دوربین مدار بسته / مقالات دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : درنا

شرکت Unv (نام مستعار Uniview) سومین شرکت بزرگ صنعت سیستم نظارت تصویری چین محسوب می شود و کاملا براساس استانداردهای بین المللی، با مقیاسی بزرگ با درآمدی چند صد میلیون دلاری است که هنوز در عرصه جهانی به اندازه داهوا و خصوصا هایک ویژن مطرح نشده است.

Unv هم شبیه همتایان چینیش در حال افزایش فعالیت های بین المللی خود است، اما شاید نوع تلاش های این شرکت با بقیه رقبا متمایز باشد.

ما با مدیر ارشد نمایشگاه های ISC West برای درک بهتر رویکردهای شرکت Unv صحبت کردیم . تحلیل خود را با آنها به اشتراک گذاشتیم و پس از برداشت کامل تری از شرایط با شنیدن نظرات آنها، تحلیل بهتری را دراینجا  شرح می دهیم.

UNV:  آری به شبکه، نه به آنالوگ!
بیشترین تفاوت این شرکت با رقبا در نوع تمرکز آنها بر روی اصل بنیان گزاری بر مبنای شبکه تحت پروتکل اینترنت(IP Networking)می باشد تا اینکه تنها شرکتی در زمینه سیستم نظارت تصویری باشند. نوع نگاه این شرکت کلان بوده و این چیزی است که آنها در گذشته نیز بیشتر بر روی آن تاکید داشتند. شاید یکی از علت های آن هم پس زمینه تخصصی کارمندان ارشدی است که در هواوی(ملقب به سیسکوی چین) کار می کردند و امروز همان افراد در حال تلاش در شرکت UNV هستند.

بعلاوه UNV به هیچ عنوان علاقه ای به بخش آنالوگ (شامل HD analog) در این صنعت از خود نشان نداده است. باید گفت که این موضوع را شاید بطور دقیق و واضح از آنها نشنوید اما در عمل اینطور دیده می شود. درواقع UNV هم فلسفه ای همانند Axis دارد، یعنی شبکه حرف اول را می زند و این دقیقا برخلاف تمرکز دیگر رقبایی است که برروی تکنولوژی HD آنالوگ بسختی در حال رقابتند.

نمایندگی هایک ویژن  hikvision  دوربین مدار بسته    پکیج دوربین مداربسته

تحلیلگر ویدئویی
شرکت UNV بصورت حرفه ای بر روی راهکار تحلیلگر ویدئویی/ هوش تصویری بعنوان یک محصول و تکنولوژی متمایز کلیدی در حال کار است. بهرحال باتوجه به عدم توجه UNV به تکنولوژی HD آنالوگ و تمرکز بر روی مباحث شبکه بر اساس استراتژی این شرکت، فکر می کنیم در این زمینه تمایزات دیگری بوجود خواهند آورد و بیشتر خود را از رقبا جدا خواهد کرد.

در نمایشگاه ISC West شرکت UNV به نمایش سیستم تشخیص و تحلیل میزان خوشحالی افراد پرداخته بود که بنظر جالب توجه بود.

قرارگرفتن در مقابل Hikvision و Dahua

چیزی که در مورد UNV کاملا واضح است این که یا نمی خواهدو یا فکر در افتادن در یک جنگ قیمت فرسایشی برعلیه Hikvision و Dahua را در برنامه خود ندارد . به نوبه خود بجای صرف انرژی در این نوع جذب بازار، بیشتر زمان را بر روی ویژگی های رقابتی دیگر متمرکز می نماید.

با بررسی و نگاه به قیمت های محصولات این شرکت، این مبالغ هنوز هم با توجه به مبالغ رقبا پایین محصوب می شود و بسیار به قیمت های محصولات تحت شبکه Hikvision و Dahua نزدیک است. البته تا زمانی که همانند رقبا محصولات HD آنالوگ ارائه ندهد نمی تواند قیمتهای پایین محصولات طیف وسیع AHD/CVI/TVI را با تنوع محصولاتش همپوشانی نماید.

از جنبه مثبت این دیدگاه UNV بر روی اینکه از تجهیزات و اجزاء با کیفیت بالاتر در مقابل بورد های بکار رفته در Dahuaو Uniview استفاده می نماید تکیه کرده است. البته این شاید چیزی نباشد که ما بتوانیم آن را کاملا قضاوت کنیم ولی ایده ای که بخشی از رویکرد آنها را در بردارد به این عبارت دلالت دارد :"یک پیشنهاد چینی بهتر".

رقابت بر سر کانال های توزیع و پخش کننده ها

بر خلاف Hikvision که تقریبا در همه جای بازار فروش حضور دارد و Dahua که جدیدا ADI را برای عرضه انتخاب کرده است، UNV بدون داشتن شرکت پشتیبان با سختی وارد عرصه شده و درحال کار بیشتر در کسب کانال های جدید است. حتی اگر UNV برندی برتر در چین باشد، بدون داشتن پشتیبان های منطقه ای گسترده و ویژگی های ازین دست، رشد سخت تری نسبت به رقبا خواهد داشت.

مالکیت آمریکایی

یکی از مزیت های UNV که شاید به اندازه کافی بر روی آن توسط خود UNV تاکید نشده است این می تواند باشد که امتیاز این شرکت توسط یک شرکت سرمایه گذار آمریکایی بنام Bain Capital (بنیانگذاری توسط Mitt Romney) خریداری شده است. این کاملا در مقابل Hikvision و مالکیتش توسط دولت چین یا شرکت Dahua با مالکیت خصوصی چینی مزیتی ویژه محسوب می شود. شاید تا زمانی که Uniview در تلاش برای متمایز ساختن خود از دیگر رقبا در سطحی بالاتر بر اساس کیفیت بیشتر و تمرکز بر روی شبکه بنیان بودن می باشد تمایز بسیار زیاد در نوع مالکیت بتواند مهم و کمک کننده باشد.

چشم اند از، پیش بینی آینده 

این راهم باید در نظر داشت که تجمیع کنندگان در صنعت سیستم نظارت تصویری همواره بدنبال برندی جایگزین برای افزایش رضایت بازار در سطحی بالاتر از Hikvision و برای تصاحب بخش اعظمی از بازار هستند که UNV بهترین جایگزین بحساب می آید! این اصلا دوراز ذهن نیست که شرکت UNV تا پایان سال جاری و نیمه اول سال 2017 بتواند بخش مهمی از بازار ایران را به سمت خود جلب نماید.

در هر حال، UNV درحال سرمایه گذاری بیشتر بر روی فروشگاه ها و پشتیبان های منطقه ای برای کسب موقعیتهای واقعی تر و مطابق با قابلیت های بالایش برای ایفای نقش اصلی در بازار صنعت سیستم نظارت تصویری جهانی می باشد. همچنین UNV بخصوص برای آنکه از بخش تقریبا قدیمی و کم ارزشتر فضای آنالوگ دور بماند با تمام قوا درحال بروز رسانی و بهره از قابلیت تحقیق و توسعه قوی خود می باشد.

بعنوان یک بیننده بازار جهانی و ایرانی، برند UNV را در رشد سریعتر از رقبا و منعطف تر می بینیم و شاید این خیزش خاموش UNV باشد که پیش تر آغاز شده و بیکباره با کسب سهم بازار قوی تر از گذشته بر روی صحنه دیده شود.

 

 انتقال تصویر هایک ویژن   هایک ویژن قیمت  hikvision   قیمت دوربین مداربسته تی وی تی





:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: