دوربین مدار بسته / مقالات دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : درنا

 

کسانی که به طور حرفه ای در زمینه طراحی سایت کار می کنند می دانند که هر سایت از چندین قسمت تشکیل شده است. توجه به هر قسمت، برای آنکه یک مخاطب زمان بیشتری را در سایت وقت بگذارد، از جمله نکاتی است که یک طراح سایت باید حتما از آنها اطلاع داشته باشد. اگر تمام بخش های یک سایت به درستی در کنار هم قرار گیرند، محیطی بسیار مناسب در اختیار کاربر قرار داده می شود و به این ترتیب کاربر برای پیدا کردن موضوعی که به خاطر آن به سایت سر زده است با گیجی و سردرگمی مواجه نخواهد. هدر سایت، فوتر، کانتنت و ساید بار سایت از جمله قسمت های یک سایت هستند که در ادامه به صورت کاملا ساده و مختصر آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

هدر سایت

به قسمت های بالایی یک سایت که در آن، لوگو و نام کمپانی و شرکت درج می شود هدر سایت می گویند. از آنجایی که این قسمت اولین جایی است که کاربر با آن مواجه می شود بنابراین باید در طراحی و ساخت آن دقت زیادی به کار برده شود. معمولا هدر باید به گونه ای طراحی شود که مخاطب سایت به سرعت بتواند متوجه شود سایت طراحی شده در چه زمینه ای فعالیت دارد. بنابراین هدر سایت یکی از مهم ترین جاهایی است که باید کاملا به صورت حرفه ای طراحی شود تا بتواند توجه مخاطب را به خوبی جلب نماید.

 

 

فوتر سایت

فوتر نیز مانند هدر سایت از جمله قسمت هایی است که به صورت ثابت در تمامی سایت ها وجود دارد. فوتر معمولا در انتهای یک صفحه قرار می گیرد و از آنجایی که کاربر ممکن است از همان ابتدا با آن مواجه نشود، نباید نسبت به طراحی آن بی توجهی کرد. همان اندازه که هدر و سایر بخش ها اهمیت دارند، این قسمت نیز در نوع خود اهمیت زیادی دارد. در این قسمت معمولا مواردی مانند اطلاعات حقوقی و فنی سایت، نقشه سایت، قرار دادن لینک آن صفحه، نوشتن آدرس شرکت، شماره تماس و سایر راه های ارتباطی مانند تلفن و ایمیل قرار داده می شود.

سایدبار سایت

از دیگر قسمت های ثابت یک سایت، ساید بار سایت است. این بخش معمولا در بخش های کناری قرار می گیرد و اطلاعاتی از جمله آمار مربوط به سایت، لینک دیگر مطالب موجود در سایت، تبلیغات و غیره قرار داده می شود. معمولا ساید بارها به صورت کاملا مختصر و مفید اطلاعاتی را در مورد سایت در اختیار بازدید کنندگان و مخاطبان خود قرار می دهند. مثلا اگر سایتی متعلق به یک شرکت گردشگری و آژانس مسافرتی است در این قسمت لینک هایی که مربوط به تورهای گردشگری نظیر تور آنتالیا، تور اروپا و غیره است را قرار می دهد و به شما کمک می کند تا سریع تر به صفحه مرتبط با این مورد دسترسی پیدا کنید.

کانتنت سایت

از دیگر بخش هایی که در یک سایت باید به آن اهمیت زیادی داده شود، کانتنت ها یا محتواها هستند. اغلب کاربران برای استفاده ازمحتواهای ارزشمند و غنی به یک سایت سر می زنند. بنابراین تولید محتوای با ارزش می تواند یکی از راه های افزایش ماندگاری مخاطب در سایت باشد.





:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: