موفق است که بر روی تمامی دستگاه‌ها قابل نمایش باشد. حال این دستگاه یک تلفن همراه باشد یا تبلت و حتی یک تلویزیون هوشمند. سایت شما باید واکنش گرا بوده و خودش را با هر سایز صفحه نمایش هماهنگ کند.

منو ها و تصاویر سایت هم باید در دستگاه‌های مختلف بدون مشکل قابل نمایش بوده و کاربر برای پیمایش سایت شما نیازی به اسکرول کردن در جهت های مختلف نداشته باشد. اندازه فونت هم باید در تلفن های همراه درشت تر باشد تا قابلیت خوانا بودن را از دست ندهد.

به طور کلی طراحی یک سایت واکنش گرا  با رابط کاربری و سئو سایت شما در ارتباط است.. در صورتی که سایت شما واکنش گرا نباشد، کاربر نمی‌تواند به راحتی در سایت جست‌وجو کرده و به اهداف خود دست یابد. به همین دلیل  سایت را ترک کرده، نرخ پرش افزایش یافته و در سئو سایت تاثیرگذار خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 آذر 1398 | نظرات ()