دوربین مدار بسته / مقالات دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : درنا

عبارت هوش مصنوعی چیزی فراتر یک کلمه در بازار امنیت است. در برخی موارد ، فناوری های کامپیوتری مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به تغییر نحوه عملکرد امنیت کمک می کنند اما در برخی موضوعات نیز نگرانی هایی از گسترش هوش مصنوعی در این صنعت بوجود آمده است. البته هوش مصنوعی موارد استفاده از صنعت حفاظت تصویری را به شدت گسترش داده است اما این گسترش همراه با نگرانی هایی نیز بوده است. موضوع مهم دیگر این است که هوش مصنوعی ابزاری بسیار کاربردی در میانه یک بیماری همه گیر جهانی به نام کوید 19 بوده است و این تکنولوژی توانست در این بحران به شکلی موثر مفید واقع شود. سوالی که در این مقاله سعی می کنیم به آن پاسخ دهیم این است که هوش مصنوعی  چگونه بازار امنیت را تغییر می دهد و تاثیر هوش مصنوعی بر بازار امنیت چیست؟

این موضوع کاملا واضح است هوش مصنوعی اساساً ارزش های سیستم های امنیتی را تغییر می دهد. راه حل ها و دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ضبط داده های ارزشمند بازاریابی و معاملات فروش ، تجزیه و تحلیل الگوها و رفتار مشتری چیزی فراتر از امنیت به حساب می آیند. هوش مصنوعی ما را قادر می سازد تا به روش های جدید اتفاقات روزمره را”ببینیم” و آنها را آنالیز کنیم.

به طور کلی نظارت دقیق بر حجم گسترده اطلاعات ویدئویی و سایر داده های موجود در اکثر مشاغل برای انسان یک موضوع غیرممکن است، بنابراین هوش مصنوعی در زمانی وارد می شود که ما بیشترین نیاز را به آن داشته باشیم و از طریق فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی بتوانیم میزان نظارت را بر اتفاقات روزمره افزایش دهیم.

با استفاده از این تکنولوژی اشیا و اقدامات را می توان شناسایی ، طبقه بندی و سازماندهی کرد تا انسان بتواند روی آنچه مهم است تمرکز کند. وقتی انسان نمی تواند تمام داده های بدست آمده از دوربین مداربسته را مشاهده و نظارت کند، هوش مصنوعی می تواند از داده های غیر قابل کنترل استفاده کرده و آنها را به اطلاعات قابل استفاده تبدیل کند. این یک ابزار جدید است که برای صنعت  نظارت تصویری چیزی کمتر از یک انقلاب نیست.

با این وجود در حالی که هوش مصنوعی به اصطلاح به یک صنعت خانگی تبدیل شده است و در بسیاری از ابزارهای موجود در منزل می توانید نشانه های این تکنولوژی را ببینید ، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که هوش مصنوعی از واقعیت رفتارهای انسانی دور است ، زیرا خوشبختانه ماشین آلات هنوز قادر به تفکر یا رفتار مانند انسان نیستند. با این حال ، آنها واقعاً در جمع آوری مقادیر زیادی از داده ها مهارت خوبی دارند تا بینش عمیق تری را برای کمک به انسانها در تصمیم گیری سریعتر و کارآمد فراهم کنند.

یادگیری ماشین تحولی برای آینده!

یادگیری ماشین، زیرمجموعه هوش مصنوعی به حساب می آید که با استفاده از داده ها به کامپیوترها کمک می کند بدون اینکه به طور صریح برنامه ریزی شده باشند، راه حل های مسئله را پیدا کنند. در بخش امنیت، با سیستم های تشخیص خودکار پلاک  که یادگیری ماشین برای شناسایی پلاک ها از کشورها، ایالت ها یا استان های مختلف را به کار می گیرند، نتایج خوبی را شاهد هستیم، زیرا آنها در شناسایی تعداد ورودی های مداوم کارآمدتر هستند.

بنابراین راه حل های مبتنی بر یادگیری خودکار ماشین ها در VMS می توانند مزایای عملیاتی قابل توجهی  به همراه داشته باشند. چرا که ضبط ویدئوها حجم عظیمی از اطلاعات پیچیده و بدون ساختار را ارائه می دهند که در عمل تجزیه و تحلیل این داده ها برای انسان یک کار بسیار سخت و گاها غیر ممکن است.

تعریف هوش مصنوعی  این است که ماشین ها وظایفی را انجام می دهند که به طور معمول و بدون هیچ گونه مداخله دستی به هوش انسانی نیاز دارند. وقتی از هوش مصنوعی استفاده می کنید ابزاری فوق العاده قدرتمند در دست شما قرار می گیرد که به شما امکان می دهد در مقابله با موضوعات مختلف فعالانه برخورد کنید. برای مثلا این تکنولوژی قبل از وقوع حادثه، ناهنجاری ها و سایر فعالیت های مشکوک را به شما و تیم امنیتی شما منتقل می کند. هوش مصنوعی حدس را از کارهای روزمره حذف می کند، خطاهای انسانی را کاهش می دهد و به حداکثر رساندن راندمان سیستم های امنیتی را برای تیم شما به ارمغان می آورد.

همچنین هوش مصنوعی می تواند با برجسته کردن رفتار های ناهنجاری که ممکن است تیم امنیتی برای بررسی و اقدام به آن نیاز داشته باشد ، برنامه مقابله با تهدیدات داخلی یک سازمان را بهبود بخشد. همچنین این موضوع می تواند امکان استفاده بهتر از منابع را فراهم کند.

تاثیر هوش مصنوعی بر بازار امنیت

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن    تجهیزات دوربین مداربسته    نصب دوربین مدار بسته

کاربردهای مهم هوش مصنوعی در امنیت

وقتی از تاثیر هوش مصنوعی بر بازار امنیت صحبت می کنیم بیشتر به کاربردی بودن این موضوع در بهبود امنیت محیطی تاکید خواهیم کرد. هوش مصنوعی به ویژه در جمع آوری و پردازش داده ها از مکان ها و زوایای متفاوت و  ایجاد سریع روابط بین اطلاعات مختلف بسیار مفید است. این موضوع برای نظارت و مقایسه جنبه های مختلف امنیتی ، مانند کنترل دسترسی ، نظارت تصویری و تدوین دید دقیق امنیتی مفید است.

بنابراین هوش مصنوعی می تواند اثری مثبت بر روی صنعت حفاظت تصویری داشته باشد، اما این موضوع هرگز نباید به عنوان جایگزینی قابل قبولی برای هوش انسان دیده شود. به عبارتی هوش مصنوعی و زیرمجموعه های آن مانند یادگیری های خودکار ماشین ها برای بهبودعملکرد اتوماسیون کارهای دستی و بهبود عملیات نظارت تصویری بسیار عالی است، اما در این میان قدرت نظارتی که یک انسان ارائه می دهد را نباید دست کم گرفت و این تصور که این تکنولوژی می تواند جایگزین کامل انسان شود اشتباه است.

کارشناسان بحث های امنیت و نظارت تصویری معتقد هستند که مولفه های یادگیری عمیق تجزیه و تحلیل های امنیتی توسط هوش مصنوعی برای کمک به کاهش بار تیم های امنیتی پر کار بسیار مهم هستند. این موضوع  می تواند هشدارهای احتمالی را فیلتر کرده و فقط آنهایی را که نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق تر دارند، نشانه گذاری کند. این تکنولوژی همچنین اجازه می دهد تا کارکنان در جای دیگر به فعالیت های دیگری بپردازند و تنها در مواردی به هشدارهای این سیستم ها توجه کنند. همچنین با حذف هشدارهای اشتباه توسط این سیستم های هوشمند میزان هزینه های عملیاتی تیم های حفاظتی نیز کاهش پیدا می کند.

دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

 





:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: